kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

HR szakmai és bérproblémák a közlekedési központokban?

A humánerőforrás-gazdálkodás terén problémát okoz, hogy nem a megfelelő emberek kerültek vezető pozícióba a 24 Volán társaság szerepét átvevő közlekedési központokban. Felsővezetői szinteken torlódnak a bérek, lentebb pedig túl alacsonyak - írta a HR Portálnak elküldött közleményében Horváth László, a Munkástanácsok érdekképviselője.

images

2015. január 1-jétől kétéves előkészítés után már hét közlekedési központ vette át a 24 Volán társaság szerepét a közúti közösségi közlekedésben.

A döntéshozók az átláthatóbb és hatékonyabb gazdálkodás és a szolgáltatás minőségi megújhodásának igényét az átszervezés alaptételeként fogalmazták meg. Az előkészítés éveiben (2013-14) az átalakítás különböző fázisainak és műveleteinek sodrában a költséghatékonyság háttérbe szorult. Sokba került az integráció - írta Horváth László, a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezetének elnöke.

Horváth szerint 2015-ben a központi beszerzésektől (általában a centralizációtól) a vezetői státuszok számának megnyirbálásától, a járat-ésszerűsítésektől reméltek megtakarítást. Volt felsővezető, aki úgy jellemezte az új helyzetet, hogy vannak olyan, vezetői pozícióba emelt munkavállalók, akik még azt sem tudják merre kell hajtani - írta a szakszervezeti vezető.

Megfogalmazása szerint: "Ugyancsak Achilles pontja a régiósításnak a humánerőforrás-gazdálkodás. A tevékenység alaptétele, miszerint megfelelő embert a megfelelő helyre, elég sérülékeny a gyakorlatban. Korábban a megyei feladatokat ellátó, különböző szintű vezetőknek jelen helyzetben nagyobb dimenzióban és rendszerszinten kell gondolkodniuk. Ugyancsak nagyobb szervező- és kapcsolatteremtő készséget igényel az új struktúra. Negatív hatású, hogy vannak, akik úgy gondolják, hogy ők fújják a Passzát-szelet, ám ezzel a szemlélettel nincs összhangban sem a teljesítményük, sem a szakértelmük."

Horváth László, a Munkástanácsok érdekképviselője azt sem tartja kedvezőnek, hogy felsővezetői szinteken torlódnak a bérek: "Egy szűkebb sávban mozognak, nem késztetnek nagyobb teljesítményre. Nem veszi figyelembe az irányított társaság nagyságát és a tevékenység-szerkezet rétegezettségét. Hasonlóképp problémás, hogy akik munkájának a lenyomata egyértelműen kitapintható a termelési folyamatokban (forgalmi szolgálattevők, vezénylők, művezetők), rendkívül alacsony bérezésűek. Ennek a körnek az átlagkeresete bruttó 170-220 ezer Ft közötti" - írta közleményében Horváth László.

Horváth szerint: "javában zajlik a humán és a gazdasági területek számos szeletének kiszervezése és a döntéshozók boszorkány konyhájában -tudomásunk szerint- készülnek az újabb átalakítási változatok."
  • 2024.06.03Projektmenedzsment képzés A KÉPZÉS CÉLJA: A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hangosabbnak kell lennie a HR-nek: karriersztorik a Mercedesnél és a Molnál

Hogyan mozog egy vezető a Mercedesnél a logisztika és a HR között, és miként jut nőként ügyvezetői szintre? Szetei Hajnalka, a kecskeméti... Teljes cikk

Friss energia - Tippek a munkahely megújításához

Eljött a tavaszi megújulás ideje. De hogyan lehet egy szervezetet megújítani úgy, hogy a munkatársak friss lendületet, energiát, kreativitást... Teljes cikk

Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere

A folyamatos változás ma már alap, nem lehet rutinból vagy akár tavalyi tapasztalatok alapján működni, mondta el Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO... Teljes cikk