Megjelent: 7 éve

HR szakmai és bérproblémák a közlekedési központokban?

A humánerőforrás-gazdálkodás terén problémát okoz, hogy nem a megfelelő emberek kerültek vezető pozícióba a 24 Volán társaság szerepét átvevő közlekedési központokban. Felsővezetői szinteken torlódnak a bérek, lentebb pedig túl alacsonyak - írta a HR Portálnak elküldött közleményében Horváth László, a Munkástanácsok érdekképviselője.

images

2015. január 1-jétől kétéves előkészítés után már hét közlekedési központ vette át a 24 Volán társaság szerepét a közúti közösségi közlekedésben.

A döntéshozók az átláthatóbb és hatékonyabb gazdálkodás és a szolgáltatás minőségi megújhodásának igényét az átszervezés alaptételeként fogalmazták meg. Az előkészítés éveiben (2013-14) az átalakítás különböző fázisainak és műveleteinek sodrában a költséghatékonyság háttérbe szorult. Sokba került az integráció - írta Horváth László, a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezetének elnöke.

Horváth szerint 2015-ben a központi beszerzésektől (általában a centralizációtól) a vezetői státuszok számának megnyirbálásától, a járat-ésszerűsítésektől reméltek megtakarítást. Volt felsővezető, aki úgy jellemezte az új helyzetet, hogy vannak olyan, vezetői pozícióba emelt munkavállalók, akik még azt sem tudják merre kell hajtani - írta a szakszervezeti vezető.

Megfogalmazása szerint: "Ugyancsak Achilles pontja a régiósításnak a humánerőforrás-gazdálkodás. A tevékenység alaptétele, miszerint megfelelő embert a megfelelő helyre, elég sérülékeny a gyakorlatban. Korábban a megyei feladatokat ellátó, különböző szintű vezetőknek jelen helyzetben nagyobb dimenzióban és rendszerszinten kell gondolkodniuk. Ugyancsak nagyobb szervező- és kapcsolatteremtő készséget igényel az új struktúra. Negatív hatású, hogy vannak, akik úgy gondolják, hogy ők fújják a Passzát-szelet, ám ezzel a szemlélettel nincs összhangban sem a teljesítményük, sem a szakértelmük."

Horváth László, a Munkástanácsok érdekképviselője azt sem tartja kedvezőnek, hogy felsővezetői szinteken torlódnak a bérek: "Egy szűkebb sávban mozognak, nem késztetnek nagyobb teljesítményre. Nem veszi figyelembe az irányított társaság nagyságát és a tevékenység-szerkezet rétegezettségét. Hasonlóképp problémás, hogy akik munkájának a lenyomata egyértelműen kitapintható a termelési folyamatokban (forgalmi szolgálattevők, vezénylők, művezetők), rendkívül alacsony bérezésűek. Ennek a körnek az átlagkeresete bruttó 170-220 ezer Ft közötti" - írta közleményében Horváth László.

Horváth szerint: "javában zajlik a humán és a gazdasági területek számos szeletének kiszervezése és a döntéshozók boszorkány konyhájában -tudomásunk szerint- készülnek az újabb átalakítási változatok."
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Bérverseny és alternatív munkaidő-beosztás

A reálbérek megtartása idén is kihívás lesz, de az év második felében már várható mérsékelt gazdasági növekedés, ami a toborzás... Teljes cikk

A vezetők majdnem fele aggódik vállalkozása hosszú távú fennmaradása miatt

Az előző évhez képest több mint kétszeresére (18%-ról 38%-ra) nőtt azon vezérigazgatók aránya, akik úgy vélik, hogy a globális gazdasági... Teljes cikk

"Ne kívülről hozzuk be a tudást, hanem belül építsük ki a kompetenciákat." - interjú Urbán Anitával

“Ne kívülről hozzuk be a tudást, hanem belül építsük ki a kompetenciákat, belső erőforrásokkal oktassuk, mert csak így fenntartható a... Teljes cikk