HR szakmai és bérproblémák a közlekedési központokban?
A humánerőforrás-gazdálkodás terén problémát okoz, hogy nem a megfelelő emberek kerültek vezető pozícióba a 24 Volán társaság szerepét átvevő közlekedési központokban. Felsővezetői szinteken torlódnak a bérek, lentebb pedig túl alacsonyak - írta a HR Portálnak elküldött közleményében Horváth László, a Munkástanácsok érdekképviselője.
A döntéshozók az átláthatóbb és hatékonyabb gazdálkodás és a szolgáltatás minőségi megújhodásának igényét az átszervezés alaptételeként fogalmazták meg. Az előkészítés éveiben (2013-14) az átalakítás különböző fázisainak és műveleteinek sodrában a költséghatékonyság háttérbe szorult. Sokba került az integráció - írta Horváth László, a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezetének elnöke.
Horváth szerint 2015-ben a központi beszerzésektől (általában a centralizációtól) a vezetői státuszok számának megnyirbálásától, a járat-ésszerűsítésektől reméltek megtakarítást. Volt felsővezető, aki úgy jellemezte az új helyzetet, hogy vannak olyan, vezetői pozícióba emelt munkavállalók, akik még azt sem tudják merre kell hajtani - írta a szakszervezeti vezető.
Megfogalmazása szerint: "Ugyancsak Achilles pontja a régiósításnak a humánerőforrás-gazdálkodás. A tevékenység alaptétele, miszerint megfelelő embert a megfelelő helyre, elég sérülékeny a gyakorlatban. Korábban a megyei feladatokat ellátó, különböző szintű vezetőknek jelen helyzetben nagyobb dimenzióban és rendszerszinten kell gondolkodniuk. Ugyancsak nagyobb szervező- és kapcsolatteremtő készséget igényel az új struktúra. Negatív hatású, hogy vannak, akik úgy gondolják, hogy ők fújják a Passzát-szelet, ám ezzel a szemlélettel nincs összhangban sem a teljesítményük, sem a szakértelmük."
Horváth László, a Munkástanácsok érdekképviselője azt sem tartja kedvezőnek, hogy felsővezetői szinteken torlódnak a bérek: "Egy szűkebb sávban mozognak, nem késztetnek nagyobb teljesítményre. Nem veszi figyelembe az irányított társaság nagyságát és a tevékenység-szerkezet rétegezettségét. Hasonlóképp problémás, hogy akik munkájának a lenyomata egyértelműen kitapintható a termelési folyamatokban (forgalmi szolgálattevők, vezénylők, művezetők), rendkívül alacsony bérezésűek. Ennek a körnek az átlagkeresete bruttó 170-220 ezer Ft közötti" - írta közleményében Horváth László.
Horváth szerint: "javában zajlik a humán és a gazdasági területek számos szeletének kiszervezése és a döntéshozók boszorkány konyhájában -tudomásunk szerint- készülnek az újabb átalakítási változatok."
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Többek között a mentális egészségügyi problémáktól való félelem és a rugalmasság iránti vágy is hozzájárul ahhoz, hogy a Z generációs... Teljes cikk
Másfél évvel ezelőtt nevezték ki Nyeste Ágit a három országot átfogó JYSK-régió (magyar, osztrák, görög) HR igazgatójának. Összesen 2000... Teljes cikk
A változás szinte már természetes kell, hogy legyen, de ehhez mentális és lelki alkalmazkodóképességet is ki kell építeni. Az adaptív képesség... Teljes cikk
- "Meddig lehet ezt tűrni?" - Közös figyelemfelkeltő demonstrációba kezdhetnek a közlekedésben dolgozók 2 hónapja
- Cseh László villanyszerelő lett 2 hónapja
- SZÉP-kártya jár kilépés előtti időszakra? 3 hónapja
- Ők kapták a magyar beszerzési és logisztikai szakma díjait 3 hónapja
- Járhat cafeteria a kilépés előtti időszakra? 3 hónapja
- Sztrájkot helyeztek kilátásba a budapesti repülőtéri dolgozók 3 hónapja
- Vezetőváltás a Grand Tokaj Zrt.-nél 4 hónapja
- A növekedés nemcsak az üzleti eredményekről szól, hanem a munkavállalók fejlődéséről is 5 hónapja
- Együttműködési szerződést írt alá a VOSZ és a Családbarát Magyarország Központ 5 hónapja
- Építési és Közlekedési Minisztérium: továbbra sincs home office a MÁV-csoportnál 5 hónapja
- Lehet 2024-es számlát benyújtani a 2025-ös Cafeteria keret terhére? 6 hónapja