kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

HR vezető, mint innovátor

A HR-ben alkalmazható, különösképpen a HR vezetőket érintő innovációs lehetőségekről tartott előadást a siófoki 21. Országos HR Konferencián Virágh Rajmund, az Interim Manager Academy ügyvezetője. A témát vezetői, cégtulajdonosi szempontból közelítette meg, kitérve arra, hogy mit jelenthet a magas szintű innováció a vállalatok életében és milyen, ezt támogató lehetőségek vannak a piacon.

Az innováció valaminek a megújítását, megváltoztatását jelenti. Olyan tudományos, technikai, illetve technológiai vonatkozásokkal bíró folyamat, amely gazdasági hasznot hozó újszerűséget eredményez. Az innováció teremti meg a keretet a vállalkozás egészére kiterjedő állandó és előremutató megújulási folyamat részleteinek kidolgozásához és biztosítja a korszerű megoldások gyakorlatba való átültetését a magasabb rendű vállalati célok elérésének elősegítése érdekében.

Nézetem szerint a HR területen alkalmazott innováció kiemelten fontos és nagymértékben hozzájárulhat a vállalkozás hatékonyságának növeléséhez, egyértelműen a fejlődést szolgálja. Ma egyetlen egy biztos és állandó, az a változás!Rugalmasan kell a vállalatoknak alkalmazkodni a piac kihívásaihoz, így a munkavállalóktól is rendkívüli rugalmasságot várnak el. A HR vezetőknek is meg kell újulniuk, hogy serkenteni és támogatni tudják a munkaadókat és munkavállalókat egyaránt.













A HR szakemberek bizonyos fajta innovációt alkalmaznak a HR egyes alapterületein, így például a munkaerő kiválasztás, a munkakör elemzés-értékelés, teljesítménymérés és értékelés, ösztönzési rendszerek kialakítása, szervezet- és munkaerő fejlesztés terén. Azonban a nemzetközi HR innováció területe ennél jóval szélesebb, a szervezet hatékonyságának fokozását szem előtt tartva és annak érdekében kiterjed a távmunka fejlesztésére, a családbarát munkahelyek kialakítására, a célzott vezetőfejlesztésre, az utódlásmenedzsment rendszerek kialakítására és működtetésére, az interim menedzsmentnek, mint vezetési eszköznek az alkalmazására.

A HR innováció általában azért válik szükségessé, mert az adott szervezeti jellemzők, megoldások nem képesek az elérendő szervezeti célok elérésére, az újítások bevezetésének, megvalósításának hátterében rendszerint hatékonyság követelmények, racionalizálás, költségcsökkentés áll. A széles látókörű, innovatív HR vezető tapasztalatai, ismeretei alapján a HR menedzsment eszköztárának szélesebb körben történő alkalmazásával nagymértékben képes hozzájárulni az eredményes vállalati működés megvalósításához.

A vállalatok életében a változásokat kiváltó gyakori ok az üzleti folyamatokra történő gyorsabb reagálás képességének megteremtése. Egy szervezet átmeneti időszakában, válsághelyzetben vagy átalakulásakor, vagy azokban a helyzetekben, amikor hiány, vagy váratlan hiány lép fel, esetleg speciális feladat, projekt ellátása válik szükségessé, elsődleges fontosságú a helyzet azonnali kezelése. Ha a szervezeten belül nem található azonnal a feladat végrehajtásához szükséges munkaerő, szaktudás, tapasztalat, a HR vezető feladata, hogy ezt az erőforrást biztosítsa. A korszerű menedzsment eszközöket, technikákat alkalmazó HR vezetők a tartós menedzseri munkaerő keresési, kiválasztási folyamata helyett, a helyzetet gyorsan és hatékonyan az azonnal bevethető interim menedzser szakemberek igénybevételével oldják meg.

Az Interim Menedzser Akadémia és a Hammel & Hochreiter tevékenységével több szinten is hozzájárulnak a HR területén megvalósítható innovációhoz.

A célom az, hogy a HR vezetők megismerjék, hogy mely helyzetekben előnyösebb cégük számára, hogy bizonyos feladatok hatékony, rövid időn belül történő ellátására speciális szaktudással rendelkező interim menedzsert vonjanak be határozott időre, állandó felsővezető alkalmazása helyett.

- Egyrészről a HR vezetők az Interim Menedzser Akadémia oktatásában való részvételük során komplex ismeretekre tehetnek szert, amely biztosítja, hogy átlássák, saját cégük működésében mikor alkalmazható és milyen pozitív hatások érhetők el e hazánkban még újdonságnak számító menedzsment eszköz alkalmazásával.

- Másfelől a HR vezetők az Akadémia szolgáltató partnerével, a Hammel & Hochreiterrel való együttműködés során, az interim menedzsmentnek, mint vezetési eszköznek az alkalmazása által, képesek lesznek rendkívül rövid időn belül megoldani, kezelni azokat a váratlan, vagy tervezett erőforrás-hiányos helyzeteket, melyekben vállalatuk eredményeinek, céljainak megvalósításához többlet, vagy a meglévőtől különböző szaktudás időszakos bevonására van szükség.

- Továbbá a belső karriertervezéskor figyelembe vehető lehetőség az is, hogy az Interim Menedzser Akadémia olyan naprakész ismereteket nyújt a karrierváltás előtt álló senior vezetők számára, mely megszerzése által lehetőségük nyílik arra is, hogy akár függetlenként is aktív részesei legyenek a magyar gazdasági életnek.

Tisztelt HR vezető, Önnek mi a programja 2011. november 10-én? Kérem, már most írja be a II. Közép-Kelet Európai Interim Menedzser Konferencia időpontját a naptárába! Egy prémium kategóriájú rendezvényre invitálom, ahol csak és kizárólag felsővezetők, cégtulajdonosok, gyakorló és jövőbeli interim menedzserek vesznek részt. A konferencia szervezője az Interim Menedzser Akadémia, szakmai támogatója a Hammel & Hochreiter Interim Team.

Virágh Rajmund ügyvezető, cégutódlás specialista
Interim Manager Academy
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Miért bukik meg a hagyományos HR a munkahelyi panaszok kezelésében?

A 2024-es évben a visszaélés-bejelentések 55%-a HR-hez kapcsolódó panaszokból származott, ami jól mutatja, hogy a hagyományos HR-keretek már nem... Teljes cikk

"Szép munka! Túlteljesítettük a célt! Itt van egy szelet pizza"

Ha bizonyos tényezők teljesülnek, a munkavállalók hajlandóbbak nagyobb erőfeszítést tenni a célok elérése érdekében, ha viszont valamelyik elem... Teljes cikk

A HR-es nem a barátod, de ettől még lehet barátságos

Nincs könnyű feladata a HR-nek egy nagy szervezeten belül, ha arra gondolunk, hogy egyfajta közvetítői szerepet kell betöltenie a munkavállalók és a... Teljes cikk