Megjelent: 2 éve

Így választ munkahelyet a Z-generáció

Egy országos felmérés arra kereste a választ, hogy milyen szempontok alapján választanak munkahelyet a Z-generáció tagjai. Már nem az a legfontosabb, hogy ismerős ajánlotta-e a céget, sokkal lényegesebb, hogy büszkék lehessenek a munkájukra.

images

A felmérést a Continental Hungaria Kft., az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kara, valamint a Budapesti Gazdasági Egyetem közösen végezte az Emberi Erőforrások Minisztériuma Új Nemzeti Kiválóság Programjának (ÚNKP-17-4) támogatásával. A felmérésből kiderült, hogy a fiatalok fontosnak tartják a jó karrierlehetőségeket és azokat a munkahelyeket részesítik előnyben, ahol meg tudják valósítani elképzeléseiket.

A kutatás többek között arra kereste a választ, milyen szempontok alapján választanak munkahelyet a Z-generáció tagjai, de azt is vizsgálták, mit jelent számukra a siker és a karrier? „A Z-generáció tagjai közé azok a 2000-es évek elején született fiatalok sorolhatók, akik beleszülettek a digitális világba, idejük nagy részét az online térben töltik. Ennek következtében a gazdasági és társadalmi változásokra már gyerekkoruktól kezdve minden eddigi generációnál nagyobb befolyást gyakorolnak” - hívta fel a figyelmet Fodor Mónika, a vállalat senior PR és marketing koordinátora.

A felmérést két lépcsőben végezték el a szakemberek. Kvalitatív kutatás keretében harminc mini fókusz-interjút készítettek a Z-generációhoz tartozó alanyokkal, majd kvantitatív felmérés keretében, CAPI-módszer segítségével 1178 kérdőívet értékeltek ki.

Arra vonatkozóan, hogy mi tesz ideálissá egy munkahelyet, a felmérésben részt vevő fiatalok döntő többsége a megfelelő fizetést (89%), valamint a cég, vagy vállalat megbízhatóságát (80%) jelölte meg válaszul. Meglepő módon a válaszadók kisebb része tartotta fontosnak a barát, vagy ismerős ajánlását (32%) a munkahelyet illetően és az adott cég hírneve sem volt annyira jelentős. (32%). A jó karrierlehetőségeket és csapatmunka fontosságát azonban a válaszadók 65 százaléka jelölte meg.

„Egyértelműen látszik, hogy ennél a generációnál nem elég a magas fizetés, a jó cafetéria, vagy a béren kívüli juttatások köre, olyan vállalatokat keresnek, ahol meg tudják valósítani álmaikat és eredményes karrierutat járhatnak be, illetve jó légkörben és csapatban tudnak dolgozni” - hangsúlyozta Fodor Mónika. Hozzátette: a Z-generáció tagjainak ugyan prioritás a megfelelő bérezés, de nem elég ahhoz, hogy hosszú ideig megmaradjanak egy munkahelyen. Egyre fontosabb számukra a munkáltató márkája és ezzel összefüggésben az is, hogy mennyire büszkék arra a cégre, ahol dolgoznak.

A kutatás arra is rávilágított, hogy a kiszámítható munkabeosztás sem élvez prioritást a Z- generáció tagjainak. „A kiszámítható, de egyben kötött munkaidő kevésbé vonzó számukra. A modern munkakörnyezet, a változatos munkakör, a kreatív feladatok és persze a rugalmas munkaidő azonban annál inkább” - összegezte a szakértő.

Fotó: Pixabay
  • 2019.11.21Transzformatív Team Coaching Lab A Transzformatív Team Coaching Lab alkalmat ad arra, hogy konkrét eseteken keresztül ismerkedj a módszertan erejével. Egy ügyféleset, amelyben a team coaching folyamat során transzformáltuk valódi kapcsolattá a csapatban élő projekciókat. Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Lehetőség vagy probléma? - attól függ, minek tekintjük a változást

A HR, ahogy a gazdasági környezet és a munkaerőpiac, folyamatos változásban van. Azt már nagyjából tudjuk, hogy a változás üteme folyamatosan... Teljes cikk

Vállalati és HR kultúraváltás

A digitális átalakulás gyakran szervezeti átalakulással is párosul, hiszen a folyamatok jelentős mértékben változnak, valamint nem egyszer éppen a... Teljes cikk

900 ezer magyar munkahelyet érint a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia (MI) felforgató hatása várhatóan a 2030-as évektől jelentkezik majd Magyarországon: a következő 15 évben 900 ezer... Teljes cikk