kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

Az arab légitársaságnál 200 százalékot kell nyújtani

Mirela, a The Classy Explorer blog írója korábban az Emirates légitársaságnál szolgált, erről beszélgetett vele az utazómajom.hu oldal.

A teljes interjú elolvasható az oldalukon, ebben többek között arról mesél a hölgy, hogy milyen volt dolgozni a világ legjobb légitársaságánál.

Mirela elmeséli, hogy nagyon túl voltak terhelve, kb 200 százalékot kellett teljesíteni. Elmondása szerint, amikor európai légitársaságok járatain utazik mindig elmosolyodik, hogy mennyire könnyűnek tűnik ott a kiszolgálás és milyen kiegyensúlyozottnak tűnnek a légiutas-kísérők. Ő ezt a kulturális különbségeknek is betudja, hiszen az arab kultúrában a vendéglátásnak mindig hivalkodónak kell lenni. A gépek is nagyobbak, így az utas is több, valamint az ázsiai piac nagy versenytárs.

Az Emirates-nél non-stop a kiszolgálás, és az egyéni kívánságokat is teljesíteni kell. Ez okozta a gondot szerinte: rövid idő alatt kellett sok utast kiszolgálni, úgy hogy mindenki 100 százalékban elégedett legyen.

Mirela szerint a munka legnagyobb előnye az adómentesség, és a kedvező juttatások pl. ingyen repülőjegy bárhova, a Dubai élet, és hogy a világ legjobb légitársaságánál dolgozhatott.

Persze hátrányokat is említ: nagyon nehéz munka, akár éjszaka is, vagy hajnalban. Voltak 18 órás utak is, minden utast 100 százalékban ki kell tudni szolgálni, és nagyon sokat kell távol lenni otthonról.

Bár fapados járaton sosem dolgozott Mirela, azt gondolja, hogy nem sok előnye van a hagyományos járatokhoz képest, talán csak az, hogy gyorsan megfordulnak, így rövid a kiszolgálás. Úgy tudja, hogy nem járnak kedvezmények a fapados társaságoknál, a légiutas-kísérőnek egyedül kell kijutnia és hazajutnia a reptérről, az egyenruhát is magának kell megvennie.

Fotó: Pixabay
utazomajom.hu

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Targoncavezető

A targoncavezető a raktárak és gyárak nélkülözhetetlen munkatársa, aki a logisztikai folyamatok zökkenőmentes működéséről gondoskodik. Teljes cikk

Mezőgazdasági gépszerelő

A mezőgazdasági gépszerelő kulcsfontosságú szereplő a modern mezőgazdaságban, hiszen a termelés hatékonysága nagyrészt a gépek megbízható működésén múlik. Teljes cikk

Gépjárművillamossági szerelő

A gépjárművillamossági szerelő a modern autók egyik legfontosabb szakembere, hiszen a járművek nagy része ma már elektronikus rendszerekre épül. Teljes cikk