Megjelent: 11 éve

Javítja az életminőséget és elégedetté tesz a távmunka

images

A tanulmány elkészítésében öt régió (az ázsiai csendes-óceáni térség, a feltörekvő piacok, Európa, Japán és az USA/Kanada) 1992 Cisco-alkalmazottja vett részt.

Napjainkban egyre több vállalat fontolgatja a távmunka bevezetését, hogy ezzel költségmegtakarítást érjen el és egyben képes legyen megtartani képzett szakembereit. A Cisco felmérése e cégeknek segít átgondolni, hogy milyen előnyökkel járhat egy egészséges távmunka-stratégia a munkavállalók és a munkáltatók számára.

A Cisco Internet Business Services Group nevű stratégiai tanácsadó csapata szerint a vállalat éves szinten mintegy 277 millió dollár megtakarítást ér el azáltal, hogy az alkalmazottai számára lehetővé teszi a távmunkában történő munkavégzést. A Cisco ehhez saját távmunka megoldásait használja, így például a Cisco Virtual Office-t, a közelmúltban bevezetett Cisco OfficeExtend rendszert, valamint olyan virtuális csoportmunka-eszközöket, mint a Cisco WebEx.

A kutatás eredményei számokban:

- Az átlagos Cisco-munkatárs hetente 2 napot távmunkában dolgozik.
- A Cisco alkalmazottai munkaidejük mintegy 63 százalékában csoportmunkában vagy más kommunikációs csatornákon működnek együtt egymással.
- A cég alkalmazottainak 40 százaléka nem ugyanabban a városban dolgozik, mint a főnöke.
- A munkatársak a távmunkával megtakarított idő 60 százalékát munkára, 40 százalékát pedig magáncélra hasznosítják.
- A megkérdezett alkalmazottak 69 százaléka arról számolt be, hogy távmunkában hatékonyabban képesek végezni munkájukat, 75 százalékuk szerint pedig a határidőket is jobban tudták tartani.
- A megkérdezettek 67 százaléka szerint munkavégzésük minősége a távmunkának köszönhetően javult.
- A felmérésben résztvevők 80 százaléka a távmunka eredményeként javuló életminőségről számolt be.
- Emellett a távmunka jobb munkaerő-megtartási arányokat is eredményez, mivel a válaszadók több mint 91 százaléka szerint a távmunka valamennyire vagy nagyon fontos az általános munkahelyi elégedettségük szempontjából.

A környezet védelmében

- 2008-ban a cégnél végzett távmunka révén körülbelül 47 000 tonnával kevesebb üvegházhatású gáz került a szabadba.
- Az oda-vissza ingázás átlagos távolsága régiónként változik: míg az USA-ban vagy Kanadában átlagosan 50 kilométerről beszélünk, ez az ázsiai csendes-óceáni térségben 22, Japánban 42, a feltörekvő piacokon 26, Európában pedig napi több mint 70 kilométeres ingázást jelent.
- A távmunkának köszönhetően az alkalmazottak évente összesen mintegy 10 millió dollárt takarítanak meg az üzemanyagköltségekben.
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Miért menjünk vissza az irodába?

Már javában zajlik a cégeknél az irodai visszatérés előkészítése, sőt, valahol a kollégák egy része újra bejár. Az Év irodája című online... Teljes cikk

HR vezetők rendkívüli helyzetben (8.) - Mihók Krisztina, Erste Bank

“Jó néhány tabu ledőlt most” - summázza az utóbbi két hónapot Mihók Krisztina. Az Erste Bank két nap alatt állította át online működésre... Teljes cikk

10 tipp, hogy elkerüljük a túlmunkát home office alatt

A munkaidő a válság kezdete óta növekedett. Ez azt jelenti, hogy egy ilyen nehéz időszakban otthonról könnyen hosszabban, többet dolgozunk. A helyzet... Teljes cikk