Megjelent: 2 éve

Kemény fellépés a hiábavaló meetingek ellen?

Egy japán chipgyártó cég (Disco) 100 dollárt kér a munkatársaktól, ha a tárgyalót használják. A vállalatnál minden be van árazva, és 5000 munkatárs vesz részt a menedzsment évek óta tartó kísérletében, írja Tomkó Gyöngyvér, a HR informatika a HR-nek blogon.

Könnyű abba a hibába esni, hogy a team egyeztetése letérjen a szervező által tervezett forgatókönyvtől, és csapongó szócséplésbe torkolljon. Számtalan módszert kidolgoztak már a hatékonyság érdekében, de ez a fizetős módszer számomra radikális és rendhagyó, igaz, a japán cég egyik vezetője eredményesnek ítélte a fizetős tárgyalóhasználatot. Szerinte ezáltal a kollégák közös érdekévé vált, hogy már nem tartanak haszontalan értekezleteket.

A Bloomberg cikke szerint azonban a vállalat továbblépett a megbeszélések optimalizálásánál, ugyanis minden be van árazva a cégnél az íróasztaloktól a számítógépeken át az esernyőkig. A munkatársak 1 fős startupként működnek, naponta licitálnak a legjobb elképzelésekért, feladatokért, az általuk alkotott csoportok számláznak egymásnak a munkáért. A kifizetéseket a cég saját, virtuális valutájában rendezik. Az egyenleget pedig év végén jenben megkapják a csoportok.

A módszer kitalálója Toshio Naito, aki már 2011-ben kidolgozta a módszerét, és azóta ő is eszerint dolgozik. A filozófiája szerint a módszere hozzásegíti a munkavállalókat ahhoz, hogy szabadabban végezzék a munkájukat, nem pedig utasítások alapján működjenek.

A módszer bevált, működik, a gazdasági mutatók szerint egyértelműen, ugyanis a cég nyeresége a bevezetése óta 10%-al nőtt. A munkavállalók fizetése is gyakorlatilag kétszerese az ország átlagnak, köszönhetően a bónuszoknak, és a japán kormány is elismerte, mint ideális munkahelyet.

Ekkora sikerek után miért nem vették át más cégek is ezt a működési rendszert, miért nem terjedt el ország, világszerte? Miért nem tudunk arról, hogy más cégeknél is bevezették volna ezt a működési modellt?

Folytatás a HR Blogon.
  • 2022.02.01Munkaügyi adatvédelem (GDPR HR-eseknek) Blended képzésünk során a tananyag általános elméleti részét, mely tartalmazza az alapfogalmak, jogalapok és törvények összefoglalását először e-learning videó formában sajátíthatja el. A videó megtekintése után egy fél napos konzultáció keretein belül, feldolgozásra kerül a tananyag további része, melyet online vagy tantermi formában hirdetünk meg. Részletek Jegyek
  • 2022.02.11X. Vezetői Best Practice Fórum A HR és a vezetés szerepe és kihívásai a jelenlegi piaci helyzetben. A jelenlegi munkaerő piaci helyzetben hogyan lehet megtalálni és kiválasztani a megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerőt? – Hogyan lehet a tehetséges munkaerőt a céghez vonzani és megtartani? Employer Branding. A toborzás csatornái, jó gyakorlatai. Munkatárs ajánló program. Részletek Jegyek
  • 2022.03.04Szemléletváltás a toborzásban Alapítsa meg új modern HR kultúráját! 1. nap - Hatékony toborzás 2. nap - Employer Branding 3. nap - Célcsoportok meghatározása a toborzásban 4. nap - Social Media a toborzásban 5. nap - Folyamatkontroll és Projektmenedzsment a toborzásban Részletek Jegyek
  • 2022.04.22BEMUTATKOZIK A teamwork2022 Képzelj el egy olyan kétnapos csapatépítő képzést, amely minden részletében a Te vállalati csapatodról szól. Jelentkezzetek az ország első csapatépítő eseményére, amelyre háromfős vállalati csapatokat várunk! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Év végi céges partik - a nagyok elmaradnak, de

Ez már a második december, amikor a Covid miatt a több száz főt megmozgató év végi céges partik túlnyomó része elmarad. Amint körképünkből és... Teljes cikk

Meddig juthat el cégtulajdonosként kézi vezérléssel?

Számos növekedési úton levő középvállalat tulajdonosa jut el arra a pontra, amikor vállalkozásában rejlő potenciál túlszárnyalja azt a méretet,... Teljes cikk

Munkahelyi csapatok eshetnek szét, ha kötelező lesz az oltás

“Erős reakciót vált ki, könnyen szétverhet egy jól működő csapatot is az oltás kötelezővé tétele” - mondta Szabó Zsófia... Teljes cikk