kapubanner for mobile

55 cikk a(z) meeting címkével - 1. oldal

Meeting szoftverek: hogyan válasszunk?

1 hónapja A pandémia egyik hozadéka volt a home office elterjedése és ezzel együtt az internetes térben bonyolított megbeszélések is virágzásnak indultak. A videós meetingek a mindennapok részévé váltak, a szoftverek pedig jelentős üzletté, a fejlődés folyamatos. A statista.com várakozása szerint a bővülés 2022 és 2027 között 80% körül várható és eléri a 19 millárd dollárt. Nézzük kik a résztvevők és mit kínálnak nekünk. Teljes cikk...


Időzónák szorításában a munkahelyen

6 hónapja A.G. 16 fős nemzetközi csapatot vezet egy multinacionális cég Learning Services terület egyik csapatvezetőjeként. Csapatának tagjai Magyarországon és Közép-Amerikában élnek, de valójában gyakran szorosan együtt kell dolgozniuk még Malajziában és Kínában élő kollégáikkal is. Elképzelhető hát, hogy egy-egy meeting megszervezése nem mindig könnyű feladat. Teljes cikk...


A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart

1 éve Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi munkavégzését milyen olyan tényezők hátráltatják, amelyek akár kiégéshez is vezethetnek. E tényezők közé tartozik, hogy megfelelően van-e megszervezve a munka, mennyi idő megy el felesleges értekezletekre, hogyan találnak utat a jó ötletek, továbbá az, mennyire hatékony a cégen belüli információáramlás és ennek hogyan tud részese lenni maga a dolgozó. Teljes cikk...


Meeting kalkulátor: sokba kerül a felesleges megbeszélés

2 éve Harcba kezdett a meetingeken eltöltött felesleges idő ellen a Shopify. Miután a cégnél 12 000 megbeszélést töröltek az évben, most elindítottak egy kalkulátort is. Ugyanis egy 30 perces meeting akár 1600 dollárjába vagyis több mint fél millió forintjába is kerülhet egy cégnek, ha az nem ésszerűen eltöltött idő. Teljes cikk...


Ne untassuk a dolgozóinkat! - Az alkalmazottak majdnem fele aludt már el értekezleten

3 éve A munkahelyi értekezletek túl hosszúak és túl sok időt vesznek el a dolgozók munkaidejéből, az alkalmazottak nagy része ráadásul mással üti el az időt a meetingeken - derül ki egy kutatásból. Teljes cikk...


Ezért fontos a profi kép- és hangtechnika az irodában

3 éve A hibrid munkaforma terjedésével előtérbe került a vállalatoknál az audiovizuáltechnika fejlesztése. A Randstad munkaerő-közvetítő új irodájában már egy, a távinterjúztatást is támogató rendszert épített, melynek szállítója az AV Spring Kft. volt. Simonics-Dél Eszter operációs vezető mutatja be, milyen megoldásokat alkalmaznak azért, hogy élmény legyen a hibrid meeting, az online állásinterjú vagy a belsős rendezvény. Teljes cikk...


A hibrid munka 2022-ben is velünk marad, de felkészültünk rá?

3 éve A koronavírus-járvány második évének végéhez közeledve biztossá vált, hogy a hibrid munkavégzés hosszú távon velünk marad. A távmunka lehetősége a kezdeti kényszermegoldásból új normává vált, miközben a tapasztalatok és a kutatások azt mutatják, hogy a személyes irodai jelenlét teljes hiánya rontja a csapatok kohézióját és az elkötelezettséget. Erre jelent megoldást a hibrid felállás. De milyen eszközök segítségével? Teljes cikk...


Könnyen elvesztheti az állását, aki ügyetlenkedik az online meetingen

4 éve Akár az állásába is kerülhet a dolgozónak, ha késve csatlakozik egy online megbeszéléshez, vagy nem némítja le magát. Teljes cikk...


Így dolgozhatunk hatékonyan a meeting-rengetegben

4 éve 5+1 tipp az egyensúly megteremtésére a megbeszélések és saját, egyéni teendőink között. Teljes cikk...


12 lépés a hatékonyabb meetingekért

5 éve Sok oka lehet annak, hogy egy meeting nem hatékony. Többek közt, hogy nem tiszta, hogy mi is a megbeszélés pontos témája, fókusza vagy ha nem a megfelelő szinten történik az egyeztetés. Lehet azonban lépéseket tenni tenni azért, hogy ne teljen feleslegesen sok ember ideje, mondja Ray Dalio, amerikai milliárdos befektető. Teljes cikk...


Elmennél most személyesen konferenciára? - kérlek szavazz

5 éve Kíváncsiak vagyunk olvasóink véleményére, hogy a jelenlegi járványhelyzetben mennyire nyitottak egy szakmai (például HR) konferencián való személyes részvételre. Teljes cikk...


Ezeket a hibákat ne kövesd el online megbeszéléseken

5 éve A home office-ba küldött irodai dolgozók átálltak az online kapcsolattartásra, a világon milliók tanulják az internetes megbeszélések és tréningek műfaját. Az Eureka Games összegyűjtött néhány gyakori hibát, amit ilyen találkozókon el lehet követni, és tippeket is ad ezek kezelésére. Teljes cikk...


Kemény fellépés a hiábavaló meetingek ellen?

5 éve Egy japán chipgyártó cég (Disco) 100 dollárt kér a munkatársaktól, ha a tárgyalót használják. A vállalatnál minden be van árazva, és 5000 munkatárs vesz részt a menedzsment évek óta tartó kísérletében, írja Tomkó Gyöngyvér, a HR informatika a HR-nek blogon. Teljes cikk...


Hogyan tarts vezetői meetinget?

6 éve A meeting tartása avagy értekezlet tartása egy nagyon elfeledett téma Magyarországon. Nagyjából 1000 cégből 1-nél szokták alkalmazni, pedig talán ez a legjobb szervezetfejlesztési eszköz arra, hogy önállóan termelő, hatékony csapatot teremtsünk. Ráadásul nagyon egyszerűen be tudod vezetni a cégedbe - írja Dienes Martin a DMA blogján. Teljes cikk...


Pogácsa helyett gyümölcs a meetingen: a cégek nyitottak az egészséges munkahelyi táplálkozás iránt

7 éve Az étrendi kockázatok közül az elégtelen gyümölcsfogyasztást az olajos magvak és diófélék elégtelen fogyasztása követi, majd a magas só, a kevés zöldség- és rostbevitel következik. A munkahelyi egészségfejlesztő programok azonban csökkenthetik ezeket a kockázatokat. Az általunk megkérdezett gyümölcskiszállító és catering cégek közös tapasztalata az, hogy a vállalatok egyre nyitottabbak az egészséges táplálkozás iránt, és hajlandóak a dolgozóik egészsége és motiváltsága érdekében olyan szempontokra is forrást biztosítani, melyek korábban feleslegesnek tűntek. Teljes cikk...


Napi 150-szer ellenőrizzük a telefonunkat, nem tudunk koncentrálni

8 éve Új e-mail, jelez a telefon új üzenet, rá kell nézni egy breaking news hírre, a közösségi oldalon is jött egy értesítés, mellesleg dolgozni is kéne valamit... Vannak munkahelyek, ahol a közösségi oldalak használatát meg is tiltják a munkáltatók, ma azonban, amikor sok munkáltató azon keresztül is kommunikál, akár a cégről, akár céges közösségi felületeken a munkavállalókkal, így használatuk nehezen kiküszöbölhető. A figyelem pedig óhatatlanul terelődik, annyi helyen kell egyszerre jelen lenni, lehetőleg azonnal reagálni. Általában már a reggelt okoseszközünkkel „összenőve” indítjuk, és naponta 150-szer nézünk rá. De hogyan tudunk így bármiben is elmélyülni? Teljes cikk...


Workshop, visszajelző beszélgetés, riportok - így telik a Raiffeisen HR-vezetőjének egy napja

9 éve Szőke Ildikónak, a több mint 2200 főt foglalkoztató Raiffeisen bankcsoport HR vezetőjének nem könnyű kiválasztania egy napot, amely hiteles betekintést mutat abba, milyen izgalmasak is általában a mindennapjai. Az Ildikó által bemutatott munkanapba workshopok, értekezletek, egy autós szendvicsebéd és egy fejvadásszal történő beszélgetés is belefér. Teljes cikk...


Előléptetés, meglepetés szendvics, meetingek, pingpong és coaching - ez mind belefér a HR-vezető egy napjába

9 éve A Starschema HR-vezetője egy igen hosszúra nyúlt munkanapját mutatja be rovatunkban. Bár az ébredés nehezen sokadik nekifutásra megy, utána már nincs megállás. Teljes cikk...


Ülve, állva, hetente többször vagy csak havonta - hol tart a magyar meeting-kultúra?

9 éve A meetingekkel kapcsolatosan azt halljuk, hogy ez az a téma, ami sokaknak „fáj”. A sűrűség, a hosszúság, a résztvevői bevonás, az eredmények és a célok tekintetében egyaránt elmondható, hogy sok sebből vérzik a hazai meeting-kultúra. Szakértők, és sokféle szervezet munkatársai egyaránt arról beszéltek a HR Portálnak, hogyan lehet hatékonnyá tenni ezt a gondolatcseréről szóló munkamódszert. A jó példákat, és a hatékony meetingeléshez szükségek kulcs-fogalmakat is megismertük. Teljes cikk...


Hogy NE legyen unalmas egy meeting?

10 éve A felesleges megbeszélések komoly időveszteséget, ezzel együtt pedig anyagi kárt is okoznak. Amerikában például éves szinten 37 milliárd dollárt, írja a Business Insider alapján a Portfolio.hu. Teljes cikk...


3 vezetői "magatartás", amely minőségi csoportmunkát csinál az unalmas értekezletből

10 éve A jól megkoreografált értekezletet legtöbbször olyan vezetők jegyzik, akik már önmagukban is tanulásra vállalkozó emberek. A tanulás egy nagyon fontos belső igény. Enélkül, előbb-utóbb, unalmassá, rutinná válhatnak mindennapi feladataink. Teljes cikk...


Be kell-e mennem szabadságról a meetingre?

11 éve Ha szabadságon vagyok köteles vagyok-e bemenni gyűlésre? Ha két nap szabadságra van szükségem, a munkaadó mondhatja-e, hogy csak öt napot ad és ha a gyerekem egy nap akarom elvinni az orvoshoz mondhatja-e ugyan ezt? Mert a munkahelyemen ez így megy. Teljes cikk...


A produktivitást csökkentik a meetingek

11 éve Ha nincs világos céljuk, túl sok embert hívnak meg rá illetve túl sokan szervezik és túlzottan elhúzódik, akkor a legtöbb értekezlet nem javára, hanem inkább kárára válik a cégnek, írja a hvg.hu. Teljes cikk...


A produktivitást csökkentik a meetingek

11 éve Ha nincs világos céljuk, túl sok embert hívnak meg rá illetve túl sokan szervezik és túlzottan elhúzódik, akkor a legtöbb értekezlet nem javára, hanem inkább kárára válik a cégnek, írja a hvg.hu. Teljes cikk...


Mennyibe kerül a meeting, ha felesleges?

11 éve Néhol egészen döbbenetes számok látnak napvilágot az értekezletek, megbeszélések, meetingek háza tájáról. Az Egyesült Államokban napi 11 millió meetinget tartanak, melyeknek a harmada értelmetlen, így 37 milliárd dollár veszteséget termelnek, pedig elvileg ezeknek az értekezletek éppen a hatékony kommunikációt kellene szolgálniuk. Utánajártunk, hol vannak azok a hibák, amelyektől egy meeting önmagáért való lesz, és a dolgok nem lépnek tőle előre. Teljes cikk...


Mennyibe kerül a meeting, ha felesleges?

11 éve Néhol egészen döbbenetes számok látnak napvilágot az értekezletek, megbeszélések, meetingek háza tájáról. Az Egyesült Államokban napi 11 millió meetinget tartanak, melyeknek a harmada értelmetlen, így 37 milliárd dollár veszteséget termelnek, pedig elvileg ezeknek az értekezletek éppen a hatékony kommunikációt kellene szolgálniuk. Utánajártunk, hol vannak azok a hibák, amelyektől egy meeting önmagáért való lesz, és a dolgok nem lépnek tőle előre. Teljes cikk...


Értekezlet és e-mail dömping a munka útjában

11 éve Az irodai dolgozók például havonta közel 3 munkanapot töltenek vállalati meetingeken, és egy tipikus, 5 fős döntéshozatal jellemzően 65 e-mailt generál. Ez pedig már a hatékonyság rovására is megy, írja a Privátbankár. Teljes cikk...


Posztok, mentorok, meetingek - Benedek Tibor szerint a vízilabdacsapat élete hasonlít egy vállalatéhoz

12 éve Az új szövetségi kapitány egy mindössze nyolc hónapja felállt csapat élén máris világbajnoki győzelemre vitte a vízilabdásokat. Hogy miként kell egy új stábot felállítani, új játékosokat a munkába bevonni, miben más a medence után a partról követni az eseményeket - erről is beszél a következő interjúban Benedek Tibor. Teljes cikk...


Munkahelyi megbeszélés - hogy ne csak púp legyen a hátunkra

12 éve Egy német felmérés szerint a munkahelyi megbeszélések zöme nem hatékony, plusz stresszt okoz a munkatársaknak. A hatékony meeting ismérvei következnek. Teljes cikk...


Ezért nem folyik munka a munkahelyeken

12 éve Jason Fried szerint tévedés, hogy a Facebook, a Twitter, vagy a Youtube vonja el az emberek figyelmét a munkáról a munkahelyükön. Abban, hogy nem érdemi munkával töltik a dolgozók a munkaidőt, alapjában véve az játszik szerepet, hogy nem hagyják őket dolgozni. Szét van aprózva az idejük, folyton megszakítják őket a menedzserek és a sokszor felesleges meetingek. Fried három tanácsa vezetőknek. Teljes cikk...


Kilenc tipp e-mail terhelésünk csökkentésére

12 éve Mit tegyünk, ha rengeteg e-mail érkezik hozzánk, és napi munkánk, megbeszéléseink mellett nehezen tudjuk feldolgozni őket, így egyre csak "„torlódnak" előttünk? Lehetséges a "nulla olvasatlan levél a nap végére" elérése? Íme néhány megoldás, amelyekkel gyorsítani tudjuk leveleink feldolgozását, illetve meg tudunk szabadulni feleslegesen kapott mailektől. Teljes cikk...


Hét hiba, amitől a meeting időpazarlás lesz

13 éve A hazai és nemzetközi cégeknél tapasztalt gyakorlatok alapján íme azok a gyakori hibák, amelyeket sok cégnél elkövetnek megbeszélések, telefon/videó konferenciák szervezésénél, és amelyekkel óriási időveszteséget lehet okozni. A megbeszélés a legnagyobb „időrabló”, ami a leghosszabb időszakokra vesz ki bennünket a munkából, és ha már így van, érdemes a lehető leghatékonyabbá tenni. Teljes cikk...


Hálózat-elemzéssel növelhető a hatékonyság

13 éve Dinamikusan, a feladat és a vállalat élethelyzetéhez képest változik időről időre a cégen belüli kapcsolati térkép. Hol az egyének, hol a nagycsoporton belül a kisebb csoportok alkotják azt a közeget, amelyben a szakértők szerint az „"ideák szexuális élete"”, a vonzó és csábító gondolatok cseréi megvalósulhatnak. Ha azonban a kommunikációt gátló tényezők akadályozzák a hasznos információ áramlását, akár háromszorosára is nőhet a haszontalan idő. Teljes cikk...


Akkor mikor dolgozik? Néhány különös mutatószám és értelmezés

13 éve Egy interim menedzser számára órákban mérhető a rendelkezésre álló idő, mely alatt meg kell ismerni a céget. Át kell látni az üzletmenetet, a speciális iparági jellemzőket és az emberi erőforrások helyzetét. Cikkemben szeretnék néhány szokatlan mutatószámot megemlíteni, melyek meglepőek és akár felszínesnek is tűnhetnek, de nem csak egy interimnek érdemes rajtuk elgondolkozni. Teljes cikk...


Mit csinálnak a főnökök egész nap?

13 éve A vezérigazgatók munkaidejük harmadrészében meetingeken ülnek – derült ki egy friss kutatás eredményeiből. A vállalati hierarchiában felfelé haladva - mivel a feladatok jellege is változik - eltér, hogy a vezetők mivel foglalkoznak és hogyan töltik az idejüket. Szakemberek szerint érdemes a pénz szót időre cserélni, amikor arról van szó, miként tervezzék meg a hetüket. Teljes cikk...


Csöndben szorongunk a meetingeken

13 éve Sokunkkal előfordulhatott már, hogy egy meetingen egyetlen egyszer sem szólaltunk meg attól félve, hogy valami butaságot mondunk, bár legalább olyan okosak és felkészültek vagyunk, mint bárki más a teremben. Magyarországon a munkavállalókra inkább jellemző a hallgatás, de ez nem egyenlő az introvertáltsággal - véli a szakértő. Teljes cikk...


Ásó, kapa, nagyharang - a cég ajándéka

13 éve Egy mexikói vállalat céges esküvővel bővítette a cafeteria rendszerét. Megtudhatjuk, mennyire furfangosak a munkavállalók, ha a hiányzásról, vagy költségtérítésről van szó, és ízelítőt adunk, milyen zavarba ejtő kérdésekkel bombázzák a jelölteket egy állásinterjún. Érdekes híreket gyűjtöttünk össze a HR világából. Teljes cikk...


Megbüntették az értekezleten szunyókálókat

13 éve Öt kínai vezetőt felelősségre vontak és megbüntettek, mert vagy újságot olvastak, vagy elbóbiskoltak egy épp a fegyelem megszigorításáról tartott videokonferencián. Teljes cikk...


A sikeres HR-kommunikáció titka

16 éve Bármennyire egyértelműnek tűnik is, az információcsere még mindig hiányzik számos szervezetből. Pedig a vállalati kommunikáció nem nagy varázslat. Teljesen mindegy, hogy formális, vagy informális, a lényeg, hogy elérje a célját - összegezhetjük azt a véleményt, amelyet HR szakemberek fogalmaztak meg a közelmúltban megrendezett Personal Hungary hallgatóságának. Teljes cikk...


Kommunikáció kényes helyzetekben

16 éve Azt mindenki tudja, hogy "jobb megbeszélni a dolgokat", mégis amikor kényes témáról van szó legtöbben mindent megteszünk azért, hogy elkerüljük, vagy halogatjuk ameddig csak lehet. Mégis, hogyan lehet sikeresen megbirkózni az ilyen beszélgetésekkel, legyen szó akár alacsony teljesítményről, munkaviszony megszüntetésről, munkakör illetve felelősségbeli változásokról vagy személyes, egyének közötti konfliktusokról? Teljes cikk...


A munka minőségét rontja a rossz kommunikáció

16 éve Az egész cég életére, teljesítményére kihatással van, hogyan kommunikál a vezetés a dolgozókkal. A fluktuáció mértéke vagy a vállalati elégedettségi tesztek önmagukban árulkodnak arról, mennyire erős ebben egy szervezet. Ahhoz, hogy valóban hatékony legyen a kommunikáció, érdemes tüzetesen megvizsgálni, valóban célba érnek-e az üzenetek, van-e az adott témában egyáltalán kommunikáció, ez milyen módon, milyen gyakran történik. Ha az eredmények nem túl kedvezőek, mindenképpen akciótervet kell készíteni. Teljes cikk...


A munka minőségét rontja a rossz kommunikáció

16 éve Az egész cég életére, teljesítményére kihatással van, hogyan kommunikál a vezetés a dolgozókkal. A fluktuáció mértéke vagy a vállalati elégedettségi tesztek önmagukban árulkodnak arról, mennyire erős ebben egy szervezet. Ahhoz, hogy valóban hatékony legyen a kommunikáció, érdemes tüzetesen megvizsgálni, valóban célba érnek-e az üzenetek, van-e az adott témában egyáltalán kommunikáció, ez milyen módon, milyen gyakran történik. Ha az eredmények nem túl kedvezőek, mindenképpen akciótervet kell készíteni. Teljes cikk...


Meeting: stressztől az unalomig

16 éve A különböző méretű cégek sikerét, illetve életben maradását támogathatja vagy akadályozza meg a belső információ áramlási módja. A tudást meg kell osztani a munkavállalók között, de nem mindegy, hogy ez a folyamat milyen módon történik. Az értekezletek sok esetben, önmagukban is hátráltatják az eszmecseréket. Arról az esetről pedig ne is beszéljünk, amikor kifejezetten a nyugodt munkavégzés, belső hangulat kialakulása ellen hat ez az eredetileg nagyon hatékony módszer. Teljes cikk...


A hatásos beszéd titka

16 éve A vállalaton belül a HR-esekkel szemben fokozott elvárás az emberi kapcsolataik minősége. Ezért munkaköri kötelességük ismerni a hallgatóságukat, vagyis a dolgozókat, az ő elvárásaikat, motivációikat. Bár sok HR-es kiváló előadó, néha mégsem tudnak hitelesen kommunikálni. Teljes cikk...


Kirúgták az értekezleten elszundító tisztségviselőket Kínában

16 éve Hat tisztségviselőt kirúgott a helyi kormányzat a dél-kínai Hunan tartományban, mert elszundítottak egy értekezleten és az ezt bizonyító fényképek az interneten is megjelentek. Teljes cikk...


Kommunikációs csapdák a munkahelyen

17 éve A magánéletünkhöz hasonlóan a munkahelyünkön sem beszéljük át egymással kellő alapossággal az esetlegesen felmerülő gondjainkat, pedig megfelelő kommunikáció alkalmazásával a legtöbb vita elkerülhető lenne - vallja Szerémi Péter kommunikációs tréner. Ahol működik a vezetők-dolgozók, dolgozók-dolgozók közötti kommunikáció, ott a konfliktuskezelés is könnyebb, ezáltal hatékonyabb a munkavégzés. Teljes cikk...


A jó értekezlet titkai

17 éve Miért kell értekezletet összehívni? Kik vegyenek részt rajta? Mikor tartsuk? És mennyi ideig? Ki irányítson és miként? Hogyan rögzítsük az elhangzottakat? Teljes cikk...


Egyre több az angol szó az irodai nyelvben

17 éve A munkahelyi szlengben egyre több az idegen szó. Különösen a multis világba csöppenve könnyen elveszhetünk az angol szavak tengerében. A dolgozók meetingelni mennek, hogy megtudják a sales targeteket, majd a pool car-ral tárgyalni. Az újonnan érkezetteknek akár hetekbe is telhet, mire kihámozzák, mit is akarnak közölni a kollégák. Teljes cikk...


Rejtett érzelmek a tárgyalásokon

17 éve Cikkünkben olyan jellegű tanulmányok eredményeit gyűjtöttük össze, amelyek azt vizsgálják, hogy a tárgyalások kimenetelét hogyan befolyásolja a részvevők ülésrendje; illetve a tárgyalóasztal körüli elhelyezkedésben milyen attitűdök és rejtett érzelmek vannak jelen, valamint ezek tudatában hogyan tudják a tárgyalópartnerek a megbeszélések hangulatát és eredményét manipulálni. Teljes cikk...


A hatékony meeting a vezető kezében van

18 éve A kaotikus vitától az unalmas monológig széles a céges megbeszélések palettája. A gyeplő a meeting vezetőjének a kezében van, aki ügyesen egyensúlyozva érdekessé és hasznossá teheti a megbeszélést. Ehhez adnak tippeket vezetői tanácsadók. Teljes cikk...


A hatékony meeting a vezető kezében van

18 éve A kaotikus vitától az unalmas monológig széles a céges megbeszélések palettája. A gyeplő a meeting vezetőjének a kezében van, aki ügyesen egyensúlyozva érdekessé és hasznossá teheti a megbeszélést. Ehhez adnak tippeket vezetői tanácsadók. Teljes cikk...


HR retorika - Egy professzionálisan felépített stratégiai értekezlet

19 éve A jövőbeni célok szemléltetése alapvető fontosságú a dolgozók motiválása szempontjából, ám nem mindegy, hogy az időszakos stratégiai értekezleten milyen módon vázoljuk az elért és kitűzött célokat, teljesítmény-limiteket. 7 szabály és az alapvető kirtériumok összegzése a professzionális stratégiai értekezletért. Teljes cikk...