kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Keveset mosolyognak, de jók az üdvözlésben

A magyar ügyfélkiszolgálók a világátlaghoz képest a vevők üdvözlésében átlagon felül teljesítenek, azonban kimutathatóan keveset mosolyognak és már a kapcsolt értékesítések tekintetében is rosszabbul teljesítettek.

Mindez egy olyan vevőkiszolgálási felmérésből derül ki, melyben 53 ország próbavásárlást végző szolgáltatói vettek részt világszerte. Az eredmények több mint 1,6 millió, a mosolyra, köszöntésre, kapcsolt értékesítésre vonatkozó válasz értékelésével készültek immár 10. alkalommal. Hazánk összesítésben a középmezőnyben végzett, akárcsak a korábbi években - tájékoztat a ClientFirst Consulting Kft.

Az üzletekben Magyarországon a vizsgált esetek 93 százalékában köszöntötték a vevőket, ez három százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. 50 százalékban történt sikeres kapcsolt értékesítés, ami 7 százalékkal gyengébb eredmény a korábbi évhez képest. A mosoly tekintetében az első helyen végzett lengyel vevőkiszolgálók 96 százalékot, míg a középmezőnybe került magyarok csak 79 százalékot értek el.

Világszinten összességében a vásárlók 83 százalékára mosolygott az eladó, 86 százalékukat üdvözölték, de csupán 57 százalék kapott javaslatot egyéb termék vagy szolgáltatás vásárlására. Bár ezek az adatok magasabbak az előző évihez képest, jelentős különbségek vannak az egyes földrészek, országok és iparágak között.

Mosolygás: A legjobb eredményt Lengyelország érte el 96 százalékkal, Írország 95 százalékkal a második helyen végzett, míg a tavalyi győztes Spanyolország 2 százalékot rontva eredményén 94 százalékkal a harmadik helyre csúszott vissza. A legkevesebbet Ázsiában, azon belül is Dél-Koreában (45 százalék), Makaóban (54 százalék), Kínában (58 százalék) és Hong Kongban (61 százalék) mosolyognak az eladók. Világszerte átlagosan a legtöbbet (93 százalék) a kormányzati szektorban, a legkevesebbet a közlekedésben dolgozó kiszolgálók (69 százalék) mosolyognak.

Üdvözlés: A lista élén nyolc Dél-Amerikai ország áll, közülük négy (Guatemala, Panama, Peru és Uruguay) 100 százalékos eredményt ért el az üdvözlés terén. A legalacsonyabb értékek Ázsiában születtek, India 59 százalékkal végzett a sor végén. Iparági szinten a pénzügyi szektor végzett az élen (94 százalék) üdvözlés tekintetében, a legrosszabb eredményt pedig a közlekedési terület (83 százalék) és a kiskereskedelem (84 százalék)produkálta.

Kapcsolt értékesítés: Az elmúlt tíz évben ez a tényező mindig is alacsonyabb eredményeket hozott mint az üdvözlés, vagy a mosoly. A listát a Dél-Amerikai országok vezetik, Guatemala 94 százalékal, és Argentína 92 százalékkal, majd Lengyelország következik 91 százalékkal. A legrosszabb eredményeket Görögországban mérték 15 százalékkal. Európa a kapcsolt értékesítéseket vizsgálva jelentősen alul marad a többi földrésszel szemben. Az iparágakat vizsgálva a vendéglátóiparban születtek a legmagasabb értékek, összesítésben 77 százalék, a legalacsonyabb pedig a kiskereskedelemben 47 százaléka.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek