Keveset mosolyognak, de jók az üdvözlésben
A magyar ügyfélkiszolgálók a világátlaghoz képest a vevők üdvözlésében átlagon felül teljesítenek, azonban kimutathatóan keveset mosolyognak és már a kapcsolt értékesítések tekintetében is rosszabbul teljesítettek.
Az üzletekben Magyarországon a vizsgált esetek 93 százalékában köszöntötték a vevőket, ez három százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. 50 százalékban történt sikeres kapcsolt értékesítés, ami 7 százalékkal gyengébb eredmény a korábbi évhez képest. A mosoly tekintetében az első helyen végzett lengyel vevőkiszolgálók 96 százalékot, míg a középmezőnybe került magyarok csak 79 százalékot értek el.
Világszinten összességében a vásárlók 83 százalékára mosolygott az eladó, 86 százalékukat üdvözölték, de csupán 57 százalék kapott javaslatot egyéb termék vagy szolgáltatás vásárlására. Bár ezek az adatok magasabbak az előző évihez képest, jelentős különbségek vannak az egyes földrészek, országok és iparágak között.
Mosolygás: A legjobb eredményt Lengyelország érte el 96 százalékkal, Írország 95 százalékkal a második helyen végzett, míg a tavalyi győztes Spanyolország 2 százalékot rontva eredményén 94 százalékkal a harmadik helyre csúszott vissza. A legkevesebbet Ázsiában, azon belül is Dél-Koreában (45 százalék), Makaóban (54 százalék), Kínában (58 százalék) és Hong Kongban (61 százalék) mosolyognak az eladók. Világszerte átlagosan a legtöbbet (93 százalék) a kormányzati szektorban, a legkevesebbet a közlekedésben dolgozó kiszolgálók (69 százalék) mosolyognak.
Üdvözlés: A lista élén nyolc Dél-Amerikai ország áll, közülük négy (Guatemala, Panama, Peru és Uruguay) 100 százalékos eredményt ért el az üdvözlés terén. A legalacsonyabb értékek Ázsiában születtek, India 59 százalékkal végzett a sor végén. Iparági szinten a pénzügyi szektor végzett az élen (94 százalék) üdvözlés tekintetében, a legrosszabb eredményt pedig a közlekedési terület (83 százalék) és a kiskereskedelem (84 százalék)produkálta.
Kapcsolt értékesítés: Az elmúlt tíz évben ez a tényező mindig is alacsonyabb eredményeket hozott mint az üdvözlés, vagy a mosoly. A listát a Dél-Amerikai országok vezetik, Guatemala 94 százalékal, és Argentína 92 százalékkal, majd Lengyelország következik 91 százalékkal. A legrosszabb eredményeket Görögországban mérték 15 százalékkal. Európa a kapcsolt értékesítéseket vizsgálva jelentősen alul marad a többi földrésszel szemben. Az iparágakat vizsgálva a vendéglátóiparban születtek a legmagasabb értékek, összesítésben 77 százalék, a legalacsonyabb pedig a kiskereskedelemben 47 százaléka.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Nincsenek könnyű helyzetben manapság az X generációs (jellemzően 1960 és 1979 között született) munkavállalók. Könnyen kerülhetnek... Teljes cikk
Az év elején történő felmondások aránya bár változó lehet, azonban sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően... Teljes cikk
Hiába gondolkodik a munkavállalók közel fele munkahelyváltáson, Szemán Zoltán karrier-tanácsadó szerint ez inkább a vágyat fejezi ki, nem a... Teljes cikk
- Értékesítési asszisztens 8 hónapja
- A rozsdásodás a HR-esek és cégvezetők legújabb rémálma 1 éve
- Key Account Manager 2 éve
- Új elnök a Közvetlen Értékesítők Szövetsége élén 5 éve
- Mire figyeljünk, ha értékesítőt keresünk? 5 éve
- Helló, itt a terep menedzsered beszél! 5 éve
- Alkoholizmushoz vezet a kényszermosoly 5 éve
- A mosoly gyorsabban átsegít a stresszen 5 éve
- Cserélj velük fejet! - 5 tipp, hogy (nem csak) HR-esként megértsük az értékesítők gondolkodását 6 éve
- Key account manager 6 éve
- Csodalámpa Alapítvány, ahol megvalósulnak a gyermekálmok 6 éve