kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Mire figyeljünk, ha értékesítőt keresünk?

Az értékesítők toborzása (sok más pozícióhoz hasonlóan) külön műfaj. Most összegyűjtöttük, milyen tényezők nehezítik az értékesítői pozíciók betöltését, és milyen megoldásaink vannak ezekre Toborzási Csomagjainkban.


SPECIÁLIS A TERMÉK: különösen a fémipar, vagy más speciális terület megkövetelhet az értékesítőtől műszaki végzettséget.

Tipp:

Tanácsadó kollégáink a munka megkezdése előtt alaposan körbejárják a munkaterületet, ami alapján minden jelölttel való beszélgetésben részletesen kiderítik, pontosan milyen termékek értékesítésében, milyen területen volt tapasztalata. Mivel folyamatos az egyeztetés a toborzás során a partnerünkkel, ezért az átküldött jelöltekről mindig kérünk visszajelzést, és korrigálunk, pontosítjuk, hogy a megfelelő jelölt érkezzen.

SZÜKSÉGES NYELVTUDÁS: már az angol nyelv ismerete is szűkíti a kört, nem beszélve a németről, vagy egyéb nyelvterületekről. 

Tipp:

Amennyiben a toborzás során túl kevésnek bizonyul a kínálat, partnerünkkel egyeztetve igazíthatunk az elvárásokon. Ugyanis könnyebb beruházni egy nyelvtanfolyamra, mint találni egy jó szakembert 20 éves tapasztalattal.

ELBIZONYTALANÍTÓ JUTALÉK: a fix fizetés mellett járó jutalék, mivel teljesítményhez kötött, ezért nehéz megmondani a jelölteknek, mennyit is fognak pontosan keresni.

Tipp:

A teljesítmény alapú bérezés (fix alapfizetés mellett) egészségesen motiváló az értékesítők számára. Ugyanakkor kalkulálniuk kell, amikor arról döntenek, elfogadják-e az állást. Ezért partnereinknek azt javasoljuk, hogy a jelenlegi értékesítők termelése alapján egy átlagot mondjunk, amiben az extra teljesítmények és a minimális teljesítmények is beleszámítandók. Ez ad egy nagyságrendi képet a jelöltnek, és nem nézelődik tovább konkrétabb ajánlatok után. 

ATTITÜD TESZTELÉSE: nehéz lemérni egy interjún, hogy mennyire ügyfélközpontú szemlélete van az adott jelöltnek, vagy mennyire gondolkodik megoldásokban.

Tipp:

Az interjú alkalmas egy alap benyomás és kölcsönös szimpátia kialakítására, és legfontosabb információk begyűjtésére. Emellett az értékesítői, és ugyanígy a vezetői pozíciók esetén is javasoljuk az Assessment Center (AC) alkalmazását, melyet tanácsadónk szervez meg az interjún megfelelt legjobb jelöltekkel. A 3 órás csoportos gyakorlati interjún különböző szituációkban vesznek részt, így az értékesítéshez hasznos kompetenciák is letesztelhetőek, megfigyelhetőek.

MINDENKIT ISMERÜNK MÁR: a hagyományos hirdetési módszerekkel hamar el lehet jutni arra a pontra, hogy már minden szóba jöhető jelöltet ismerünk.

Tipp:

Toborzási csomagjainkban ezért az állásportálokon kívül más toborzási csatornákat is igénybe veszünk, pl. LinkedIn, Facebook kampány, valamint adatbázis kutatás. Tanácsadóink igény szerint arra is figyelnek, hogy a partnereink által már ismert jelölteken kívül csak az új jelöltekkel foglalkozzanak. Így partnereink biztosan új jelölteket ismerhetnek meg.
 
Csapatunk nem csak az értékesítői pozíciót ismerte ki az évek során, tapasztalatunkra nyugodtan támaszkodhat más területeken is.
Toborzási csomagjainkról ezen a linken tájékozódhat: http://www.tesk.hu/Egyszerusitett-Toborzas

Trajtler Kata
marketing vezető
TESK Csoport
www.tesk.hu
  • 2024.06.03Projektmenedzsment képzés A KÉPZÉS CÉLJA: A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A Hallgatói Karrierút programban vesz részt a Prodiák Iskolaszövetkezet, a Prohuman cégcsoport tagja

A Prohuman 2023. augusztusában stratégiai együttműködést írt alá a Pécsi Tudományegyetemmel. A cégcsoport diákmunka üzletága kifejezetten a... Teljes cikk

Visszajelzéssel a megtartásért

A magyar munkavállalók körében végzett kutatások alapján a munkahelyválasztást és a munkahellyel való elégedettséget döntően befolyásoló... Teljes cikk

Plusz juttatások, home office és kis távolság - Ilyen elvárásokkal vállalnak munkát a diákok 2024-ben

Ha nyár, akkor diákmunka. De mit lehet tudni 2024-ben a fiatalok munkavállalási szokásairól, és mi jellemzi jelenleg a hazai munkaerőpiac ezen... Teljes cikk