Megjelent: 2 éve

Mire figyeljünk, ha értékesítőt keresünk?

Az értékesítők toborzása (sok más pozícióhoz hasonlóan) külön műfaj. Most összegyűjtöttük, milyen tényezők nehezítik az értékesítői pozíciók betöltését, és milyen megoldásaink vannak ezekre Toborzási Csomagjainkban.


SPECIÁLIS A TERMÉK: különösen a fémipar, vagy más speciális terület megkövetelhet az értékesítőtől műszaki végzettséget.

Tipp:

Tanácsadó kollégáink a munka megkezdése előtt alaposan körbejárják a munkaterületet, ami alapján minden jelölttel való beszélgetésben részletesen kiderítik, pontosan milyen termékek értékesítésében, milyen területen volt tapasztalata. Mivel folyamatos az egyeztetés a toborzás során a partnerünkkel, ezért az átküldött jelöltekről mindig kérünk visszajelzést, és korrigálunk, pontosítjuk, hogy a megfelelő jelölt érkezzen.

SZÜKSÉGES NYELVTUDÁS: már az angol nyelv ismerete is szűkíti a kört, nem beszélve a németről, vagy egyéb nyelvterületekről. 

Tipp:

Amennyiben a toborzás során túl kevésnek bizonyul a kínálat, partnerünkkel egyeztetve igazíthatunk az elvárásokon. Ugyanis könnyebb beruházni egy nyelvtanfolyamra, mint találni egy jó szakembert 20 éves tapasztalattal.

ELBIZONYTALANÍTÓ JUTALÉK: a fix fizetés mellett járó jutalék, mivel teljesítményhez kötött, ezért nehéz megmondani a jelölteknek, mennyit is fognak pontosan keresni.

Tipp:

A teljesítmény alapú bérezés (fix alapfizetés mellett) egészségesen motiváló az értékesítők számára. Ugyanakkor kalkulálniuk kell, amikor arról döntenek, elfogadják-e az állást. Ezért partnereinknek azt javasoljuk, hogy a jelenlegi értékesítők termelése alapján egy átlagot mondjunk, amiben az extra teljesítmények és a minimális teljesítmények is beleszámítandók. Ez ad egy nagyságrendi képet a jelöltnek, és nem nézelődik tovább konkrétabb ajánlatok után. 

ATTITÜD TESZTELÉSE: nehéz lemérni egy interjún, hogy mennyire ügyfélközpontú szemlélete van az adott jelöltnek, vagy mennyire gondolkodik megoldásokban.

Tipp:

Az interjú alkalmas egy alap benyomás és kölcsönös szimpátia kialakítására, és legfontosabb információk begyűjtésére. Emellett az értékesítői, és ugyanígy a vezetői pozíciók esetén is javasoljuk az Assessment Center (AC) alkalmazását, melyet tanácsadónk szervez meg az interjún megfelelt legjobb jelöltekkel. A 3 órás csoportos gyakorlati interjún különböző szituációkban vesznek részt, így az értékesítéshez hasznos kompetenciák is letesztelhetőek, megfigyelhetőek.

MINDENKIT ISMERÜNK MÁR: a hagyományos hirdetési módszerekkel hamar el lehet jutni arra a pontra, hogy már minden szóba jöhető jelöltet ismerünk.

Tipp:

Toborzási csomagjainkban ezért az állásportálokon kívül más toborzási csatornákat is igénybe veszünk, pl. LinkedIn, Facebook kampány, valamint adatbázis kutatás. Tanácsadóink igény szerint arra is figyelnek, hogy a partnereink által már ismert jelölteken kívül csak az új jelöltekkel foglalkozzanak. Így partnereink biztosan új jelölteket ismerhetnek meg.
 
Csapatunk nem csak az értékesítői pozíciót ismerte ki az évek során, tapasztalatunkra nyugodtan támaszkodhat más területeken is.
Toborzási csomagjainkról ezen a linken tájékozódhat: http://www.tesk.hu/Egyszerusitett-Toborzas

Trajtler Kata
marketing vezető
TESK Csoport
www.tesk.hu
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.03.302 Napos Agilis Képzés HR szakembereknek, élő videokonferenciás A képzés elsősorban toborzással, talent managementtel és képzéssel foglalkozó, agilis átalakulást segítő HR szakembereknek szól, akik szeretnék megérteni, mi az üzleti és IT területek elvárása az agilis transzformáció során. Bemutatjuk, hogyan tudnának hatékony támogatói és partnerei lenni az agilis átalakulásban részt vevő csapatoknak, és hogyan tudják megtalálni a szervezethez leginkább illő, megfelelő kompetenciákkal bíró agilis jelölteket. Részletek Jegyek
  • 2021.04.01A sikeres interjúztatás Képzésünk fő célja, hogy a résztvevők képesek legyenek a szervezetükhöz legjobban illeszkedő, a munkakörben legjobban teljesítő munkatárs kiválasztására. A képzési napon szó lesz -az interjú felépítéséről, -szituációs gyakorlatról, -az információk rögzítéséről, -döntéshozatali csapdákról, -továbbá a kiválasztás további eszközeiről sablonokkal színesítve. Lehetőséget adunk továbbá a saját területüket érintő kérdések átbeszélésére is. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A szervezeti kultúra, amely túléli a vezetőket

Az Ecolab már akkor készen állt a pandémiára, mikor még sejtelmük sem volt a COVID-ról. Teljes cikk

Munkavégzés és motiváció

Érdemes feltennünk a kérdést, hogy a puszta megélhetésen kívül mi az, ami motivál bennünket munkavégzésünk során? Ha sikerül megtalálnunk a... Teljes cikk

Játék és csapatépítés online - nagy sikert aratott a Flinkit

A virtuális céges rendezvények egyik slágerévé vált tavaly év végén az online csapatépítést izgalmas játékkal ötvöző Flinkit. A cég most egy... Teljes cikk