Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 1 hete

Mire figyeljünk, ha értékesítőt keresünk?

Az értékesítők toborzása (sok más pozícióhoz hasonlóan) külön műfaj. Most összegyűjtöttük, milyen tényezők nehezítik az értékesítői pozíciók betöltését, és milyen megoldásaink vannak ezekre Toborzási Csomagjainkban.


SPECIÁLIS A TERMÉK: különösen a fémipar, vagy más speciális terület megkövetelhet az értékesítőtől műszaki végzettséget.
Tipp: Tanácsadó kollégáink a munka megkezdése előtt alaposan körbejárják a munkaterületet, ami alapján minden jelölttel való beszélgetésben részletesen kiderítik, pontosan milyen termékek értékesítésében, milyen területen volt tapasztalata. Mivel folyamatos az egyeztetés a toborzás során a partnerünkkel, ezért az átküldött jelöltekről mindig kérünk visszajelzést, és korrigálunk, pontosítjuk, hogy a megfelelő jelölt érkezzen.

SZÜKSÉGES NYELVTUDÁS: már az angol nyelv ismerete is szűkíti a kört, nem beszélve a németről, vagy egyéb nyelvterületekről. 
Tipp: Amennyiben a toborzás során túl kevésnek bizonyul a kínálat, partnerünkkel egyeztetve igazíthatunk az elvárásokon. Ugyanis könnyebb beruházni egy nyelvtanfolyamra, mint találni egy jó szakembert 20 éves tapasztalattal.

ELBIZONYTALANÍTÓ JUTALÉK: a fix fizetés mellett járó jutalék, mivel teljesítményhez kötött, ezért nehéz megmondani a jelölteknek, mennyit is fognak pontosan keresni.
Tipp: A teljesítmény alapú bérezés (fix alapfizetés mellett) egészségesen motiváló az értékesítők számára. Ugyanakkor kalkulálniuk kell, amikor arról döntenek, elfogadják-e az állást. Ezért partnereinknek azt javasoljuk, hogy a jelenlegi értékesítők termelése alapján egy átlagot mondjunk, amiben az extra teljesítmények és a minimális teljesítmények is beleszámítandók. Ez ad egy nagyságrendi képet a jelöltnek, és nem nézelődik tovább konkrétabb ajánlatok után. 

ATTITÜD TESZTELÉSE: nehéz lemérni egy interjún, hogy mennyire ügyfélközpontú szemlélete van az adott jelöltnek, vagy mennyire gondolkodik megoldásokban.
Tipp: Az interjú alkalmas egy alap benyomás és kölcsönös szimpátia kialakítására, és legfontosabb információk begyűjtésére. Emellett az értékesítői, és ugyanígy a vezetői pozíciók esetén is javasoljuk az Assessment Center (AC) alkalmazását, melyet tanácsadónk szervez meg az interjún megfelelt legjobb jelöltekkel. A 3 órás csoportos gyakorlati interjún különböző szituációkban vesznek részt, így az értékesítéshez hasznos kompetenciák is letesztelhetőek, megfigyelhetőek.

MINDENKIT ISMERÜNK MÁR: a hagyományos hirdetési módszerekkel hamar el lehet jutni arra a pontra, hogy már minden szóba jöhető jelöltet ismerünk.
Tipp: Toborzási csomagjainkban ezért az állásportálokon kívül más toborzási csatornákat is igénybe veszünk, pl. LinkedIn, Facebook kampány, valamint adatbázis kutatás. Tanácsadóink igény szerint arra is figyelnek, hogy a partnereink által már ismert jelölteken kívül csak az új jelöltekkel foglalkozzanak. Így partnereink biztosan új jelölteket ismerhetnek meg.
 
Csapatunk nem csak az értékesítői pozíciót ismerte ki az évek során, tapasztalatunkra nyugodtan támaszkodhat más területeken is.
Toborzási csomagjainkról ezen a linken tájékozódhat: http://www.tesk.hu/Egyszerusitett-Toborzas

Trajtler Kata
marketing vezető
TESK Csoport
www.tesk.hu
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Munkaidőkezelés? Mutatjuk a lehetőségeket! Az Excel betöltéstől a webes megoldásokig a PIRAMIS™-ban

Keressünk egy munkavállalói csoportot példaként, hogy segítségükkel szemléltethessük az összes rendelkezésre álló lehetőséget: legyenek ők a... Teljes cikk

A fizetés a legjobbnak tartott motiváló eszköz, de tényleg eredményes?

Összeültünk Pataki Zoltánnal, az euCSOPORT egyik alapítójával, hogy a munkaerőpiac mai helyzetéről beszélgessünk. A cégcsoport idén ünnepelte... Teljes cikk

Mire figyeljünk, ha értékesítőt keresünk?

Az értékesítők toborzása (sok más pozícióhoz hasonlóan) külön műfaj. Most összegyűjtöttük, milyen tényezők nehezítik az értékesítői... Teljes cikk