Kötelező pihenőidőt ír elő az EU a repülőgépek személyzetének
Rendeletben szabályozta az Európai Unió a repülőgépeken szolgálatot teljesítők szolgálati és pihenőidejét, a szabályokat 2016. február 18-tól kell alkalmazni.
A rendeletben foglaltak szerint a személyzet által teljesített járatok teljes repülési ideje 28 egymást követő napon belül nem haladhatja meg a száz, egy éven belül pedig a 900 repülési órát.
Szabályozzák továbbá, hogy a napi szolgálati időt csak akkor hosszabbíthatják meg, ha a repülőszemélyzetet megerősítik, komoly fáradtságot okozó helyzetek után pedig növelni kell a pihenőidőt, vagy csökkenteni a szolgálati időt. A napi maximális szolgálati időt hét egymást követő napon belül legfeljebb kétszer lehet meghosszabbítani maximum egy órával. Ebben az esetben viszont a repülés előtti és utáni pihenőidőt meg kell hosszabbítani.
Az unió tagállamai a rendelet szövege szerint eltérhetnek ettől a szabályozástól, hogy a nemzeti szempontokat érvényesíthessék, de csak akkor, ha a közösségi rendelettel megegyező biztonsági szintű jogszabályt alkotnak.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Friss, több mint 2800 magyar munkavállalót vizsgáló kutatás szerint a dolgozók jelentős része krónikus stresszel, alváshiánnyal és egészségtelen... Teljes cikk
Szeptember 15-től már minden régióban pályázhatnak a kkv-k a munkabiztonságot erősítő eszközökre - jelentette be hétfői közleményében Czomba... Teljes cikk
Egyre több magyar munkavállalót érintenek a mentális betegségek, elsősorban szorongás és depresszió, ami évente több mint 1,1 millió... Teljes cikk
- Ennyit keres egy stewardess a Ryanairnél 3 hónapja
- Részegen, meztelenül rohangált az EasyJet pilótája, felfüggesztették 4 hónapja
- Pilóta- és repülőgép-karbantartó képzés indul a Széchenyi István Egyetemen 4 hónapja
- Miért és hogyan válassz elektromos kerékpárt? 5 hónapja
- A légiirányítók hiánya miatt törölte több tucat járatát ez a légitársaság 7 hónapja
- Idén is átadták a Kerékpárosbarát munkahely díjakat 9 hónapja
- Kaphat a munkavállaló kétféle útiköltségtérítést? 10 hónapja
- A pihenőidő és a munkaidő határán 11 hónapja
- Légikatasztrófa: meghalt a reptereket üzemeltető dél-koreai cég volt igazgatója 11 hónapja
- Megvan a megállapodás: így emelkedik a BKV-dolgozók bére 11 hónapja
- Miért jó a robogóban LED izzót használni? 12 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?