Megjelent: 13 éve

Máshol van a vonzó munkahely a nőknek és a férfiaknak

2013-ban a nők inkább élelmiszeripari vagy kozmetikai cégnél dolgoznának, a férfiaknak az autóipar és az informatikai cégek a legvonzóbbak. Az idei Munkáltatói Márka Kutatásból kiderült az is, hogy a cégnek, amelynek elégedettek a munkavállalói, nagyobb eséllyel lesznek elégedettek az ügyfelei is.

Az Aon Hewitt Munkáltatói Márka Kutatásából a legvonzóbb munkáltatók listáján kívül az is kiderül, mely iparágakban helyezkedne el szívesen napjaink álláskeresője, legyen akár pályakezdő, akár tapasztalt munkavállaló - írja a HR-tanácsadó közleménye.

A sort az IT-telekommunikációs terület vezeti: a 14,000 válaszadó több mint 10 százaléka gondolja úgy, hogy ez az iparág vonzó munkahelyeket kínál. Népszerűségben ezt követi az autóipar, a villamosenergia szolgáltatás, a könyvvizsgálat és az államigazgatás területe. A pénzügyi terület vonzósága csökkent, míg tavaly 7 százalék, 2013-ban a válaszadók csupán 6 százaléka kíván elhelyezkedni a bankszektorban. A szállítmányozás, az idegenforgalom és vendéglátás területek a harmadik helyen állnak a legvonzóbb iparágak sorában, és a non-profit szférát is a válaszadók 6 százaléka talája vonzónak. A média és az FMCG iparágat a megkérdezettek 5-5 százaléka gondolta leginkább kecsegtetőnek. Az iparágak rangsorát az építőipar és az energetika zárja.

Az Aon Hewitt szerint ahogy a vállalat munkavállalóinak elkötelezettsége nő, úgy lesz egyre nagyobb azok aránya, akik szívesen ajánlják a céget álláskereső ismerőseiknek, ezáltal növekszik a vállalat vonzósága a munkaerőpiacon. Érdekes összefüggés, hogy a munkavállalói ajánlási index és a fogyasztói elégedettség között is erős a korreláció. Ha magas a belső elkötelezettség, így az ajánlási index is, a kollégák motiváltak a magas teljesítményre, ezáltal nőnek az üzleti eredmények és a minőség, a lánc végén pedig a fogyasztók is elégedettek, és továbbajánlják a terméket vagy szolgáltatást.

Az egyes iparágakat vizsgálva egyébként vannak kifejezetten nőies és férfias iparágak és cégek. A diplomás nők döntő többsége (20 százalék) elsősorban FMCG, vagyis a fogyasztási cikkek területén, a Coca-Colánál, az Unilevernél vagy a L'Orealnál dolgozna, de a kereskedelmi cégek is jobban érdeklik a nőket (17 százalék). A férfiak jellemzően informatikai (19 százalék) vagy autóipari cégekhez (30 százalék) vágynak, és kifejezetten nem találják vonzónak az egészségügy és a kereskedelem területén működő cégeket.
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Világszintű pályakezdőválság: miért a Z generáció lép be a legnehezebb a munkaerőpiacra?

A Z generáció világszerte a modern munkaerőpiac egyik legnehezebb rajtjával szembesül. Miközben a fiatalok munkanélkülisége több kontinensen... Teljes cikk

Dolgoznának, de nem tudnak – 26 millió ember rekedt a munkaerőpiac szélén Európában

Az Európai Unióban a 15–74 éves népesség 11,7 százaléka – mintegy 26,7 millió ember – nem tudja teljes mértékben kihasználni munkaerejét,... Teljes cikk

Dráma a munkaerőpiacon: soha nem volt ilyen nehéz friss diplomásként elhelyezkedni

A friss diplomások számára hét éve nem volt ilyen nehéz elhelyezkedni: a kezdő pozíciók száma 12 százalékkal csökkent. A vállalatok a bizonytalan... Teljes cikk