Máshol van a vonzó munkahely a nőknek és a férfiaknak
2013-ban a nők inkább élelmiszeripari vagy kozmetikai cégnél dolgoznának, a férfiaknak az autóipar és az informatikai cégek a legvonzóbbak. Az idei Munkáltatói Márka Kutatásból kiderült az is, hogy a cégnek, amelynek elégedettek a munkavállalói, nagyobb eséllyel lesznek elégedettek az ügyfelei is.
A sort az IT-telekommunikációs terület vezeti: a 14,000 válaszadó több mint 10 százaléka gondolja úgy, hogy ez az iparág vonzó munkahelyeket kínál. Népszerűségben ezt követi az autóipar, a villamosenergia szolgáltatás, a könyvvizsgálat és az államigazgatás területe. A pénzügyi terület vonzósága csökkent, míg tavaly 7 százalék, 2013-ban a válaszadók csupán 6 százaléka kíván elhelyezkedni a bankszektorban. A szállítmányozás, az idegenforgalom és vendéglátás területek a harmadik helyen állnak a legvonzóbb iparágak sorában, és a non-profit szférát is a válaszadók 6 százaléka talája vonzónak. A média és az FMCG iparágat a megkérdezettek 5-5 százaléka gondolta leginkább kecsegtetőnek. Az iparágak rangsorát az építőipar és az energetika zárja.
Az Aon Hewitt szerint ahogy a vállalat munkavállalóinak elkötelezettsége nő, úgy lesz egyre nagyobb azok aránya, akik szívesen ajánlják a céget álláskereső ismerőseiknek, ezáltal növekszik a vállalat vonzósága a munkaerőpiacon. Érdekes összefüggés, hogy a munkavállalói ajánlási index és a fogyasztói elégedettség között is erős a korreláció. Ha magas a belső elkötelezettség, így az ajánlási index is, a kollégák motiváltak a magas teljesítményre, ezáltal nőnek az üzleti eredmények és a minőség, a lánc végén pedig a fogyasztók is elégedettek, és továbbajánlják a terméket vagy szolgáltatást.
Az egyes iparágakat vizsgálva egyébként vannak kifejezetten nőies és férfias iparágak és cégek. A diplomás nők döntő többsége (20 százalék) elsősorban FMCG, vagyis a fogyasztási cikkek területén, a Coca-Colánál, az Unilevernél vagy a L'Orealnál dolgozna, de a kereskedelmi cégek is jobban érdeklik a nőket (17 százalék). A férfiak jellemzően informatikai (19 százalék) vagy autóipari cégekhez (30 százalék) vágynak, és kifejezetten nem találják vonzónak az egészségügy és a kereskedelem területén működő cégeket.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A vállalkozások számára kiemelten fontos a vállalati gépjárműhasználat költségeinek pontos és NAV-kompatibilis elszámolása. Összegyűjtöttük... Teljes cikk
A sportbelépő továbbra is az egyik legkedveltebb eleme a cafeteria-rendszernek 2025-ben, hiszen adózási szempontból is kedvező keretek között segíti... Teljes cikk
A Bérgarancia Alap a magyar munkajogi védelem egyik sarokköve, amely megóvja a dolgozókat akkor is, ha munkáltatójuk váratlanul fizetésképtelenné... Teljes cikk
- Ezt a hibát ne kövesd el generációs témában: itt a friss kutatás 4 hete
- Jó fizetés vagy valami más? Ez a legfontosabb a magyar munkavállalóknak 1 hónapja
- Mi a leggyakoribb felmondási ok és miért nem meri kimondani senki? 1 hónapja
- Munkahelyi szexuális zaklatás: nem a főnök a leggyakoribb elkövető 1 hónapja
- SZÉP-kártya jár kilépés előtti időszakra? 2 hónapja
- Járhat cafeteria a kilépés előtti időszakra? 3 hónapja
- Conscious unbossing: csak mítosz, hogy nem akar vezető lenni a Z generáció? 3 hónapja
- "Műszaki művészetre" van szükség - együttműködést kötött a Mol Nyrt. és a Miskolci Egyetem 4 hónapja
- Bértranszparencia Magyarországon: Mit vár el az EU, és hol tartanak a hazai vállalatok? 4 hónapja
- A magyar kutatóknak érdeke a kínai és török együttműködés 4 hónapja
- Ez a vállalkozás Magyarország egyik leginnovatívabb cégévé fog válni 4 hónapja