Mikorra kell beérni?
A tanítás nyolc órakor kezdődik. Az elsős gyerekekkel még két tanító dolgozik. A diákok (főleg a szüleik) azt a tájékoztatást kapják az egyik tanítótól, hogy 7:55-re legyenek bent az iskolában. A másik tanító azt kéri, hogy lehetőleg fél nyolcra érjenek be, mivel neki is akkorra kell beérnie. Az igazgató pedig reggel 8:00-kor járőrözik a folyosón, ellenőrzi a késéseket, valamint azt, hogy adminisztrálták-e. Ligeti György, oktatásszociológus írása.
Milyen a team-munka a tanárok között? Az egyik azt mondja, hogy 7:55-re kell beérni, a másik kéri, hogy 7:30-ra? Hogyan történt közöttük az egyeztetés, mielőtt kirukkoltak ezzel a két, egymástól eltérő időponttal a szülők értekezlete elé? Milyen érveik lehettek? Egyáltalán: ha a tanítás 8:00-kor kezdődik, előírhatja-e az iskola azt, hogy korábban és mennyivel korábban kell jelen lennie a tanulónak? Tisztában vagyunk azzal, hogy a diák magatartása nem zavarhatja a másik diák tanulását, értjük, hogy dühítő, ha a notórius késő még akkor pakol, zörög, vetkőzik, amikor a sok-sok csillogó szempár már fegyelmezetten szegeződik a tanítóra.
Legyen hát az iskola egy másodpercre pontosan működő tudásgyár, ahol 8:00-kor indul a futószalag, mindenkinek megvan a helye, szerepe! Ebben az esetben van-e helye “kérés”-nek, azaz olyan puha, szankció nélküli keretnek, mely a tanítónő munkarendjéhez (neki 7:30-ra kell beérnie) és az ehhez fűződő érzelmeihez kötődik (miszerint, ha nekem fél órával már korábban bent kell lennem, ne aludjon a gyerek se). Mit jelent egy “kérés”-t betartani az ilyen üzemben? Azt, hogy szeretni fog minket az egyik tanító? És az miben nyilvánul majd meg? Mi lesz azzal a diákkal, aki mégiscsak 7:55-re érkezik? Mi a következménye ennek a késésnek? Ez késés? Szabályszegés? Ki és hogyan írja elő a szabályokat és mivel indokolja meg azokat? Tisztában van-e a pedagógus azzal, hogy mi található a közoktatás működését előíró jogszabályban? Képes-e látni saját szerepét és azt a munkahelyi mintát, amit ezekkel az apró rezdülésekkel minduntalan nyújt a ma még hat éves iskolakezdőknek?
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk
Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk
Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk
- Megütötte és fellökte a 12 éves diákot a budapesti tanár 1 hete
- Több mint ötven vállalati partner vesz részt a BGE állásbörzéjén 1 hete
- A korai iskolaelhagyók arányának változása 1 hete
- Szlovákiában betiltják a mobiltelefonok használatát az általános iskolákban 2 hete
- Sikeres az Iskolában az erdő program 2 hete
- Új rektor a Budapesti Gazdasági Egyetem élén 3 hete
- Hankó Balázs: A kormány célja, hogy Magyarország világbajnok legyen a szakképzésben 4 hete
- A pedagógusok száma Magyarországon (1990-2023) 1 hónapja
- Csák János: Sikeres a felsőoktatás átalakítása 1 hónapja
- A felsőoktatásba jelentkezők és felvettek száma 1 hónapja
- A tanár is munkavállaló!? 1 hónapja