kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Minden 3. munkavállaló a szabadság alatt is glédában áll

A munkavállalók többségének még a szabadsága alatt is rendelkezésre kell állnia, ha céges ügyben keresik, bár a megkérdezettek fele egyáltalán nem örül annak, ha az irodán kívül munkával kell foglalkoznia. A Randstad Workmonitor legfrissebb adatai szerint minden harmadik alkalmazott érzi úgy, hogy a nyaralás alatt is reagálnia kell a hivatalos levelekre, hívásokra.

images

Munkaidőn kívül is készenlétben állnak a magyar munkavállalók: a Randstad 2015. évi második negyedéves Workmonitor kutatása szerint a megkérdezettek 63 százalékától elvárja a főnöke, hogy a szabadidejében is elérhető legyen. „Ez kicsit magasabb a globális átlagnál, ráadásul az elmúlt években nőtt az ilyen jellegű elvárás a munkáltatók részéről: a 2012-es felmérésünk szerint még csak az alkalmazásban dolgozók 37 százalékának kellett 0-24 órában rendelkezésre állnia” – emelte ki Szokody Ágnes, a Randstad Hungary marketing menedzsere.

Az elvárásoknak megfelelően a válaszadók 56 százaléka munkaidőn kívül is azonnal válaszol a céges levelekre és hívásokra, annak ellenére, hogy a megkérdezettek fele kifejezetten nem örül annak, hogy az iroda elhagyása után is foglalkoznia kell munkaügyekkel. „Ráadásul sokan nem tartják tiszteletben a hivatalos munkaidőt: már a 3 évvel ezelőtti kutatásunkban is a válaszadók 89 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szabadidejében is rendszeresen keresik hivatalos ügyben” –fűzte hozzá Szokody Ágnes.

Szabadság alatt sem kapcsolódhatunk ki?

Az alkalmazottak többségétől nemcsak hétköznapokon, de a szabadságuk alatt is elvárja a munkaadójuk, hogy elérhetőek legyenek e-mailben és telefonon. Ennek ellenére nem engedünk a pihenésből: mindössze a megkérdezettek egyharmada érzi úgy, hogy ilyenkor is válaszolnia kell a céges megkeresésekre, 76 százalékuk viszont egyszerűen nem gondol munkára a szabadsága alatt. „Pedig üzenetekből ilyenkor sincs hiány: már 2012-ben is a munkavállalók 74 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a szabadsága alatt is megkeresik munkaügyben, az okostelefonok terjedésének köszönhetően ráadásul ez az arány valószínűleg még nőtt is” – jegyezte meg Szokody Ágnes. – „Ugyanakkor ahhoz, hogy egy munkavállaló egész évben megfelelően tudjon teljesíteni, szükség van a regenerálódásra, ezért fontos lenne, hogy a munkaadók a szabadság idejére biztosítsák a teljes kikapcsolódást” – tette hozzá a szakember.

Munkaidőben kompenzálunk

A munka- és szabadidő közti határok teljesen elmosódtak: nemcsak otthon foglalkozunk céges ügyekkel, de az irodába is bevisszük a magánéletünket. A 3 évvel ezelőtti Randstad Workmonitor kutatásban még csak a magyar munkavállalók 39 százaléka mondta, hogy a munkahelyén is szokott magánügyeket intézni, 2015-ben viszont már a megkérdezettek 55 százaléka nyilatkozott így.
Bár ez egy magas szám, mégis jócskán elmarad a globális átlagtól: a magyaroknál mindössze a japánok, lengyelek és görögök ügyelnek jobban arra, hogy munkaidőben szigorúan céges ügyekkel foglalkozzanak.
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Megbízási szerződés vagy munkaszerződés? Megbízási jogviszony vagy munkaviszony? - így lehet eldönteni

A legtöbb vállalkozásnál a dolgozók főként munkaviszonyban állnak. Kérdésként merül fel, hogy bizonyos munkavégzésre irányuló tevékenységeket... Teljes cikk

Jubileumi jutalom: összege, kifizetése, kinek jár?

Az állami alkalmazottak jogállásáról szóló törvény (Kjt.) alapján jár a jubileumi jutalom a közalkalmazottaknak, amelynek összege a ledolgozott... Teljes cikk

Temetési segély

Egy hozzátartozó halála nagyon komoly érzelmi terhet jelenthet. A lelki megpróbáltatáson túl pedig jelentős anyagi költség is egy temetés... Teljes cikk