Modern vagy hagyományos irodabelső?
Napjainkban egy új iroda kialakításakor komoly dilemma lehet, hogy modern, esetleg klasszikus legyen-e az iroda berendezése? Mind a bútorok, tapéta és kiegészítők stílusa, mind az iroda ergonómiája tekintetében sok kérdés merülhet fel azzal kapcsolatban, hogy melyik a jobb választás. Vegyük őket sorra!
Modern vagy hagyományos irodabútorok?
A modern és a hagyományos iroda megkülönböztetése már önmagában is bonyolult kérdés. Éppen ezért jobb, ha bizonyos jellemzőket nevezünk modernnek és klasszikusnak vagy hagyományosnak.
A bútorok stílusát, a színeket és az anyagokat tekintve a berendezés alapján is megkülönböztethetjük a modern és a klasszikus irodákat. Élénk színű játékos, esetleg minimal vagy loft stílusú irodákat lehet például ebben a csoportosításban modernnek nevezni.
Egy startup esetében általában játékosan modern megjelenést szoktak választani a tulajdonosok, miközben például egy ügyvédi iroda esetében szerencsés lehet a tekintélyt parancsoló klasszikus megjelenés, prémium bútorokkal. Például neobarokk bútorok és egy elegáns Chesterfield ülőgarnitúra telitalálat lehet.
Mi a helyzet az ergonómiával?
Az ergonomikus iroda lényege, hogy mind a bútorok, mind maga az irodai környezet, és az azt befolyásoló tényezők nem csak a hatékony, hanem a kényelmes munkavégzést, valamint a dolgozó egészségét és jó közérzetét szolgálja.
Az ergonómia nem függ sem az iroda stílusától, sem esztétikai megjelenésétől. Egyszerűen figyelembe kell venni az eszközök és a komplett munkakörnyezet kialakítása során ezeket a szabályokat. Ilyen értelemben egy valójában modern iroda minden esetben ergonómikus, attól függetlenül, hogy a stílusa, esetleg akár a térszervezése is klasszikus és hagyományos.
Milyen kritériumokra kell odafigyelni? Egyrészt a legfontosabb a szék, asztal és monitor kialakítása és egymással való viszonya, elhelyezése megfeleljen az emberi test igényeinek. Ilyen a derék kitámasztása, a fej pihentetésének lehetősége.
Az ergonomikus irodában nincs nagymértékű zajszennyezés, amely rontaná a koncentrációt. Megfelelően világos, és a hőmérséklet is ideális.
A modern és a hagyományos irodák térszervezése
A modern irodák általában egyterűek. Mivel napjainkban az a szemlélet uralkodik, hogy a csapatmunkát kell támogatni, így lehetőséget kell teremteni a munkahely típusának függvényében a közös ötletelésre, az együtt gondolkodásra, a közös problémamegoldásra. Emellett a modern szemléletű munkahelyeken már a főnök, a menedzser sem különül el a dolgozóktól, velük dolgozik, figyelnek egymásra.
Persze a térszervezést mindenképpen át kell gondolni, hiszen vannak olyan munkahelyek, esetleg munkakörök, ahol sokkal hatékonyabban lehet dolgozni, ha van lehetőség az elkülönülésre.
A modern és a hagyományos irodát mindezek alapján talán amentén a kérdés mentén lehet megkülönböztetni, hogy mennyire támogatja a dolgozók kényelmes és hatékony munkavégzését.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Évi 150 ezer fontért, azaz mintegy 70 millió forintért keresnek az Egyesült Királyság legtávolabbi, legeldugottabb szigeteinek háziorvosi... Teljes cikk
Nem jogerősen egy év felfüggesztett szabadságvesztésre ítélt az Egri Járásbíróság egy ittasan dolgozó buszsofőrt Egerben - közölte a Heves... Teljes cikk
A Bács-Kiskun Vármegyei Főügyészség jelentős mennyiségű kábítószerre elkövetett kábítószer-kereskedelem, új pszichoaktív anyaggal... Teljes cikk
- Hogyan lesz valóban kutyabarát egy iroda? 5 hónapja
- Mitől függ a hőszivattyús fűtés ára? 5 hónapja
- Időtlen és elegáns megjelenés, ilyen a Hampton stílus 7 hónapja
- Egyre kihasználatlanabbak a budapesti irodák 7 hónapja
- Megtörtént a Kutyabarát Munkahely Pályázat ünnepélyes díjátadója 8 hónapja
- Mivel járulhatunk hozzá a nyomtató hosszan tartó egészségéhez? 9 hónapja
- Hogyan rendezzünk be egy otthoni irodát? 9 hónapja
- Hogyan hat a dolgozókra a természet közelsége az irodában? 9 hónapja
- Gondok vannak a magyar irodapiacon 10 hónapja
- Konfliktusok a munkahelyi klímahasználat körül: Ez a megoldás! 10 hónapja
- Rekordösszegű jogdíjat kaptak a magyar zenészek 10 hónapja