Munkaerőhiány: A szállítási szektorban 2022 is kritikus év lehet
A vírus újabb variánsai 2022-ben, sőt 2023-ban is jókora problémákat okozhatnak a szállítási szektorban. Európa sofőrhiánnyal küzd, a tengeri szállítmányozásban fontos szerepet betöltő indiai és Fülöp-szigeteki tengerészek jó része pedig nincs beoltva.
A koronavírus újabb variánsai újabb zavarokat okozhatnak a globális ellátási láncban, és az akut munkaerőhiány a szállítási szektorban akár 2023-ra is áthúzódhat - írja a Világgazdaság.
A korlátozások, a karanténok és a fertőzéstől való félelem miatt sok sofőr nem fogad el bizonyos fuvarokat, vagy egyszerűen elhagyja a pályát. Romániában például sok kamionsofőr nem hajlandó az Európai Unión kívülre, így az Egyesült Királyságba szállítani a hosszas várakozási idő miatt a határokon, illetve olyan helyekre sem, ahol magas a fertőzöttek aránya.
A sofőrhiány már a járvány előtt is gondokat okozott, de a válság azóta még akutabbá vált, pedig egyes cégek akár harminc százalékkal is emelték a béreket az elmúlt években. Az Egyesült Királyságban például 23 százalékkal, vagyis 72 ezerrel kevesebb kamionsofőr dolgozott az év második felében, mint 2019-ben.
A tengeri szállításban sem enyhült a válság. Bár a július közepi kilenc százalékról november közepére öt százalék alá csökkent azoknak a tengerészeknek az aránya, akiknek lejárt a szerződése, sokan közülük nem akarnak új szerződést kötni, és visszatérni a hajókra. A szingapúri központú Western Shippingnél ez a probléma például a tengerészek húsz százalékát, mintegy ezer embert érint, míg az Anglo-Eastern Univan Groupnál foglalkoztatott harmincezer tengerész öt százaléka jelezte a múlt hónapban, hogy nem érdekli újabb szerződés. Ami még nagyobb baj, hogy a vonakodók egy része tapasztalt tiszt, kiesésük pedig veszélyeztetheti a biztonságot.
A munkaerőhiányt tovább fokozhatja az is, ha a megrendelők ragaszkodnak hozzá, hogy a hajótársaságok csak oltottakat alkalmazzanak. A tengerészek között nagy arányt képviselő indiaiaknak és Fülöp-szigetekieknek ugyanis például nem egészen harminc százaléka volt teljesen beoltva november közepén.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Tavaly novemberben lépett hatályba - egyes rendelkezései idén fognak - az új német szakképzett bevándorlásról szóló törvény, amely jelentősen... Teljes cikk
A munkáltatók olyan látszólag nyitott pozíciókat hirdetnek meg az állásportálokon vagy börzéken, amelyeket soha nem is akartak betölteni. Mi... Teljes cikk
A jelentkezők többsége legalább kettő, de maximum öt helyre adja be egyszerre az önéletrajzát – többek között ez derült ki az 55. Műegyetemi... Teljes cikk
- Meg kell erősíteni a hazai fuvarozókat - 280 ezer főről van szó 6 hónapja
- Sofőr állás 7 hónapja
- Rutinos sofőr nyerte meg idén a legjobb kamionos címét 8 hónapja
- A szakszervezet szerint körülbelül ezer sofőr hiányzik a Volánbusznál 8 hónapja
- Újra itt a BKV egymilliós ajánlata: 500 ezres bónusz jár az új buszsofőröknek 9 hónapja
- Hamarosan kiderül, ki Magyarország legjobb kamionsofőrje 9 hónapja
- Mindenáron megvédi buszvezetőit a Volánbusz, ígérik 10 hónapja
- Egymilliós ajánlattal toboroz buszsofőröket a BKV 10 hónapja
- A sofőrök számára fontos, hogy a maguk urai lehetnek - interjú dr. Sabjányi Lászlóval, a BOLT új ügyvezető igazgatójával 10 hónapja
- Indiai sofőrök áradatával riogat a Mi Hazánk 12 hónapja
- Felmérés: alapelvárás lett a rugalmas munkaidő, sokakat frusztrál a munkahelyi technika minősége 13 hónapja