Megjelent: 3 éve

Munkaerőhiány: A szállítási szektorban 2022 is kritikus év lehet

A vírus újabb variánsai 2022-ben, sőt 2023-ban is jókora problémákat okozhatnak a szállítási szektorban. Európa sofőrhiánnyal küzd, a tengeri szállítmányozásban fontos szerepet betöltő indiai és Fülöp-szigeteki tengerészek jó része pedig nincs beoltva.

A koronavírus újabb variánsai újabb zavarokat okozhatnak a globális ellátási láncban, és az akut munkaerőhiány a szállítási szektorban akár 2023-ra is áthúzódhat - írja a Világgazdaság

A korlátozások, a karanténok és a fertőzéstől való félelem miatt sok sofőr nem fogad el bizonyos fuvarokat, vagy egyszerűen elhagyja a pályát. Romániában például sok kamionsofőr nem hajlandó az Európai Unión kívülre, így az Egyesült Királyságba szállítani a hosszas várakozási idő miatt a határokon, illetve olyan helyekre sem, ahol magas a fertőzöttek aránya.

A sofőrhiány már a járvány előtt is gondokat okozott, de a válság azóta még akutabbá vált, pedig egyes cégek akár harminc százalékkal is emelték a béreket az elmúlt években. Az Egyesült Királyságban például 23 százalékkal, vagyis 72 ezerrel kevesebb kamionsofőr dolgozott az év második felében, mint 2019-ben.

A tengeri szállításban sem enyhült a válság. Bár a július közepi kilenc százalékról november közepére öt százalék alá csökkent azoknak a tengerészeknek az aránya, akiknek lejárt a szerződése, sokan közülük nem akarnak új szerződést kötni, és visszatérni a hajókra. A szingapúri központú Western Shippingnél ez a probléma például a tengerészek húsz százalékát, mintegy ezer embert érint, míg az Anglo-Eastern Univan Groupnál foglalkoztatott harmincezer tengerész öt százaléka jelezte a múlt hónapban, hogy nem érdekli újabb szerződés. Ami még nagyobb baj, hogy a vonakodók egy része tapasztalt tiszt, kiesésük pedig veszélyeztetheti a biztonságot.

A munkaerőhiányt tovább fokozhatja az is, ha a megrendelők ragaszkodnak hozzá, hogy a hajótársaságok csak oltottakat alkalmazzanak. A tengerészek között nagy arányt képviselő indiaiaknak és Fülöp-szigetekieknek ugyanis például nem egészen harminc százaléka volt teljesen beoltva november közepén.

  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02JOBVERSE Állásbörze Állásbörze nem csupán egy esemény, hanem egy lehetőség, ahol céged kiemelkedhet a tömegből és személyesen találkozhatsz a legígéretesebb jelentkezőkkel. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Űrmérnök, szoftverinformatikus, kiberbiztonsági mérnök - Idáig jutottak a Skool első foglalkozásainak résztvevői

A fiatal lányok technológiai érdeklődésének felkeltésére irányuló Skool program 10 évvel ezelőtt indult. Azóta több mint 17.000 iskolás korút... Teljes cikk

Az álláshirdetések misztikus piaca

Az álláskeresők úgy gondolják, a meghirdetett állások legalább 80%-a betöltésre kerül az álláshirdetések segítésével. A valóság valami... Teljes cikk

Biciklizés, forgalomfigyelés, AC: így választotta ki gyakornokait a BKK

Esettanulmány rovatunkban Lázár Lilla, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) toborzási vezetője mutatja be éves „outdoor” gyakornokkiválasztási... Teljes cikk