kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Munkával a jövőbe fektetni - A Brain Bar rendhagyó állásbörzéjéről

A Brain Bar jövőfesztivál idén már negyedik éve egészül ki a Future Jobs kezdeményezéssel, amely a megszokott állásbörzék újfajta megközelítése. A tudományos, üzleti és életmódbeli előadások mellett a résztvevők kapcsolatba léphetnek olyan nagyvállalatokkal, akik amellett, hogy munkaerőt keresnek, válaszolnak a látogatók által feltett kérdésekre.

A Brain Bar szervezői mindent elkövetnek, hogy a partnercégek meghirdetett állásai mind elkeljenek a fesztivál végére. Molnár Kristóffal, a Brain Bar ügyvezetőjével beszélgettünk a Future Jobs 2020-as helyzetéről és a HR-piac elé háruló akadályokról.
Molnár Kristóf, a Brain Bar ügyvezetője

Számodra milyen volt a pályakezdés: szorongással töltött el, vagy hamar kitaláltad, merre kell tartanod?



Nem mondanám szorongatónak. A karrieremhez kapcsolódó első munkám során egy magyar IT-cégnél kezdtem el dolgozni diákként, nemzetközi sales pozícióban. Mivel több nyelven beszéltem, potenciális külföldi ügyfeleket kellett hívnom. Amikor lediplomáztam, megkérdezték, akarnék-e ottmaradni főállásban - így indultam. Szerencsére laza és kötetlen volt munkakörnyezet volt, köszönhetően a főnökömnek, aki mentorszerepet töltött be az életemben, és ez tompította a szorongást.

Mikor fogant meg először a Future Jobs ötlete? Találkoztatok már korábban hasonló koncepciókkal és azt adaptáltátok, vagy ez egy teljesen új kialakítás?



Ez egy új kialakítás, amelyet az első gondolat óta sokat csiszoltunk. Úgy gondoljuk, a Brain Bar egy nagyon különleges közönséget vonz, akiket ebben az összetételben nem lehet elérni más módon. A rendezvényünkön rengeteg téma jelenik meg, így sok, különböző háttérrel rendelkező ember érkezik hozzánk. Közös bennük, hogy nyitottak és intelligensek, jól beszélnek angolul, és zömükben itt élnek Magyarországon. Ez a munkaerőt tekintve a vállalatok számára egy nagyon értékes csoport. Magától értetődő volt, hogy a szakmájuk vizionáriusaiként ismert partnereinkkel összekapcsoljuk ezt a jól képzett közönséget.

Milyen területeken segít elhelyezkedni a Future Jobs? Kikkel ápoltok partnerkapcsolatot?



Stratégiai partnereik közt szerepel a Deloitte, a Vodafone, az OTP Bank és a Bosch. Az idei Future Jobs eseményen elsősorban náluk kínálunk munkahelyeket, illetve az államigazgatási szereplők közül az ITM is hirdet nálunk pozíciókat. Azt kérjük a partnereinktől, hogy olyan állásokat kínáljanak a Future Jobs platformján, amelyek valamilyen módon a vállalat jövőjéhez kapcsolódnak. Így a fiatalok a cégek hosszútávú stratégiájával, víziójával foglalkozhatnak, és képesek lesznek munkájukkal a jövőbe fektetni.

A Future Jobs eseményt 2017 óta rendezitek meg a Brain Bar jövőfesztivál keretei közt. Mik a tapasztalatok, és milyen visszajelzéseket kaptatok a rendezvény látogatóitól?



Nagy előnynek gondoljuk, hogy nem egy önéletrajzot kérünk tőlük, és nem egy e-mail címet adunk, ahonnan talán írnak egy válaszlevelet. Ami erős megkülönböztető jegy a többi állásbörzéhez képest, hogy nálunk előre nyilvánosak az állások, amik betöltésre várnak. Emiatt a látogatók nagyon örülnek, hiszen konkrét lehetőségekre pályázhatnak. Amikor eljönnek a fesztiválra, ezekkel a munkakörökkel kapcsolatban tehetnek fel kérdéseket a partnercégek megjelent képviselőinek.

A partnerek mit szólnak az efféle interaktivitáshoz?



A HR-esek azt mondták nekünk, hogy ezen az eseményen kapják a legjobb kérdéseket a résztvevőktől. Ez egy fontos visszajelzés számunkra, mert úgy tűnik, működik, amit kitaláltunk. Egyébként a céges partnerek felé a Brain Bar azt vállalja, hogy az állásaik közül minél nagyobb számot be is töltünk a rendezvény alatt. A korábbi években 50 helyet vállaltunk, és nagyjából 80-90 betöltött állást jeleztek vissza a partnereink a Future Jobs kommunikációs időszakában.

Mit várhatnak a látogatók az idei rendezvénytől?



A Brain Bar jövőfesztivál idén komoly fókuszt helyez a járvány utáni világra, és ehhez szerettünk volna egy konkrét eszközt adni a látogatóinknak, hogy elsajátíthassanak olyan képességeket, amelyek majd segítik őket. Idén első alkalommal a vállalati partnerek workshopokat is tartanak, amelyek kifejezetten olyan készségeket fejlesztenek a látogatókban, amelyekkel sikeresebb karriert tudnak építeni, és magabiztosabban mozoghatnak a munka világában. Ezekre a workshopokra a weboldalunkon keresztül lehet jelentkezni.

Hogy kerülhetnek kapcsolatba az online esemény során az álláskereső látogatók és a partnercégek?



Az idén pályázható állások listája már egy hónapja elérhető a weboldalunkon. Ami különleges lesz a 2020-as rendezvényben, hogy egy saját webes platformmal segítjük a networkinget és a HR-esekkel való kapcsolatfelvételt. Ehhez készült egy mobilapplikáció, ami logikájában kicsit hasonlít a Tinderre, olyan tekintetben, hogy a felhasználói profil alapján egymásnak a látogatókat, a partnereknek számára pedig külön egy plusz kapcsolódási pontokat teremt a látogatókhoz, akik számukra megfelelőek lehetnek. Így közvetlenül kialakulhat a kapcsolat.

Milyen leküzdésre váró akadályokat látsz jelenleg a HR piacon?



A tehetségekért való küzdés egyre fontosabb a vállalatok esetében. Annyira, hogy több vállalat döntéshozó testületének is erősebb oszlopává válnak az emberi erőforrással foglalkozó vezetők. Nem gondolom, hogy a COVID-19 alakított ezen az erőviszonyon, mert még mindig fontos, hogy a talpon maradt cégek a lehető legjobb emberekkel dolgozzanak. A vírus abból a szempontból adta fel a HR-eseknek a leckét, hogy kezelniük kell azt a fajta mentális stresszt a munkavállalóknál, amit a létbizonytalanság és a világjárvány okozott. Emellett az is komoly próbatétel, hogy egyes cégeknél a munkatársak már március óta saját otthonaikban végzik a munkát, ami szintén káros lehet a mentális egészségre.

Mit várnak el a mai fiatal felnőttek egy munkahelytől? A fizetés után mennek, vagy szóba jönnek magasztosabb, elvi megközelítések is?



A Brain Bar a tavalyi évben végzett egy kutatást a látogatói körében, akik Y és Z generációs fiatalok voltak. Ez nem egy reprezentatív felmérés, de megtudtuk belőle, hogy a Brain Bar iránt érdeklődők 65%-a közép- vagy nagyvállalatoknál helyezkedne el szívesen, és alapvetően egy mentori közeget vár el a munkáltatójától. Az is kiderült továbbá, hogy nem a pénz az elsődleges motivációjuk. Amennyiben a munkahely és magánélet közti egyensúlyt javítaná egy váltás, a kitöltőink 89%-a megragadná a lehetőséget, és 90% a szakmai előrelépés lehetősége miatt élne a döntéssel. Egyébként a tavalyi látogatóink 74%-a már támogatta a home office ötletét.

Gondolod esetleg, hogy az online állásbörzék és videóinterjúk felé halad a jelenünk?



Attól függ, hogy mennyire marad velünk sokáig a járvány. A saját munkám kapcsán elég sok embert interjúztattam már az elmúlt 3-5 évben. Azt a fajta kémiát, ami fontos egy munkakapcsolatnál, nem lehet pusztán egy videóinterjún keresztül megítélni, mert nem láthatók igazán jól a másik fél gesztusai, és nem érezhető, mennyire lehet működőképes a közös munka. Személy szerint nagyon remélem, hogy ha ilyen irányba mozdulnak el a trendek, nem lesz kötelező érvényű.

Tervezitek-e, hogy a Future Jobs akár kinője magát és egy különálló eseményként tartsátok meg a Brain Bar jövőfesztiváltól függetlenül?



Nincs kizárva, de a rövid távú terveink közt nem szerepel. Azt gondoljuk, hogy a Future Jobs a fesztivállal együtt erős, hiszen több különféle tartalmat kapnak a látogatók, és ezzel mi többek tudunk lenni. Emellett sok olyan embert is meg tudunk szólítani, akik nem keresnek állást, de azért körbenéznek a Brain Bar eseményén.

További információk és részletek a fesztivál Facebook eseményében, a www.brainbar.com
weboldalon és a TribeWIRE hírlevélben találhatók.



  • 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Munkaerőpiaci fordulatok: Innováció és alkalmazkodás a HR-ben

A vállalatoknak 2024-ben is nagy kihívásokkal kell szembenézniük a munkaerőtoborzás, valamint munkaerőmegtartás tekintetében, hiszen a... Teljes cikk

A legdrágább munkakör a betöltetlen munkakör. De mennyi az annyi?

Minden betöltetlen kulcspozíció veszteségforrás, mert jelentős termeléskieséssel jár, a meglévő állományra nehezedő többletterhelés okozta... Teljes cikk

Hatályos a kollektív szerződésünk? - Egy probléma, amire kevés figyelem vetül

A kollektív szerződés kötése nagyon hasznos lehet abban az esetben, ha a munkáltatónál már működik egy kollektív szerződés kötésére jogosult... Teljes cikk