Olimpiai alapelvek a vállalati működésben: interjú Nikovics Évával, az Allianz Hungária Zrt. People and Culture igazgatójával
Vasárnap véget értek a paralimpiai játékok is. Hogyan hasznosította a HR a munkavállalói motivációban, csapat- és szervezeti kultúra építése érdekében azt, hogy az Allianz az olimpia, a paralimpia és a magyar csapat hivatalos biztosítási partnere? Erről beszélgettünk Nikovics Éva people and culture igazgatóval.
Hogyan illeszkedik a vállalati kultúrába az olimpia és a paralimpia támogatása?
Azt képviseljük, hogy az ember és a teljesítménye egyaránt fontos, és teszünk mindkettőért, kollégáink sikeréért és jóllétéért is. Abban hiszek, hogy ez egy inkluzív világ, itt mindenkinek helye van (ahogy a sportban is), és mindenkit a teljesítménye, a hozzáállása határoz meg. És ezen a ponton nem kell nagyot lépnünk, hogy az olimpia alapvető szellemiségéig elérjünk.
Munkánk során az olimpiai alapelvek, mint a csapatmunka, a kiválóságra törekvés nélkülözhetetlenek, az olimpiai értékekkel pedig mi is, de talán a legtöbb munkahely közösséget tud vállalni: kiválóság, tisztelet, barátság. Ezek az alapok, ahogyan egymással és az ügyfeleinkkel bánunk, ahogyan a csapataink dolgoznak, bennünket is meghatároznak. És akkor a testi-szellemi egészséget még nem is említettük, amelynek a támogatását beépítettük juttatási csomagunkba. Az olimpiai és paralimpia partnerségünkkel ezeket hangosítjuk ki.
Milyen üzenete van a munkavállalók irányába a vállalati stratégia, jövőkép szempontjából?
Az előbb említetteken túl sok párhuzam van. A stratégiai céljaink motiválóak, ugyanakkor kihívást jelentenek a kollégáink számára, csakúgy, mint a dobogó a sportolóknak. Mi is a dobogó csúcsán szeretnénk állni, amikor akár munkáltatóként a kollégáink, akár szolgáltatóként az ügyfeleink megítélnek bennünket. Ahhoz, hogy ezeket a célokat elérjük, kell, hogy legyen egy ’edzéstervünk’, azaz milyen képzésekkel, programokkal, eszközökkel, erőforrásokkal támogatjuk a kollégáinkat.

Futókör a recepciónál
Fontos a munka világában a mentális egészség, a wellbeing – itt a sportpszichológiát, annak a példáit említeném hasonlatként. Ebben a témában is több programot szervezünk – így évente kétszer, tavasszal és ősszel a „Work Well Week” egészhetes programjainkba is beépül a lelki egészségünk gondozása, vagy épp az, hogyan maradjunk mozgásban, de tartottunk egészségügyi „health coaching” konzultációkat is. És ami szintén nagyon fontos párhuzam, hogy a sportolók sincsenek általában egyedül, hanem egy egész csapat támogatja őket az edzőtől a sportorvosig. Így vagyunk mi is. Ahhoz, hogy sikeresek maradjunk, további sikereket érjünk el, egy csapatként kell dolgoznunk az értékesítéstől kezdve a kárrendezésig.
Mit jelent egy ilyen globális elköteleződés a gyakorlatban a kollégák számára? És mit jelent kifejezetten a magyar kollégáknak a mindennapokban?
Ha már az előbb a csapatmunkát említettem, akkor kiemelném, hogy ez a globális együttműködés azt is jelenti, hogy nemcsak a magyar Allianz-os csapatnak, de szerte a világon közel százhatvanezer kollégának adott egy közös témát az olimpia és a paralimpia. Münchentől, Ausztrálián át Budapestig együtt drukkolhattunk a versenyzőknek, jónéhány kollégánk a párizsi helyszínekről is, a mindennapjainkba is bekúszott, az irodák olimpiai dekorációjától kezdve, a közös (akár online) programokig.
Amit ebből a magyar kollégák megtapasztalhattak, és ebben a HR területtel rengeteget dolgozott együtt a marketing és a belső kommunikációs csapat: találkozhatunk személyesen versenyzőkkel, akik nemcsak előadásokat tartanak nekünk, hanem közösen működtetünk egy Buddy programot, ahol kölcsönösen mentoráljuk egymást a sportolókkal, élőben drukkolhattunk a Ludovika Campuson az olimpiai kvalifikációs sorozat budapesti állomásán, ahol a sportolók az utolsó párizsi olimpiai belépőkért küzdöttek, versenyeket szerveztünk párizsi utazásért, kedvezményes jegyvásárlási lehetőséget biztosítottunk, és több hétre belső, irodai szurkolói zónát is kialakítottunk, ahol a kollégák együtt izgulhattak végig egy-egy, számukra izgalmas versenyt.

Ludovika Campus
A programokon túl, egységesen képviseljük az együttműködést a külsőségek tekintetében is: az olimpiai kampányunk kezdetén minden munkavállalónknak adtunk olimpiás pulcsit, bögrét, baseball sapkát. Azt látjuk, hogy a kollégák büszkén viselik ezeket. Számos ajándékot lehetett nyerni a folyamatosan induló játékokban és kihívásokban, de megjelenik az olimpia és a paralimpia az emailezésünkben, a közösségi felületeinken, a weboldalunkon, az online megbeszéléseink hátterein is mind olimpikonok, paralimpikonok vagy épp Párizs látható.
A megvalósításon sok kollégánk több mint egy éve dolgozik. A célunk az volt, hogy kézzel foghatóvá tegyük az olimpiát és egymáshoz jobban kapcsolódjunk az olimpiai közösségépítő programjaink által.
Hogyan tudja kihasználni a HR akár motivációs, csapatépítő, akár employer branding szempontból ezt a helyzetet?
Szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az olimpia és a paralimpia motiváló és csapatépítő erejét megoszthatjuk a kollégáinkkal. Egyik kedvenc példám az elmúlt időszakból a saját belső olimpiai ötpróbánk, amikor kreatív, sokhónapos, többfordulós versenyben csapatok mérték össze tudásukat, szereztek pontokat, és a győztesek ki is jutottak Párizsba, ketten az olimpiára és hárman a paralimpiára all inkluzív ellátással, belépőjegyekkel. A tíz legjobban teljesítő értékesítőnk ugyancsak elutazhatott Párizsba. Ez egész biztosan ad plusz motivációt a mindennapi munkához.

Recepció: így néz ki a hivatalos olimpiai és paralimpiai fal a cég épületében
Segítheti-e, ez a megjelenés/tevékenység a toborzást, tehetségek megszólítását?
Mindenképpen. Az olimpiai partnerségnek megkülönböztető és megtartó ereje van. És ez nem csupán egy évre szól. 2021-ben indult, és 2028-ig biztosan tart, hosszú távon gondolkodunk a partnerségben és a kollégákban, akik remélhetőleg bennünk is. Azon dolgozunk, hogy az aktív sportolói karrier után nyitott kapukkal várjuk a sportolókat, népszerűsítsük körükben a nálunk elérhető pozíciókat, hogy a második karrierjüket be tudják indítani. A sportolók kitartása, motivációja, fókuszáltsága értéket jelentenek számunkra.
Esetleg beépül-e a CSR tevékenységbe hosszú távon a parasport támogatása?
Óriási a parasport érzékenyítő hatása. Márkanagyköveteink közül ketten is paralimpikonok, Ekler Luca atléta és Boronkay Péter paratriatlonista, akik részei lettek az Allianz-os életünknek, többször eljönnek hozzánk, együtt töltünk időt, mesélnek a motivációjukról, a felkészülésről, arról, hogy mit tesznek a mentális egészségükért, az egyensúlyért – ami hihetetlenül inspiráló számomra és úgy látom, a kollégákra is nagy hatással van. A júniusi olimpia napján lépcsőházi futóversenyt tartottunk, amely előtt a bemelegítést Boronkay Péter tartotta – utána a futás is jobban ment.

Bemelegítés az Olimpia-napon Boronkay Péterrel
A parasportolókkal való személyes találkozások új, gyakorlati perspektívát adnak nekünk az el- és befogadásról. Nagyon különleges élmény a sportolók történeteit megismerni, különösen azok számára, akik eddig nem sokszor találkoztak – pláne élőben, testközelből – a fogyatékosság témájával. A befogadás a vállalati kultúránk alapvető része, és keményen dolgozunk azon, hogy a cég még befogadóbbá váljon. Minden évben szervezünk programot a Fogyatékosság Világnapja (december 4.) alkalmából, de volt már inkluzív gyereknapunk is, ahol a Magyar Paralimpiai Bizottsággal együttműködve különböző, a parasportokhoz hasonló játékokat próbálhattak ki a résztvevők.
Hamarosan indul a Testnevelési és Sporttudományi Egyetem inkluzív sportoktató immár a harmadik évfolyama, amely képzést ösztöndíj formájában évek óta támogatjuk. Ráadásul a képzés szakfelelőse márkanagykövetünk, Ekler Luca, aki nagyon fontos munkát végez ezen a téren is. Nagyon sok új ötletünk van, és lassan rákanyarodunk a milánói téli olimpiára és paralimpiára.
Nyitóképen Nikovics Éva
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Két tűz között áll a HR: a dolgozók gyakran nem bíznak benne, a vezetők pedig kételkednek a szavaiban. Pilita Clark, a Financial Times újságírója... Teljes cikk
Közös megegyezéssel, december elsejei hatállyal távozik az RTL Magyarországtól Endrei-Kiss Judit, a szervezetért felelős vezérigazgató-helyettes... Teljes cikk
A HR vezető feladata lassítani a túl sok szervezeti változáson, meghallgatni, a miértről kérdezni, hosszú távon gondolkodni. De hány szerepet is... Teljes cikk
- 15 százalékkel emelkednek a bérek ebben az ágazatban 3 hete
- Vissza az irodába és vissza a múltba - miért kezdenek főnökösködni a vezetők? 3 hete
- "Fejlődni kötelező" - meddig tart a teljesítménykultúra, és hol kezdődik a félelemkultúra? 1 hónapja
- Meglepő eredmény: a magyar pedagógusok az átlagnál elégedettebbek 2 hónapja
- A vezetők többsége szerint a Z generáció a legnehezebben motiválható generáció a munkahelyen 2 hónapja
- Ennyien dolgoznának tovább akkor is, ha nem lenne szükségük több pénzre 2 hónapja
- Utálod a munkád, de nem tudsz felmondani? 20 tipp, hogy újra szeresd, amit csinálsz 2 hónapja
- Új korszak a munkahelyeken: a dolgozók és a főnökök is csak túlélni akarnak 2 hónapja
- Agilitás vagy túlélés? Hogyan építs, működtess és fejlessz adaptív szervezeti kultúrát a bizonytalan világban? 2 hónapja
- A legnagyobb stresszforrás a bizonytalanság - így tegyél a cégnél ellene 2 hónapja
- Erre figyelj, ha Z generációsokat veszel fel a csapatodba 3 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?