kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Öt trend a HR világában

Szerdán és csütörtökön rendezték meg Budapesten a Personal Hungary-t, a HR szakma legnagyobb hazai kiállítását. Íme néhány érdekes gondolat, trend a rendezvényen hallottakból.

1. Egyre fontosabb a hatékonyság: kisebb létszámmal ugyanazt a munkát (vagy többet) elvégezni. Az utóbbi évek gazdasági válsága a legtöbb vállalatot létszámcsökkentésre kényszerítette. A munkamennyiség azonban lényegesen nem változott, sőt a csökkenő bevételeket sokan új irányokkal, üzletágakkal próbálták ellensúlyozni. Míg korábban a csoportproblémákat a profit mögé lehetett rejteni, mára a túéléshez az együttműködés sokkal fontosabb lett.

2. Extra stressz alatt a középvezetők és a HR-esek. Mindkét csoport jellemzője, hogy egyszerre kell megfelelniük a felsővezetői elvárásoknak és a dolgozói igényeknek. Ez a kettős nyomás a vezetők és a HR-esek számára lelkileg rendkívül megterhelő. Ha pedig ehhez még egy leépítés levezénylése is kapcsolódik... Éppen ezért a stresszkezelés megtanulása és az egészséges életmód számukra különösen fontos.

3. Már a barátnak sem tud segíteni a HR-es. Míg tíz évvel ezelőtt, a növekedés éveiben, a HR-es még távoli ismerőseinek is tudott segíteni állásajánlatokkal, mára már a legjobb barátoknak is azt kell mondania, hogy sajnálja, nem tud álláslehetőségekről. Ennek megélése szintén megterhelő.

4. Nincs pénz béremelésre, előtérben az alternatív ösztönzési eszközök. Egyre több vállalatvezető szembesül azzal, hogy minimális a mozgástere a bértervezésben. A jó munkaerő megtartása azonban fontos, így minden költséghatékony motivációs eszközt be kell vetni. Ilyen lehet például uniós támogatásból továbbképzéseket szervezni, személyre szabott cafeteriaelemeket bevezetni, az egyéni igényeket felmérve távmunkát vagy rugalmas munkaidőt engedni, az egyéni teljesítményeket erkölcsileg és minimális összeggel jutalmazó programokat (például: A hónap dolgozója) indítani.

5. Fókuszban a munkaadói márkaépítés. A legjobb munkavállalók megszerzésében egyre fontosabb az "employer branding", aminek egyik eleme a hiteles kommunikáció. A közösségi média korában azonban megszűnt a munkaadó információs monopolhelyzete. Mit sem érnek a legjobb reklámok, ha az interneten kommentelők, az életben pedig a munkavállalók rossz hírét viszik a cégnek. Fontos eleme az imageépítésnek, hogy a vállalat ugyanazt a megbecsülést nyújtsa munkavállalói felé, mint ügyfeleinek.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere

A folyamatos változás ma már alap, nem lehet rutinból vagy akár tavalyi tapasztalatok alapján működni, mondta el Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO... Teljes cikk

Bele lehet szeretni ebbe a hivatásba: interjú Szalavics Mariann NAV-elnökhelyettessel

Öt évvel ezelőtt érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. Első állása a közigazgatásban és azt mondja, hogy bele lehet szeretni ebbe a... Teljes cikk

Elfelejthetjük, hogy a jövőben csak a helyi piacon fogunk versenyezni a munkavállalókért - interjú Kalmár Ákossal, a Continental Csoport országos HR vezetőjével

HR mutatók szempontjából sikeres évet zárt 2023-ban a Continental Csoport Magyarország: nem kívánt fluktuációjuk jelentősen csökkent a megelőző... Teljes cikk