Pre-onboarding: az agilis recruitment új lépcsőfoka
Egy egyszerű kérdés: az elmúlt időszakban a felgyorsult és egyre szűkülő piac miatt hány elutasított ajánlatod volt? Nem tudod hol, vagy min változtass? Olvass tovább! Az ajánlatadás és a konkrét kezdés közötti időszak recruiter feladatairól ír a People Solutions blog, a HR Blogon.
Na ez az, ami az elmúlt években változott. De mielőtt pár konkrét példát elmesélek az utóbbi időszakból, érdemes magát a pre-onboardingot elhelyezni egy képzeletbeli idővonalon. Szóval ez az ajánlatadás és a konkrét kezdés közötti időszak - átlagban ez a 30 napos felmondási idő, vannak persze szerencsésebb helyzetek, amikor csak 1-2 hétről beszélünk, és a legrosszabb verzió, a 60 vagy 60+ nap. Mindegyik egy nagyon hosszú időszak tele aknamezőkkel.
Mire kellene figyelni, hogy ha meglátjuk a jelöltünk telefonszámát vagy email címét a kijelzőnkön, ne kapjunk szívinfarktust (mert tudjuk, hogy mindenkiben az a gondolat fordul meg legelőször, hogy két héttel az elfogadás után, mi másért hívhat, mint hogy visszalépjen?)
Több ajánlat közül miért minket fog választani?
Ajánlatadás teapartival
Talán ez az egyik legfontosabb. Amellett, hogy az interjúk alatt is tartjuk a kapcsolatot és feedback-et kérünk, a kommunikációra és annak sűrűségére az ajánlatadáskor még jobban oda kell figyelnünk. Ebbe vezetőket is bele kell vonnunk, nekik is bele kell férnie egy 2 perces telefonnak a napjukba ajánlatadás után, hogy erősítsék a „warm welcome” érzést a jelöltben. Hívjuk fel őt, részleteket beszéljük át, minden rendben? Elégedett? Van amin módosítani kellene? - Ha ő érzi, hogy várjuk és törődünk vele, a mérleg felénk fog fordulni.
Az utóbbi fél évben konkrétan ettől a ponttól két ajánlatadásom lett sikeres. Mikor utólag megkérdeztem, hogy miért minket választottak a válasz ez volt: Mert ti nem csak elém dugtátok az ajánlatot, hanem emberi módon átbeszéltük a részleteket is és nyitottak voltatok a változtatásokra is.
Lelki támasz a döntési helyzetben
Egy váltás, egy új munkahely mindenki számára lelki „teher”, és az út ameddig valaki ezt a döntést meghozza, rögös. Ha nincs ez idő alatt egy olyan személy, aki kívülállóként tudja segíteni a jelöltet, talán olyan pontok a döntéshozatalban elő sem kerülnek, amik végül segítenék őt a végleges döntésben. Sokszor az újtól/ismeretlentől való félelem visszafoghatja az embereket. A jó HR-es pszichológus is egyben, ezeket a helyzeteket is tudni kell kezelni. Már-már barátként elmondani a véleményünket és biztosítani őket, hogy az új helyen is számíthatnak ránk - sokszor ez a nyerő lépés.
A váltás sokszor nem csak karrier, de magánéleti szempontból is hatalmas döntés, így ha egy jelöltön nem azt látjuk, hogy ujjong az ajánlatkor, nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem motivált - ilyenkor nem szabad elengednünk a kezüket! Segítsük őket, egy-egy beszélgetéskor olyan problémákra is fény derülhet, ami valójában nem is probléma és ennek feloldásával egy új kollégát köszönthetünk magunk közt.
Négy ajánlat és összesen két óra a telefonomon. De megérte, mert utólag egy nagyon pozitív döntésüknek tudták be a váltásukat.
A cikk folytatása a HR Blogon.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Sok esetben a stressz, a kezeletlen problémák agresszív viselkedésben csúcsosodnak ki az emberek mindennapjai során. Sok félreértés melegágya, ha nem... Teljes cikk
Sok HR-es és EHS munkatárs küzd azzal, hogy meggyőzzék a felsővezetést arról, hogy a vállalati pszichológus szolgáltatásokra szükség lenne a... Teljes cikk
Milyen helyzetekre lehet jó egy életbiztosítás a közép- és kisvállalati (SME) szektor cégvezetőinek, tulajdonosainak? Kurdi Ferenc posztja a HR Blogon. Teljes cikk
- Rosszul jár, aki ilyen cégben dolgozik gazdasági válság idején 2 hete
- Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere 2 hete
- Agresszivitás kezelése a munkahelyen és azon kívül 2 hete
- Hogyan nyerhetjük meg a Z generációt? 2 hete
- How much does a failed recruitment cost? 3 hete
- Hogyan érvelj a felsővezetésnél a mentális jóllét mellett? 3 hete
- Én is oké, te is oké, ők nem oké 4 hete
- Félrement kapcsolat, avagy amikor rossz irányba mennek a dolgok 4 hete
- TOP 3 kihívás a HR szakmában - Kérdések és válaszok: 2. rész 1 hónapja
- A munkahelyi együttműködés 7 aranyszabálya 1 hónapja
- Az emberek nem égnek ki, a szervezetek égetik ki őket 1 hónapja