Megjelent: 2 éve

Rosszak a szakközépiskolások matematikai és szövegértési eredményei

A friss kompetenciamérésből kiderül, hogy nem javultak a középiskolások szövegértési és matematikai eredményei: a tizedikes szakközépiskolások a hatodikos általános iskolások szintjét sem érték el - írja az eduline.

images

A hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diákok teljesítménye alig-alig változott. Nagyok a különbségek a falusi és a fővárosi iskolákban tanulók, a budapesti, a nyugat-magyarországi, valamint az észak-magyarországi és észak-alföldi diákok eredményei között - írják.

A legrosszabb átlageredményeket matematikából, és szövegértésből az észak-magyarországi és az észak-alföldi diákok, valamint a községekben élő tanulók érték el, míg a legmagasabb pontszámot a budapesti diákok kapták.

Matematikából a legmagasabb pontszámot az V. kerületi diákok szerezték, míg a legrosszabb eredmény a gönci járásban született.

A hat- és nyolcosztályos gimnáziumokban tanulók 160-175 ponttal többet értek el, mint az általános iskolákban tanulók kortársaik.

A szakközépiskolákban a legrosszabb a helyzet: sokkal kevesebb pontot értek el az országos átlagnál és egy ilyen iskolában tanuló tizedikes eredményei, egy általános iskolában tanuló hatodikoséval érnek fel. „Ez persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy ezek a tanulók 6. évfolyamos korukban jobb matematikai, illetve szövegértési képességekkel rendelkeztek, hiszen ők már akkor is a lemaradók között voltak. Az azonban ezekből az adatokból is kirajzolódik, hogy egy egész középiskolai képzési forma tanulói (a populáció 20%-a) nem képesek elérni a 6. évfolyam átlagos matematikai és szövegértési képességszintjét sem” - olvasható az elemzésben. Éppen emiatt hívták fel a tanárok a figyelmet arra, hogy a szakközépiskolákban nagyon kevés az a heti 2-2 óra, amit magyar, matekból és társadalomismeretből tarthatnak.

Oktatási Hivatal elemzéséből az is kiderül, hogy a hazai matematika oktatás egyik nagy hibája, hogy a diákok nem tudják a gyakorlatban alkalmazni az órán elsajátított képleteket, egyenleteket. Azaz nem tudják kiszámolni mennyi festék kell egy lakás kifestéséhez, vagy melyik banknál érdemes hitelt felvenni.

eduline
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Az új államtitkárt nyilvános vitára hívta a Független Diákparlament

A Független Diákparlament nyilvános vitára hívta Rácz Zsófiát, az Emberi Erőforrások Minisztériumának frissen kinevezett helyettes... Teljes cikk

A házirend szigorítását tervezik a Győri Szakképzési Centrumban

Szigorodhat a házirend abban az iskolában, ahol egy diák csütörtökön késsel megszúrt egy tanárt. Teljes cikk

A PDSZ az Emmi vezetőjéhez fordul a tanárok biztonsága érdekében

A PDSZ arra kéri Kásler Miklóst, hogy a tárca tűzze napirendre a közfeladatot ellátó személyek biztonságának kérdését. Teljes cikk