Rosszak a szakközépiskolások matematikai és szövegértési eredményei
A friss kompetenciamérésből kiderül, hogy nem javultak a középiskolások szövegértési és matematikai eredményei: a tizedikes szakközépiskolások a hatodikos általános iskolások szintjét sem érték el - írja az eduline.
A legrosszabb átlageredményeket matematikából, és szövegértésből az észak-magyarországi és az észak-alföldi diákok, valamint a községekben élő tanulók érték el, míg a legmagasabb pontszámot a budapesti diákok kapták.
Matematikából a legmagasabb pontszámot az V. kerületi diákok szerezték, míg a legrosszabb eredmény a gönci járásban született.
A hat- és nyolcosztályos gimnáziumokban tanulók 160-175 ponttal többet értek el, mint az általános iskolákban tanulók kortársaik.
A szakközépiskolákban a legrosszabb a helyzet: sokkal kevesebb pontot értek el az országos átlagnál és egy ilyen iskolában tanuló tizedikes eredményei, egy általános iskolában tanuló hatodikoséval érnek fel. „Ez persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy ezek a tanulók 6. évfolyamos korukban jobb matematikai, illetve szövegértési képességekkel rendelkeztek, hiszen ők már akkor is a lemaradók között voltak. Az azonban ezekből az adatokból is kirajzolódik, hogy egy egész középiskolai képzési forma tanulói (a populáció 20%-a) nem képesek elérni a 6. évfolyam átlagos matematikai és szövegértési képességszintjét sem” - olvasható az elemzésben. Éppen emiatt hívták fel a tanárok a figyelmet arra, hogy a szakközépiskolákban nagyon kevés az a heti 2-2 óra, amit magyar, matekból és társadalomismeretből tarthatnak.
Oktatási Hivatal elemzéséből az is kiderül, hogy a hazai matematika oktatás egyik nagy hibája, hogy a diákok nem tudják a gyakorlatban alkalmazni az órán elsajátított képleteket, egyenleteket. Azaz nem tudják kiszámolni mennyi festék kell egy lakás kifestéséhez, vagy melyik banknál érdemes hitelt felvenni.
eduline
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Az oktatás stratégiai ágazat, ami nemcsak egy politikai tételmondat, hanem a mindennapok valósága, mert egy ország jövője az iskolapadban kezdődik -... Teljes cikk
A Kulturális és Innovációs Minisztérium 12 pontból álló cselekvési tervet állított össze, hogy hogyan tudnák hasznosítani a mesterséges... Teljes cikk
Technikumi végzettséggel magasabb jövedelem érhető el, mint gimnáziumival, sőt, a 3 éves szakképzésben szerzett végzettség is közelít a... Teljes cikk
- Balatoni Katalin: a pedagógusok digitális mentorok, lelki támaszok, kreatív alkotók 2 hete
- Szja-mentesség 25 év alatt – útmutató diákoknak a NAV-tól 2 hete
- KIM: Technikumi végzettséggel magasabb jövedelem érhető el, mint gimnáziumival 3 hete
- Felmérés: Romániában a felnőtt lakosság több mint harmada funkcionális analfabéta 3 hete
- Így nézhet ki a 2025/2026-os tanév szakképzési tanév rendje 3 hete
- Kihirdették a 2025/2026-os tanév rendjét 3 hete
- Döntött a bíróság: Jogilag mindegy, hogy a tanár tiltakozik vagy részegen otthon marad – kirúgható 4 hete
- Mind-Diák: Szakemberhiány? Nézz körbe a gyakornoki csapatodban 4 hete
- Mégsem lesz miniiskola az ovikban? – ezt kell tudni az új kötelező fejlesztésről 4 hete
- A 3-22 éves népességből iskolarendszerű képzésben részt vevők aránya - grafikon 1 hónapja
- Újraírják az MI-stratégiát – már óvodától tanítani kell a mesterséges intelligenciát 1 hónapja