Megjelent: 3 éve

Rosszak a szakközépiskolások matematikai és szövegértési eredményei

A friss kompetenciamérésből kiderül, hogy nem javultak a középiskolások szövegértési és matematikai eredményei: a tizedikes szakközépiskolások a hatodikos általános iskolások szintjét sem érték el - írja az eduline.

A hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diákok teljesítménye alig-alig változott. Nagyok a különbségek a falusi és a fővárosi iskolákban tanulók, a budapesti, a nyugat-magyarországi, valamint az észak-magyarországi és észak-alföldi diákok eredményei között - írják.

A legrosszabb átlageredményeket matematikából, és szövegértésből az észak-magyarországi és az észak-alföldi diákok, valamint a községekben élő tanulók érték el, míg a legmagasabb pontszámot a budapesti diákok kapták.

Matematikából a legmagasabb pontszámot az V. kerületi diákok szerezték, míg a legrosszabb eredmény a gönci járásban született.

A hat- és nyolcosztályos gimnáziumokban tanulók 160-175 ponttal többet értek el, mint az általános iskolákban tanulók kortársaik.

A szakközépiskolákban a legrosszabb a helyzet: sokkal kevesebb pontot értek el az országos átlagnál és egy ilyen iskolában tanuló tizedikes eredményei, egy általános iskolában tanuló hatodikoséval érnek fel. „Ez persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy ezek a tanulók 6. évfolyamos korukban jobb matematikai, illetve szövegértési képességekkel rendelkeztek, hiszen ők már akkor is a lemaradók között voltak. Az azonban ezekből az adatokból is kirajzolódik, hogy egy egész középiskolai képzési forma tanulói (a populáció 20%-a) nem képesek elérni a 6. évfolyam átlagos matematikai és szövegértési képességszintjét sem” - olvasható az elemzésben. Éppen emiatt hívták fel a tanárok a figyelmet arra, hogy a szakközépiskolákban nagyon kevés az a heti 2-2 óra, amit magyar, matekból és társadalomismeretből tarthatnak.

Oktatási Hivatal elemzéséből az is kiderül, hogy a hazai matematika oktatás egyik nagy hibája, hogy a diákok nem tudják a gyakorlatban alkalmazni az órán elsajátított képleteket, egyenleteket. Azaz nem tudják kiszámolni mennyi festék kell egy lakás kifestéséhez, vagy melyik banknál érdemes hitelt felvenni.

eduline
  • 2021.10.05Tréning Kerekasztal 2021 Komoly kihívások érték és érik a szervezeteket az utóbbi időszakban. Először a járvány okozta sokk, a vele érkező gazdasági megtorpanás, a home office, hogy szinte minden átkerült a digitális térbe. A helyzet továbbra is konstans változásban van, így szükség van folyamatos, rugalmas alkalmazkodásra. A szervezetek VUCA-környezethez való illeszkedésére, a mostanában egyre inkább teret nyerő hibrid működés kialakítására. Mindehhez a képzéseknek, a tréningpiacnak is alkalmazkodnia kell. Ezért is ül össze újra, egy év kihagyás után a Tréning Kerekasztal Konferencia 2021. október 5-én, a New York Palotában. Részletek Jegyek
  • 2021.10.07Jólét és hatékonyság? Mentálhigiénés nagykövet program! Képzést minden olyan vezetőnek, vezetői csapatnak, akik szeretnének tudatosan, hatékonyságot, jólétet növelni a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.10.12XVIII. Magyar Munkajogi Konferencia – 9 kreditpont A Wolters Kluwer Hungary legnagyobb éves rendezvénye idén válik nagykorúvá. Ezúttal is a megszokott, színvonalas szakmai programokkal és felejthetetlen közösségi élményt ígérve várjuk a munkajoggal foglalkozókat a Dunakanyar szívében. A rendezvényen az ügyvédek és jogtanácsosok 9 kreditpontot szerezhetnek! Részletek Jegyek
  • 2021.10.20Hibrid munkavégzés, távmunka, munkaidő, pihenőidő és egyéb aktuális kérdések a munkajogban Jöjjön el, és tájékozódjon élőben dr. Fodor T. Gábortól a terület egyik jeles szakértőjétől. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Rekordot döntött a betöltetlen állások száma az oktatásban

A járvány alatt sem csökkent a betöltetlen tanári állások száma - derül ki a KSH adataiból. Teljes cikk

Lerövidítették a középiskolai tanárok képzését

Hamarabb megszerezhetik diplomájukat a pedagógusok a kormány döntése értelmében. Teljes cikk

MRK: minden egyetemi oktató, hallgató és munkatárs oltassa be magát!

A Magyar Rektori Konferencia szerint a jelenléti oktatás általában hatékonyabb, a gyakorlatigényes szakok esetében pedig nélkülözhetetlen. Teljes cikk