Szembeszállt a tankerület döntésével egy budapesti tantestület
A tantestület módosítaná a XVIII. Kerületi iskola pedagógia programját, ám a tanárok kitartanak mellette.
Az intézmény először csak egy magyar-angol osztályt indított, majd egyre nagyobb lett a túljelentkezés a nyelvi osztályba, ezért az iskola korábbi fenntartója, a XVIII. kerületi önkormányzat 2010-ben úgy döntött, mindkét első osztály két tannyelvű lesz. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a diákok az első két tanévben magyar-angol osztályba járnak, az angolórák mellett az éneket, technikát és testnevelést is angol nyelven tartják a tanárok. A második év végén felmérik a diákok készségeit, terhelhetőségét. A tanulók a harmadik évtől emelt, valamint kéttannyelvű csoportokban folytathatják tanulmányaikat. Akik az emelt csoportba kerülnek, normál tantervű osztályban folytatják tanulmányaikat, az angolt viszont továbbra is emelt óraszámban tanulhatják. A program eddig sikeresen működött, ám a tankerületi igazgató, Bak Ferenc tavaly március végén közölte, hogy az egyik osztályt már első évfolyamtól normál tanterv szerint kell indítani.
A döntést tavaly a beiratkozási időszak közelsége miatt elnapolták, ám a Népszavának küldött levélből kiderül, hogy a tankerület továbbra is azt szeretné, hogy az intézmény módosítsa a pedagógiai programot, és a 2020/2021-es tanévben már csak egyetlen két tannyelvű osztály induljon. A tankerület azzal indokolja a döntést, hogy Kapocsban nincs normál tantervű első osztály, ezért a Kapocs körzetében élő tanköteles diákok szülei számára számottevő nehézséget okoz az iskola.
A tankerület január 15-ig adott határidőt a nevelőtestületnek a pedagógiai program módosítására, ám a tanárok kitartanak a program mellett. Bíznak benne, hogy a beiratkozásig sikerül jobb belátásra bírni a tankerületet.
„A környékünkön legalább három olyan iskola van, ahova azok a szülők, akik nem akarják, hogy gyermekeik az első két tanévet magyar-angol osztályokban töltsék, beírathatják gyermekeiket” - mondta a Népszavának a Kapocs egyik tanára, aki szerint a hátrányos családi hátterű gyermeknek nagy lehetőséget jelent a magyar-angol oktatás. Mint mondta, korábban azért indították két tannyelvűként mindkét első osztályt, mert nagyon kevesen jelentkeztek a normál tantervű osztályokba, és ez az intézmény működését is veszélyeztette.
Népszava