Szegedi Juli
Szerző: Szegedi Juli
Megjelent: 6 éve

Szentendre alpolgármestere voltam interimként

Hogyan lett Ön Szentendre alpolgármestere előre meghatározott ideig, interim menedzserként?

Az interim menedzsment cég (IMR) keresett meg azzal, hogy Szentendre, az őket finanszírozó bankkal együtt, egy válságkezelésben jártas, tapasztalt, az üzleti életben gyakorlatot szerzett menedzsert keres, aki független pártoktól, és lehetőleg nincs semmilyen kapcsolata a helyi érdekkörökkel. Nem örültem annak, hogy alpolgármesterré kellett, hogy válasszanak, mert sohasem vágytam ilyen titulusra. Alpolgármester csak azért lettem, mert a városi vezetés úgy gondolta, hogy megfelelően magas titulus nélkül szinte lehetetlen a közigazgatásban hatékonyan változásmenedzsmentet levezényelni. A határozott időhöz minden szereplő (én is) ragaszkodott, amúgy is ez a normál menete egy változáskezelésnek.


Mi volt a kitűzött célja, feladata?



A feladatom a város gazdálkodásának rendbetétele volt. A célt nagyon egyértelműen határoztuk meg: a város adósságszolgálati képességének megteremtése. Erre 10 hónapom volt, a munkát 2012. február közepén kezdtem és december közepén fejeztem be.


Hogyan nyerte el éppen Ön ezt a címet?



Nem a "címet" hanem ezt a feladatot nyertem el, a cím csak egy szükséges velejárója volt. Úgy tudom előttem már sok jelöltet megnéztek, igazából nem tudom, miért pont engem választottak. A meghallgatás első percétől, mint mindig, nagyon határozott voltam, és talán ezért, illetve a komoly válságmenedzseri múltam miatt bízhattak abban, hogy nem csak ötletelni fogok, de meg is tudom valósítani az elképzeléseimet.


Miért adódott az a helyzet, hogy egy ideig nem volt alpolgármestere a városnak?



Régen is volt és most is van alpolgármestere a városnak. Nem egy meglevő helyre kerestek embert, hanem a válsághelyzet megoldására találták ki a "reorganizációs alpolgármesteri" funkciót erre a 10 hónapra. A reorganizáció során én javasoltam, hogy vezessenek be egy állandó "gazdasági alpolgármesteri" funkciót. Figyelembe véve, hogy egy ekkora város több mint 10 milliárd forinttal gazdálkodik, minden ilyen méretű városnak feltétlenül szüksége lenne egy gazdasági vagy pénzügyi vezetőre - aki nem könyvelési vezető lenne.


Mi történt ez alatt a közel egy év alatt?



Az első hét után felvázoltam egy tervet, hogy mit fogok tenni. Ezt a képviselőtestület egyhangúan el is fogadta, a folytatáshoz az én feltételem volt az egyhangú döntés. Ezek után a polgármesterrel karöltve végrehajtottuk az elképzeléseimet.

  • -Új és új stílusú, az összes közpénzre kiterjedő konszolidált költségvetést készítettünk
  • -Leraktunk egy kontrolling rendszer alapjait
  • -Elkezdtük egy új szemléletű városi menedzsment kialakítását
  • -És sok olyan költséget takarítottunk meg, amire amúgy sem volt szükség

    -A kitűzött célt teljesítettük, az Önkormányzat és a bank megelégedésére.


    Hogyan fogadták Önt, majd a végén hogyan búcsúzott el?



    Természetesen kételkedve, és sokan ellenségesen. Én voltam a "szükséges rossz". Néhány hónap megismerkedés után már elfogadtak és többen együttműködtek. A vége felé már mindenki "vágta a centit" várva, hogy mikor megyek már el. Számomra ez teljesen természetes volt, mert - amint ezt néhány helyen tanítom is - ez teljesen megszokott egy válságkezelésnél.

    Annak ellenére, hogy miután elmentem sok mindent visszarendeztek, a legnagyobb sikernek - a kitűzött gazdasági célt elérése mellett - azt érzem, hogy három hónap múlva néhány képviselő felhívott elnézést kérve, hogy annak idején nem hitték el, hogy független vagyok. Ennek köszönhetően tudtam csak a feladatra koncentrálni, hiszen nem voltam senkinek a befolyása alatt.
    • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
    • 2020.10.16XIII. LEAN FÓRUM - KONFERENCIA A Fórum fókuszai: Lean Vezetés - Lean coaching Ipar 4.0. és a Lean a gyakorlatban Lean Quality – Lean Six Sigma Lean Office - Folyamatfejlesztés Részletek Jegyek
    • 2020.10.22 HR folyamatok/HR kommunikáció/Változásmenedzsment A képzésen összefoglaljuk és rendszerbe helyezzük a HR folyamatokat, megismerkedünk a HR kommunikáció szerepével és témaköreivel, valamint megtudjuk, mit jelent a változásmenedzsment. Kiknek ajánljuk? A képzést azoknak ajánljuk, akik szeretnének fejleszteni a belső kommunikáción, illetve a változások menedzselését hatékonyabbá szeretnék tenni. Részletek Jegyek
    Follow hrportal_hu on Twitter
    További cikkek
    Corporate zen

    Nem kell semmi újat kitalálni. Évezredek óta mindent tudunk, csak nem figyelünk rá. Mindenre megvan a megoldás! Benned! Vezetőként, tanító szerepben... Teljes cikk

    A jövőt 3 W formálja: Weather, Web, Women

    A 3 W elmélet szerint a 21. századot három feltörekvő erő formálja majd: az időjárás, a világháló és a nők. Az Angliából származó feltevés... Teljes cikk

    Így használhatja ki az interim menedzsment előnyeit egy kisvállalkozás

    Családi kisvállalkozásból nőtt ki a cégcsoport, amely az elmúlt három évben négy interim menedzsert is fogadott. A legfiatalabb családtag, az egyik... Teljes cikk