Szituációs interjú a jelölttel
Az interjúhelyzetnek egy olyan speciális fajtája, amikor az interjúvoló a jelöltnek nemcsak elméleti felkészültségét vizsgálja, hanem célja egy-egy probléma (pl. konfliktushelyzet, vezetéstechnika) konkrét gyakorlati megvalósításának megismerése is.
A módszer sajátossága, hogy rengeteg plussz információt tartalmaz, viselkedési mintákat tár fel, ugyanakkor kellő előkészítés híján az interjúval járó stresszhelyzet fokozódhat és jelentősen csökkenhet a jelölt teljesítménye és komfortérzete.
A szituációs interjú célja, hogy felmérje a jelölt kompetenciáit, készségeit, attitűdjeit és értékeit, valamint azt, hogy hogyan viselkedne a valós munkahelyi szituációkban. A szituációs interjú előnye, hogy jobban megmutatja a jelölt gyakorlati alkalmazkodóképességét, mint a hagyományos interjú, amely inkább a múltbeli tapasztalatokra és a szakmai tudásra fókuszál.
A szituációs interjú a jelölttel a következő lépésekből áll:
• A szituáció bemutatása: Az interjúztató elmondja a jelöltnek a szituációt, amely általában egy olyan probléma, amely a meghirdetett állás betöltése során gyakran előfordulhat. A szituáció lehet egyszerű vagy bonyolult, konkrét vagy általános, de mindig relevánsnak kell lennie az álláshoz.
• A kérdés feltevése: Az interjúztató megkérdezi a jelölttől, hogy mit tenne a szituációban, és miért. A kérdés lehet nyitott vagy zárt, de mindig arra kell irányulnia, hogy megismerje a jelölt gondolkodásmódját, döntéshozatali folyamatát, prioritásait és értékrendjét.
• A válasz értékelése: Az interjúztató figyelmesen hallgatja a jelölt válaszát, és értékeli, hogy mennyire logikus, kreatív, hatékony, etikus és megfelelő a szituációhoz. Az interjúztató további kérdéseket is feltehet a jelöltnek, hogy pontosítsa, kiegészítse vagy indokolja a válaszát.
A szituációs interjú a jelölttel egy hatékony módszer a legjobb jelöltek kiválasztására, de csak akkor, ha jól van előkészítve, lefolytatva és kiértékelve. Ehhez szükséges, hogy az interjúztató ismerje a szervezet céljait, kultúráját és elvárásait, valamint a meghirdetett állás kompetenciáit és feladatait. Emellett fontos, hogy az interjúztató legyen tisztában a szituációs interjú előnyeivel és hátrányaival, valamint a lehetséges csapdákkal és hibákkal, amelyek befolyásolhatják az interjú eredményét.
- 2024.10.082024.10.08 – 12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808 Részletek Jegyek
- 2024.10.10Pannon Munkajogi Akadémia Programunkat az on-line térben tervezzük megvalósítani, ezzel is támogatva a hatékony idő kihasználását. Előadás-sorozatunk célja, hogy egy-egy munkajogi területet részletesebben is bemutassunk, lehetőséget teremtve a joggyakorlat alkalmazásának megismerésére. Részletek Jegyek
- 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában. Részletek Jegyek
- 2024.11.21Pannon HR Konferencia Debrecen Lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg. Részletek Jegyek
Gazdaságilag aktívak azok, akik valamilyen formában megjelentek a munkaerőpiacon, azaz a foglalkoztatottak és a munkanélküliek. Teljes cikk
Gazdaságilag nem aktívak azok, akik nem sorolhatók sem a foglalkoztatottak, sem a munkanélküliek csoportjába. Teljes cikk
A munkanélkülieknek a gazdaságilag aktív népességen belüli aránya. Teljes cikk
- Miért vonzza az álláshirdetésed a nem megfelelő embereket? 1 éve
- A Semmelweis Egyetem is részt vesz a következő magyar űrhajós kiképzésében 1 éve
- A visszajelzés hatalma a munkáltatói márka megítélésében 1 éve
- A szakképzésben végző diákok harmada meg sem próbál elhelyezkedni a szakmájában 1 éve
- Hatékony készletkezelési rendszer 1 éve
- Mit jelent a BPR? Miben tud segíteni egy cég számára? 1 éve
- Miért fontos a webáruház integráció? 1 éve
- Tippek a megfelelő jelölt kiválasztásához 1 éve
- Hogyan tudom igazolni nők 40-hez a szakközépiskolai nyári gyakorlatot? 2 éve
- Gyakornok 2 éve
- Hogy ne szúrjuk el a képzéseinket? 2 éve