Szituációs interjú a jelölttel
Az interjúhelyzetnek egy olyan speciális fajtája, amikor az interjúvoló a jelöltnek nemcsak elméleti felkészültségét vizsgálja, hanem célja egy-egy probléma (pl. konfliktushelyzet, vezetéstechnika) konkrét gyakorlati megvalósításának megismerése is.
A módszer sajátossága, hogy rengeteg plussz információt tartalmaz, viselkedési mintákat tár fel, ugyanakkor kellő előkészítés híján az interjúval járó stresszhelyzet fokozódhat és jelentősen csökkenhet a jelölt teljesítménye és komfortérzete.
A szituációs interjú célja, hogy felmérje a jelölt kompetenciáit, készségeit, attitűdjeit és értékeit, valamint azt, hogy hogyan viselkedne a valós munkahelyi szituációkban. A szituációs interjú előnye, hogy jobban megmutatja a jelölt gyakorlati alkalmazkodóképességét, mint a hagyományos interjú, amely inkább a múltbeli tapasztalatokra és a szakmai tudásra fókuszál.
A szituációs interjú a jelölttel a következő lépésekből áll:
• A szituáció bemutatása: Az interjúztató elmondja a jelöltnek a szituációt, amely általában egy olyan probléma, amely a meghirdetett állás betöltése során gyakran előfordulhat. A szituáció lehet egyszerű vagy bonyolult, konkrét vagy általános, de mindig relevánsnak kell lennie az álláshoz.
• A kérdés feltevése: Az interjúztató megkérdezi a jelölttől, hogy mit tenne a szituációban, és miért. A kérdés lehet nyitott vagy zárt, de mindig arra kell irányulnia, hogy megismerje a jelölt gondolkodásmódját, döntéshozatali folyamatát, prioritásait és értékrendjét.
• A válasz értékelése: Az interjúztató figyelmesen hallgatja a jelölt válaszát, és értékeli, hogy mennyire logikus, kreatív, hatékony, etikus és megfelelő a szituációhoz. Az interjúztató további kérdéseket is feltehet a jelöltnek, hogy pontosítsa, kiegészítse vagy indokolja a válaszát.
A szituációs interjú a jelölttel egy hatékony módszer a legjobb jelöltek kiválasztására, de csak akkor, ha jól van előkészítve, lefolytatva és kiértékelve. Ehhez szükséges, hogy az interjúztató ismerje a szervezet céljait, kultúráját és elvárásait, valamint a meghirdetett állás kompetenciáit és feladatait. Emellett fontos, hogy az interjúztató legyen tisztában a szituációs interjú előnyeivel és hátrányaival, valamint a lehetséges csapdákkal és hibákkal, amelyek befolyásolhatják az interjú eredményét.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Gazdaságilag nem aktívak azok, akik nem sorolhatók sem a foglalkoztatottak, sem a munkanélküliek csoportjába. Teljes cikk
A munkanélkülieknek a gazdaságilag aktív népességen belüli aránya. Teljes cikk
A gazdaságilag aktívak aránya a népességen belül azt mutatja meg, hogy a népesség hány százaléka vesz részt a munkaerőpiacon, azaz a... Teljes cikk
- Oktatás világnapja: új szintre emeli a fiatalok képzését a MOL 5 hónapja
- Ha a születésszámra nem is, az építőiparra és az ingatlanárakra jelentős hatást gyakorolt a CSOK 9 hónapja
- Miért kerülik el egyre inkább a fiatalok az egyetemet? 11 hónapja
- A jövő munkavállalóit segíthet megtalálni az egyik legnagyobb iskolaszövetkezet - A diákoknak és a cégeknek is kivételes rugalmasságot biztosít a Prohuman Diákmunka 11 hónapja
- Miért vonzza az álláshirdetésed a nem megfelelő embereket? 2 éve
- A Semmelweis Egyetem is részt vesz a következő magyar űrhajós kiképzésében 2 éve
- A visszajelzés hatalma a munkáltatói márka megítélésében 2 éve
- A szakképzésben végző diákok harmada meg sem próbál elhelyezkedni a szakmájában 2 éve
- Hatékony készletkezelési rendszer 2 éve
- Mit jelent a BPR? Miben tud segíteni egy cég számára? 2 éve
- Miért fontos a webáruház integráció? 2 éve