kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 10 éve

Taxinak kell kinéznie és minden egyéb vonatkozó előírásnak is meg kellene felelnie az Ubereseknek

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) honlapján nyilvánosságra hozták a személytaxi-szolgáltatás szabályait, amely a gépkocsivezetőkkel és a járművekkel kapcsolatos feltételeket egyaránt ismerteti. Ennek a szabályozásnak kell megfelelnie az Uber sofőrjeinek is.

A hatóság felhívja a figyelmet többek közt arra, hogy a tevékenység végzéséhez szükség van személytaxi-igazolvány kiváltására, valamint sárga alapszínű rendszámra is.

A sofőröknek a legális munkavégzéshez be kell tölteniük a 21. életévüket, valamint legalább kétéves "B" kategóriás jogosítvánnyal kell rendelkezniük, és feltétel a pályaalkalmassági vizsga második kategóriájának elvégzése.

A kocsik életkora nem haladhatja meg a 10 évet, legalább EURO IV-es környezetvédelmi osztályba sorolással. A járműben fel kell tüntetni a viteldíjakat, valamint el kell helyezni egy "taxi szabadjelző" berendezést.

Budapesten fix hatósági árat kell alkalmaznia az Ubernek, kötelező lesz a járművekben a bankkártyaterminál, valamint a sárga alapszín is.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkárának korábbi tájékoztatása szerint március végén, április elején hatályba lép az a kormányrendelet, amely lehetővé teszi, hogy a taxisokkal szemben támasztott személyi és tárgyi feltételeket be nem tartó uberesek gépkocsijáról egy esetleges ellenőrzés során az intézkedő levegye a rendszámot, vagyis a gépkocsit kivonja a forgalomból.

Az Uber a múlt héten sajtótájékoztatón hozta nyilvánosságra álláspontját, amely szerint az Uber nem taxi, hanem egy technológiai rendszer, voltaképp egy informatikai cég, amely olyan online piacteret üzemeltet, amelyen keresztül különböző jellegű szolgáltatások működnek. Hangsúlyozták: nem rendelkeznek diszpécser-központtal, droszttal, a fuvar fizetése nem készpénzben, hanem elektronikusan történik.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Targoncavezető

A targoncavezető a raktárak és gyárak nélkülözhetetlen munkatársa, aki a logisztikai folyamatok zökkenőmentes működéséről gondoskodik. Teljes cikk

Mezőgazdasági gépszerelő

A mezőgazdasági gépszerelő kulcsfontosságú szereplő a modern mezőgazdaságban, hiszen a termelés hatékonysága nagyrészt a gépek megbízható működésén múlik. Teljes cikk

Gépjárművillamossági szerelő

A gépjárművillamossági szerelő a modern autók egyik legfontosabb szakembere, hiszen a járművek nagy része ma már elektronikus rendszerekre épül. Teljes cikk