kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

Trollok a céges közösségi oldalon

Mit tegyek, ha van egy vállalati közösségi oldalam, ahol a hivatalos sajtóbejelentéseimet teszem közzé. Fontos eleme ez a vállalati kommunikációnak, és szeretném a toborzásaim során is felhasználni a közösségi koncepció jegyében. Azonban minden bejegyzésemre rengeteg, sok esetben nem is oda tartozó, minősíthetetlen hangvételű, kritikus komment érkezik. A kommentek törlése, moderálása még hevesebb támadásokat generál. Jelenleg rengeteget árt a vállalati imázsnak ez a helyzet.

Ne etesd a trollokat!

Nyilvánvaló, hogy az oldalon közzétett bejegyzések nem rezonálnak az olvasók érdeklődésével és stílusával sem. Nincs ezzel baj, hiszen a közösségi oldalak célja a rajongók mozgósítása, visszajelzések generálása és forgalom terelése a megosztott bejegyzések eredeti forrására. A helyzet öt nap alatt kezelhető

1. nap: hangszerelés
A kétségbeesett ragaszkodásból arra következtetek, hogy jelenleg ez az oldal a leghangsúlyosabb a vállalati kommunikációdban. Tereld el a figyelmet az érzelemmel fűtött megjegyzésekről a más, működő csatornákon történő intenzív kommunikációval.

A sajtóbejelentések helye a honlapod sajtó szekciójában van, vagy a szakmai referenciák között. Ennek a tartalomtípusnak nem kell vita tárgyát képeznie. De felpörgetheted a kereskedelmi kommunikációdat, erősítheted a belső csatornáidat is. Találj új hangsúlyokat, kelts nagyobb zajt másutt - hogy a kellemetlen felhangok ne vigyék el az egész zenekar hangzását.

Nem kell mindezt egy nap alatt véghez vinned, de vedd sorba a lehetőségeidet és alkosd újra a kommunikációs mixet.

2. nap: kiértékelés
Elemezd és használd fel az értékes információt, mielőtt kidobnád.

A közösségi oldal célja, hogy aktivitást generáljon, forgalmat tereljen vállalatod érdemi kommunikációja irányába. Ezt a célt elérted, a jelek szerint óriási "látottságot" generáltál - ez minden közösségi kommunikátor álma.

A megjegyzések "moderálása" felháborodást kelt. Az okot kell megszüntetni: ha valamelyik bejegyzésed kedvezőtlen fogadtatásra lelt, töröld az egész bejegyzést és a jövőben hagyd el a hasonló témát, stílust és formátumot. De mielőtt ezt megtennéd, gondold át, hogyan fordíthatod a hasznodra.

Racionalizáld és elemezd a kommenteket. Minél több van belőlük, annál könnyebben meghatározhatod, melyek azok a témakörök, amelyek érdeklődést keltenek, illetve mi az, amit az olvasóid hiányolnak. Az érzelmek helyett csak erre koncentrálj, és

  • határozd meg az olvasóid érdeklődési körét, stílusát, gazdasági, politikai és társadalmi státuszát, véleményeik mozgatórugóit
  • jegyezd fel az őket érdeklő témaköröket
  • érzelemmentesen gondold át a javaslataikat
  • figyelj oda az általuk szóvá tett hiányosságokra, mulasztásokra

    Nem kell az egész oldalt végigböngészned, amire egy nap alatt nem maradt időd, az már nem is lényeges, a fenti négy pontra odafigyelve van egy-egy listád, amit a továbbiakban használhatsz.

    3 nap: újratervezés
    A fentiek alapján határozz meg új célokat és alakítsd át az oldal koncepcióját!

    Ha kell, cseréld le a fejléc- és profilképet, valamint az összes háttérinformációt - legyen mindez konzisztens az új koncepcióval.

    Töröld az összes olyan bejegyzést, amely az oldal (új) céljával, koncepciójával nem egybevágó. Csak a kommentek miatt ne törölj bejegyzést, hiszen a változás után ezek fogják mutatni azt, hogy hallgattál a visszajelzésekre.

    4. nap: újraélesztés
    Tégy közzé egy bejegyzést, amelyet az olvasók stílusában, érdeklődésének megfelelően fogalmazol meg arról, hogy miről szól ez az oldal, miben számítasz az értékes véleményükre, és legfőképpen arról, hogy mindez miért hasznos nekik.

    Ugye, tudod, hogy mi a hasznos? Minden, ami megvehető, oktat, vagy szórakoztat.

    A továbbiakban tartsd magad az új koncepcióhoz, ennek szemmel tartásával folytasd új tartalmak közlését és a bejegyzéseid moderálását. Ne feledd: a neked nem tetsző kommentek helyett mindig a nekik nem tetsző bejegyzéseidet töröld. Fordított esetben jogos a felháborodás. Te arra figyelj, hogy te mit mondasz: a visszajelzések minősítik a tartalmadat, nem pedig fordítva.

    5. naptól: oroszlánetetés
    Most, hogy már nincsenek trollok az oldalon, elő kell venned mindazokat a kérdéseket, amelyeket tőlük szereztél. Ne feledd, az olvasóid éhesek a válaszaidra, de csak azt fogják bekajálni, ami a szájuk íze szerint való.

  • Ha nem akarsz kéretlen kritikákat, akkor aktívan kérj konstruktív tanácsokat!
  • Beszélj az általad is ismert hiányosságaidról, kérj segítséged a megoldáshoz - ez bizalmat épít.
  • Szervezz játékokat, foglalkoztasd az olvasóidat!
  • Tedd hasznossá az oldaladat: bátoríts a vásárlásra, oktass és szórakoztass!

    Szólás T. Miklós
    Employer Branding szakértő
    Vilma – Virtual Marketing


    Az eredeti cikk a LinkedInen található.
    • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Lebuktat a wifi: mostantól pontosan lehet tudni, ki honnan dolgozik

    A Microsoft új Teams-funkciója automatikusan felismeri, ha egy dolgozó a vállalat WiFi-hálózatára csatlakozik, és ennek alapján frissíti a... Teljes cikk

    Jön az emberi munkakvóta: törvény írhatja elő, mennyi embernek kell maradnia a robotok között

    Kötelező lesz embernek maradni. Ahogy a mesterséges intelligencia egyre több munkafolyamatot vesz át, a világ legnagyobb gazdaságai új szabályozást... Teljes cikk

    HR automatizálás: AI eszközök, megtérülés, trendek

    Toborzás, onboarding, belső kommunikáció - chatbot, tréningek és a munkaerőt kezelő teljes adminisztrációs rendszerek. Mindezeken a területeken az... Teljes cikk