Trollok a céges közösségi oldalon
Mit tegyek, ha van egy vállalati közösségi oldalam, ahol a hivatalos sajtóbejelentéseimet teszem közzé. Fontos eleme ez a vállalati kommunikációnak, és szeretném a toborzásaim során is felhasználni a közösségi koncepció jegyében. Azonban minden bejegyzésemre rengeteg, sok esetben nem is oda tartozó, minősíthetetlen hangvételű, kritikus komment érkezik. A kommentek törlése, moderálása még hevesebb támadásokat generál. Jelenleg rengeteget árt a vállalati imázsnak ez a helyzet.
Nyilvánvaló, hogy az oldalon közzétett bejegyzések nem rezonálnak az olvasók érdeklődésével és stílusával sem. Nincs ezzel baj, hiszen a közösségi oldalak célja a rajongók mozgósítása, visszajelzések generálása és forgalom terelése a megosztott bejegyzések eredeti forrására. A helyzet öt nap alatt kezelhető
1. nap: hangszerelés
A kétségbeesett ragaszkodásból arra következtetek, hogy jelenleg ez az oldal a leghangsúlyosabb a vállalati kommunikációdban. Tereld el a figyelmet az érzelemmel fűtött megjegyzésekről a más, működő csatornákon történő intenzív kommunikációval.
A sajtóbejelentések helye a honlapod sajtó szekciójában van, vagy a szakmai referenciák között. Ennek a tartalomtípusnak nem kell vita tárgyát képeznie. De felpörgetheted a kereskedelmi kommunikációdat, erősítheted a belső csatornáidat is. Találj új hangsúlyokat, kelts nagyobb zajt másutt - hogy a kellemetlen felhangok ne vigyék el az egész zenekar hangzását.
Nem kell mindezt egy nap alatt véghez vinned, de vedd sorba a lehetőségeidet és alkosd újra a kommunikációs mixet.
2. nap: kiértékelés
Elemezd és használd fel az értékes információt, mielőtt kidobnád.
A közösségi oldal célja, hogy aktivitást generáljon, forgalmat tereljen vállalatod érdemi kommunikációja irányába. Ezt a célt elérted, a jelek szerint óriási "látottságot" generáltál - ez minden közösségi kommunikátor álma.
A megjegyzések "moderálása" felháborodást kelt. Az okot kell megszüntetni: ha valamelyik bejegyzésed kedvezőtlen fogadtatásra lelt, töröld az egész bejegyzést és a jövőben hagyd el a hasonló témát, stílust és formátumot. De mielőtt ezt megtennéd, gondold át, hogyan fordíthatod a hasznodra.
Racionalizáld és elemezd a kommenteket. Minél több van belőlük, annál könnyebben meghatározhatod, melyek azok a témakörök, amelyek érdeklődést keltenek, illetve mi az, amit az olvasóid hiányolnak. Az érzelmek helyett csak erre koncentrálj, és
Nem kell az egész oldalt végigböngészned, amire egy nap alatt nem maradt időd, az már nem is lényeges, a fenti négy pontra odafigyelve van egy-egy listád, amit a továbbiakban használhatsz.
3 nap: újratervezés
A fentiek alapján határozz meg új célokat és alakítsd át az oldal koncepcióját!
Ha kell, cseréld le a fejléc- és profilképet, valamint az összes háttérinformációt - legyen mindez konzisztens az új koncepcióval.
Töröld az összes olyan bejegyzést, amely az oldal (új) céljával, koncepciójával nem egybevágó. Csak a kommentek miatt ne törölj bejegyzést, hiszen a változás után ezek fogják mutatni azt, hogy hallgattál a visszajelzésekre.
4. nap: újraélesztés
Tégy közzé egy bejegyzést, amelyet az olvasók stílusában, érdeklődésének megfelelően fogalmazol meg arról, hogy miről szól ez az oldal, miben számítasz az értékes véleményükre, és legfőképpen arról, hogy mindez miért hasznos nekik.
Ugye, tudod, hogy mi a hasznos? Minden, ami megvehető, oktat, vagy szórakoztat.
A továbbiakban tartsd magad az új koncepcióhoz, ennek szemmel tartásával folytasd új tartalmak közlését és a bejegyzéseid moderálását. Ne feledd: a neked nem tetsző kommentek helyett mindig a nekik nem tetsző bejegyzéseidet töröld. Fordított esetben jogos a felháborodás. Te arra figyelj, hogy te mit mondasz: a visszajelzések minősítik a tartalmadat, nem pedig fordítva.
5. naptól: oroszlánetetés
Most, hogy már nincsenek trollok az oldalon, elő kell venned mindazokat a kérdéseket, amelyeket tőlük szereztél. Ne feledd, az olvasóid éhesek a válaszaidra, de csak azt fogják bekajálni, ami a szájuk íze szerint való.
Szólás T. Miklós
Employer Branding szakértő
Vilma – Virtual Marketing
Az eredeti cikk a LinkedInen található.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Microsoft új Teams-funkciója automatikusan felismeri, ha egy dolgozó a vállalat WiFi-hálózatára csatlakozik, és ennek alapján frissíti a... Teljes cikk
Kötelező lesz embernek maradni. Ahogy a mesterséges intelligencia egyre több munkafolyamatot vesz át, a világ legnagyobb gazdaságai új szabályozást... Teljes cikk
Toborzás, onboarding, belső kommunikáció - chatbot, tréningek és a munkaerőt kezelő teljes adminisztrációs rendszerek. Mindezeken a területeken az... Teljes cikk
- Politizálás a munkahelyen? Így állnak hozzá a dolgozók 1 hónapja
- Csökken az újságírószakma vonzereje - avagy mit üzennek a média szakos diákok? 2 hónapja
- Íme 4 lépés, amivel bármilyen munkahelyi vita elsimítható 2 hónapja
- Így csökkenthetők a dolgozók munkahelyi biztonsággal kapcsolatos aggodalmai 2 hónapja
- 5 tipp, hogy egészséges legyen a munkahelyi légkör 3 hónapja
- Hogyan beszéljünk a főnökkel? 3 hónapja
- Az irodától a home office-ig: mi teszi boldoggá a munkavállalókat? 4 hónapja
- Peren kívül megegyezett a Disney a színésszel, akit egy közösségi média posztja miatt rúgtak ki 4 hónapja
- Ötből két dolgozó szerint a közösségi média veszélyes a karrierjére 4 hónapja
- Amikor a munkavállaló is tartalomkészítővé válik 4 hónapja
- Miért lenne fontos tiltani 13 éves kor alatt az okostelefont? Globális korlátozást javasolnak a szakértők 4 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?