kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

Trollok a céges közösségi oldalon

Mit tegyek, ha van egy vállalati közösségi oldalam, ahol a hivatalos sajtóbejelentéseimet teszem közzé. Fontos eleme ez a vállalati kommunikációnak, és szeretném a toborzásaim során is felhasználni a közösségi koncepció jegyében. Azonban minden bejegyzésemre rengeteg, sok esetben nem is oda tartozó, minősíthetetlen hangvételű, kritikus komment érkezik. A kommentek törlése, moderálása még hevesebb támadásokat generál. Jelenleg rengeteget árt a vállalati imázsnak ez a helyzet.

Ne etesd a trollokat!

Nyilvánvaló, hogy az oldalon közzétett bejegyzések nem rezonálnak az olvasók érdeklődésével és stílusával sem. Nincs ezzel baj, hiszen a közösségi oldalak célja a rajongók mozgósítása, visszajelzések generálása és forgalom terelése a megosztott bejegyzések eredeti forrására. A helyzet öt nap alatt kezelhető

1. nap: hangszerelés
A kétségbeesett ragaszkodásból arra következtetek, hogy jelenleg ez az oldal a leghangsúlyosabb a vállalati kommunikációdban. Tereld el a figyelmet az érzelemmel fűtött megjegyzésekről a más, működő csatornákon történő intenzív kommunikációval.

A sajtóbejelentések helye a honlapod sajtó szekciójában van, vagy a szakmai referenciák között. Ennek a tartalomtípusnak nem kell vita tárgyát képeznie. De felpörgetheted a kereskedelmi kommunikációdat, erősítheted a belső csatornáidat is. Találj új hangsúlyokat, kelts nagyobb zajt másutt - hogy a kellemetlen felhangok ne vigyék el az egész zenekar hangzását.

Nem kell mindezt egy nap alatt véghez vinned, de vedd sorba a lehetőségeidet és alkosd újra a kommunikációs mixet.

2. nap: kiértékelés
Elemezd és használd fel az értékes információt, mielőtt kidobnád.

A közösségi oldal célja, hogy aktivitást generáljon, forgalmat tereljen vállalatod érdemi kommunikációja irányába. Ezt a célt elérted, a jelek szerint óriási "látottságot" generáltál - ez minden közösségi kommunikátor álma.

A megjegyzések "moderálása" felháborodást kelt. Az okot kell megszüntetni: ha valamelyik bejegyzésed kedvezőtlen fogadtatásra lelt, töröld az egész bejegyzést és a jövőben hagyd el a hasonló témát, stílust és formátumot. De mielőtt ezt megtennéd, gondold át, hogyan fordíthatod a hasznodra.

Racionalizáld és elemezd a kommenteket. Minél több van belőlük, annál könnyebben meghatározhatod, melyek azok a témakörök, amelyek érdeklődést keltenek, illetve mi az, amit az olvasóid hiányolnak. Az érzelmek helyett csak erre koncentrálj, és

  • határozd meg az olvasóid érdeklődési körét, stílusát, gazdasági, politikai és társadalmi státuszát, véleményeik mozgatórugóit
  • jegyezd fel az őket érdeklő témaköröket
  • érzelemmentesen gondold át a javaslataikat
  • figyelj oda az általuk szóvá tett hiányosságokra, mulasztásokra

    Nem kell az egész oldalt végigböngészned, amire egy nap alatt nem maradt időd, az már nem is lényeges, a fenti négy pontra odafigyelve van egy-egy listád, amit a továbbiakban használhatsz.

    3 nap: újratervezés
    A fentiek alapján határozz meg új célokat és alakítsd át az oldal koncepcióját!

    Ha kell, cseréld le a fejléc- és profilképet, valamint az összes háttérinformációt - legyen mindez konzisztens az új koncepcióval.

    Töröld az összes olyan bejegyzést, amely az oldal (új) céljával, koncepciójával nem egybevágó. Csak a kommentek miatt ne törölj bejegyzést, hiszen a változás után ezek fogják mutatni azt, hogy hallgattál a visszajelzésekre.

    4. nap: újraélesztés
    Tégy közzé egy bejegyzést, amelyet az olvasók stílusában, érdeklődésének megfelelően fogalmazol meg arról, hogy miről szól ez az oldal, miben számítasz az értékes véleményükre, és legfőképpen arról, hogy mindez miért hasznos nekik.

    Ugye, tudod, hogy mi a hasznos? Minden, ami megvehető, oktat, vagy szórakoztat.

    A továbbiakban tartsd magad az új koncepcióhoz, ennek szemmel tartásával folytasd új tartalmak közlését és a bejegyzéseid moderálását. Ne feledd: a neked nem tetsző kommentek helyett mindig a nekik nem tetsző bejegyzéseidet töröld. Fordított esetben jogos a felháborodás. Te arra figyelj, hogy te mit mondasz: a visszajelzések minősítik a tartalmadat, nem pedig fordítva.

    5. naptól: oroszlánetetés
    Most, hogy már nincsenek trollok az oldalon, elő kell venned mindazokat a kérdéseket, amelyeket tőlük szereztél. Ne feledd, az olvasóid éhesek a válaszaidra, de csak azt fogják bekajálni, ami a szájuk íze szerint való.

  • Ha nem akarsz kéretlen kritikákat, akkor aktívan kérj konstruktív tanácsokat!
  • Beszélj az általad is ismert hiányosságaidról, kérj segítséged a megoldáshoz - ez bizalmat épít.
  • Szervezz játékokat, foglalkoztasd az olvasóidat!
  • Tedd hasznossá az oldaladat: bátoríts a vásárlásra, oktass és szórakoztass!

    Szólás T. Miklós
    Employer Branding szakértő
    Vilma – Virtual Marketing


    Az eredeti cikk a LinkedInen található.
    • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    AI és a jövő munkaerőpiaca: kinek lesz robotkollégája és kinek lesz munkahelye?

    Az AI el fogja venni a munkánkat? Aki programozással, adminisztrációval vagy írással foglalkozik, annak számolnia kell ezzel. Más szakmákban a... Teljes cikk

    Meeting szoftverek: hogyan válasszunk?

    A pandémia egyik hozadéka volt a home office elterjedése és ezzel együtt az internetes térben bonyolított megbeszélések is virágzásnak indultak. A... Teljes cikk

    "Ember a gépben" botrány: olcsó munkaerővel pótolták a mesterséges intelligenciát egy cégnél

    A Nate nevű amerikai technológiai startup egy AI-alapú vásárlási asszisztensként reklámozta magát. Azt ígérte, hogy a felhasználók nevében... Teljes cikk