Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 4 éve

Trollok a céges közösségi oldalon

images

Ne etesd a trollokat!

Nyilvánvaló, hogy az oldalon közzétett bejegyzések nem rezonálnak az olvasók érdeklődésével és stílusával sem. Nincs ezzel baj, hiszen a közösségi oldalak célja a rajongók mozgósítása, visszajelzések generálása és forgalom terelése a megosztott bejegyzések eredeti forrására. A helyzet öt nap alatt kezelhető

1. nap: hangszerelés
A kétségbeesett ragaszkodásból arra következtetek, hogy jelenleg ez az oldal a leghangsúlyosabb a vállalati kommunikációdban. Tereld el a figyelmet az érzelemmel fűtött megjegyzésekről a más, működő csatornákon történő intenzív kommunikációval.

A sajtóbejelentések helye a honlapod sajtó szekciójában van, vagy a szakmai referenciák között. Ennek a tartalomtípusnak nem kell vita tárgyát képeznie. De felpörgetheted a kereskedelmi kommunikációdat, erősítheted a belső csatornáidat is. Találj új hangsúlyokat, kelts nagyobb zajt másutt - hogy a kellemetlen felhangok ne vigyék el az egész zenekar hangzását.

Nem kell mindezt egy nap alatt véghez vinned, de vedd sorba a lehetőségeidet és alkosd újra a kommunikációs mixet.

2. nap: kiértékelés
Elemezd és használd fel az értékes információt, mielőtt kidobnád.

A közösségi oldal célja, hogy aktivitást generáljon, forgalmat tereljen vállalatod érdemi kommunikációja irányába. Ezt a célt elérted, a jelek szerint óriási "látottságot" generáltál - ez minden közösségi kommunikátor álma.

A megjegyzések "moderálása" felháborodást kelt. Az okot kell megszüntetni: ha valamelyik bejegyzésed kedvezőtlen fogadtatásra lelt, töröld az egész bejegyzést és a jövőben hagyd el a hasonló témát, stílust és formátumot. De mielőtt ezt megtennéd, gondold át, hogyan fordíthatod a hasznodra.

Racionalizáld és elemezd a kommenteket. Minél több van belőlük, annál könnyebben meghatározhatod, melyek azok a témakörök, amelyek érdeklődést keltenek, illetve mi az, amit az olvasóid hiányolnak. Az érzelmek helyett csak erre koncentrálj, és

  • határozd meg az olvasóid érdeklődési körét, stílusát, gazdasági, politikai és társadalmi státuszát, véleményeik mozgatórugóit
  • jegyezd fel az őket érdeklő témaköröket
  • érzelemmentesen gondold át a javaslataikat
  • figyelj oda az általuk szóvá tett hiányosságokra, mulasztásokra

    Nem kell az egész oldalt végigböngészned, amire egy nap alatt nem maradt időd, az már nem is lényeges, a fenti négy pontra odafigyelve van egy-egy listád, amit a továbbiakban használhatsz.

    3 nap: újratervezés
    A fentiek alapján határozz meg új célokat és alakítsd át az oldal koncepcióját!

    Ha kell, cseréld le a fejléc- és profilképet, valamint az összes háttérinformációt - legyen mindez konzisztens az új koncepcióval.

    Töröld az összes olyan bejegyzést, amely az oldal (új) céljával, koncepciójával nem egybevágó. Csak a kommentek miatt ne törölj bejegyzést, hiszen a változás után ezek fogják mutatni azt, hogy hallgattál a visszajelzésekre.

    4. nap: újraélesztés
    Tégy közzé egy bejegyzést, amelyet az olvasók stílusában, érdeklődésének megfelelően fogalmazol meg arról, hogy miről szól ez az oldal, miben számítasz az értékes véleményükre, és legfőképpen arról, hogy mindez miért hasznos nekik.

    Ugye, tudod, hogy mi a hasznos? Minden, ami megvehető, oktat, vagy szórakoztat.

    A továbbiakban tartsd magad az új koncepcióhoz, ennek szemmel tartásával folytasd új tartalmak közlését és a bejegyzéseid moderálását. Ne feledd: a neked nem tetsző kommentek helyett mindig a nekik nem tetsző bejegyzéseidet töröld. Fordított esetben jogos a felháborodás. Te arra figyelj, hogy te mit mondasz: a visszajelzések minősítik a tartalmadat, nem pedig fordítva.

    5. naptól: oroszlánetetés
    Most, hogy már nincsenek trollok az oldalon, elő kell venned mindazokat a kérdéseket, amelyeket tőlük szereztél. Ne feledd, az olvasóid éhesek a válaszaidra, de csak azt fogják bekajálni, ami a szájuk íze szerint való.

  • Ha nem akarsz kéretlen kritikákat, akkor aktívan kérj konstruktív tanácsokat!
  • Beszélj az általad is ismert hiányosságaidról, kérj segítséged a megoldáshoz - ez bizalmat épít.
  • Szervezz játékokat, foglalkoztasd az olvasóidat!
  • Tedd hasznossá az oldaladat: bátoríts a vásárlásra, oktass és szórakoztass!

    Szólás T. Miklós
    Employer Branding szakértő
    Vilma – Virtual Marketing


    Az eredeti cikk a LinkedInen található.
  • Follow hrportal_hu on Twitter
    További cikkek
    Ha kártyázom egy robottal, ki tudja mondani, hogy UNO?

    A játékos robotika oktatás segíthet a pályaválasztásban. A Funside Schoolba járó gyerekek saját robotjaik után megnézték, mi történik a... Teljes cikk

    Munkáltatói elégedettségmérés automatizált kérdőívkészítővel

    Az innovatív technológiák a HR területen is megjelentek. Az egyre okosabb kérdőívkészítő és elemző programokkal értékes órákat lehet... Teljes cikk

    Érvek a HR szoftverek használata mellett

    Az informatikai megoldásoknak helye van a HR világban. Egy innovatív, személyre szabott HR szoftver nagyban megkönnyíti a HR munkavégzést, úgy, hogy... Teljes cikk