Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 2 éve

Tudni kell kezelni a munkatársak közti konfliktusokat

Előbb vagy utóbb minden csapatban előfordulnak vitás helyzetek a kollégák között. Hogyan kezelhetők a céges konfliktusok - erről ír a Forbes.

images

Néhány tippet gyűjtött össze a Forbes, amellyel a főnök kezelni tudja a vitás helyzeteket - írják.

Fontos tudni, hogy a konfliktus nem feltétlenül rossz dolog, de mindenképpen kezelni kell. Vitás helyzetben a főnöknek a moderátor szerepét kell felvállalnia.

A megoldás minden esetben a nyílt kommunikáció, a vezetőnek rá kell venni a feleket, hogy tisztázzák a problémát, akár kettesben, akár egy harmadik fél bevonásával. Le kell fektetni néhány szabályt például tilos a személyeskedés, végig kell hallgatni a másikat, nem lehet félbe szakítani. A harmadik fél feladata, hogy mindenki ugyanannyi időt kapjon, és a beszélgetés az adott problémáról szóljon.

A kommunikáció csak akkor működik, ha mindkét fél figyel a másikra, tilos közben mással foglalkozni. Meg kell találni a közös pontokat, ezek vezetnek majd a vitás helyzet tisztázáshoz, ebben is segíthet a vezető, akinek mindig semleges álláspontot kell képviselnie.

Fotó: Pixabay
Forbes
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
3 tipp a munkavállalók motiválására

Egy olyan munkahelyen, ahol az egyén nem érez megbecsülést, nem érzi magát nélkülözhetetlen, fontos elemnek, ott a csapatmunka motivációja is... Teljes cikk

7 készség, amit nem veszélyeztetnek a robotok

Az automatizációrót, a robotok térhódítását gyakran „mumusként” emlegetjük, amelyek elveszik a munkát, azonban a helyzet azért ennél jóval... Teljes cikk

Így építhetjük tudatosan énmárkánkat az online térben

A METU szakértői összeszedtek öt olyan tippet, melyeknek segítségével a legelőnyösebb képet alakíthatjuk ki magunkról a munkáltatók előtt az online világban. Teljes cikk