Tudni kell kezelni a munkatársak közti konfliktusokat
Előbb vagy utóbb minden csapatban előfordulnak vitás helyzetek a kollégák között. Hogyan kezelhetők a céges konfliktusok - erről ír a Forbes.
Fontos tudni, hogy a konfliktus nem feltétlenül rossz dolog, de mindenképpen kezelni kell. Vitás helyzetben a főnöknek a moderátor szerepét kell felvállalnia.
A megoldás minden esetben a nyílt kommunikáció, a vezetőnek rá kell venni a feleket, hogy tisztázzák a problémát, akár kettesben, akár egy harmadik fél bevonásával. Le kell fektetni néhány szabályt például tilos a személyeskedés, végig kell hallgatni a másikat, nem lehet félbe szakítani. A harmadik fél feladata, hogy mindenki ugyanannyi időt kapjon, és a beszélgetés az adott problémáról szóljon.
A kommunikáció csak akkor működik, ha mindkét fél figyel a másikra, tilos közben mással foglalkozni. Meg kell találni a közös pontokat, ezek vezetnek majd a vitás helyzet tisztázáshoz, ebben is segíthet a vezető, akinek mindig semleges álláspontot kell képviselnie.
Fotó: Pixabay
Forbes