Tudni kell kezelni a munkatársak közti konfliktusokat
Előbb vagy utóbb minden csapatban előfordulnak vitás helyzetek a kollégák között. Hogyan kezelhetők a céges konfliktusok - erről ír a Forbes.
Fontos tudni, hogy a konfliktus nem feltétlenül rossz dolog, de mindenképpen kezelni kell. Vitás helyzetben a főnöknek a moderátor szerepét kell felvállalnia.
A megoldás minden esetben a nyílt kommunikáció, a vezetőnek rá kell venni a feleket, hogy tisztázzák a problémát, akár kettesben, akár egy harmadik fél bevonásával. Le kell fektetni néhány szabályt például tilos a személyeskedés, végig kell hallgatni a másikat, nem lehet félbe szakítani. A harmadik fél feladata, hogy mindenki ugyanannyi időt kapjon, és a beszélgetés az adott problémáról szóljon.
A kommunikáció csak akkor működik, ha mindkét fél figyel a másikra, tilos közben mással foglalkozni. Meg kell találni a közös pontokat, ezek vezetnek majd a vitás helyzet tisztázáshoz, ebben is segíthet a vezető, akinek mindig semleges álláspontot kell képviselnie.
Fotó: Pixabay
Forbes
- 2024.11.192024.11.19–12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808 Részletek Jegyek
- 2024.11.21Pannon HR Konferencia Debrecen Lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg. Részletek Jegyek
Vajon hogyan lehet a közösségi média által befolyásolt világban pszichológiai biztonságot építeni egy szervezetnél? Melyik kommunikációs... Teljes cikk
Alumninak hívják a vállalati világban azt a munkatársi kört, közösséget, akik valaha a cég dolgozói voltak. Korábban a kifejezést alapvetően az... Teljes cikk
- Ageizmus, anyasági fal: diszkrimináció a munkahelyeken 3 hete
- A "jó öreg szakik" már nyugdíjba mentek, kell az utánpótlás 1 hónapja
- Érzelemkezelés a munka érdekében, avagy beszélni kell az érzelmi munkáról 1 hónapja
- Pesszimisták a fiatal magyar dolgozók a fizetésükkel kapcsolatban 1 hónapja
- Így alakítsuk ki az ember és a technológia optimális együttműködését 1 hónapja
- Mely ágazatokban dolgoznak a legstresszesebb munkavállalók? 1 hónapja
- Hogyan támogathatjuk a női munkavállalók mentális egészségét és produktivitását? 2 hónapja
- Fontos kimondani: a digitális világ még több láthatatlan munkát hárít a nőkre 2 hónapja
- Ilyen munkákat részesítenek előnyben a diákmunkások 2 hónapja
- Innováció és emberi kapcsolatok - Ezek a legfontosabbak a Z generációnak egy munkahelyen 2 hónapja
- A pénzügyi függetlenség és a karrierépítés a legnagyobb hosszú távú siker a magyar fiatalok számára 2 hónapja