Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 1 éve

Tudni kell kezelni a munkatársak közti konfliktusokat

Előbb vagy utóbb minden csapatban előfordulnak vitás helyzetek a kollégák között. Hogyan kezelhetők a céges konfliktusok - erről ír a Forbes.

images

Néhány tippet gyűjtött össze a Forbes, amellyel a főnök kezelni tudja a vitás helyzeteket - írják.

Fontos tudni, hogy a konfliktus nem feltétlenül rossz dolog, de mindenképpen kezelni kell. Vitás helyzetben a főnöknek a moderátor szerepét kell felvállalnia.

A megoldás minden esetben a nyílt kommunikáció, a vezetőnek rá kell venni a feleket, hogy tisztázzák a problémát, akár kettesben, akár egy harmadik fél bevonásával. Le kell fektetni néhány szabályt például tilos a személyeskedés, végig kell hallgatni a másikat, nem lehet félbe szakítani. A harmadik fél feladata, hogy mindenki ugyanannyi időt kapjon, és a beszélgetés az adott problémáról szóljon.

A kommunikáció csak akkor működik, ha mindkét fél figyel a másikra, tilos közben mással foglalkozni. Meg kell találni a közös pontokat, ezek vezetnek majd a vitás helyzet tisztázáshoz, ebben is segíthet a vezető, akinek mindig semleges álláspontot kell képviselnie.

Fotó: Pixabay
Forbes
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Poszttraumás stressz alakulhat ki azoknál, akik a dunai hajóbaleset mentési munkáiban részt vettek

Akár hónapokkal később is kialakulhat poszttraumás stressz (PTSD) azoknak a szakembereknek, például a búvároknak az esetében, akik részt vettek a... Teljes cikk

Felmérés készül a munkahelyi pszichoterrorról

A Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Karának (SZIE GTK) munkatársai olyan kutatást végeznek, ahol a munkahelyi pszichoterror... Teljes cikk

Vajon tényleg túlreagál a kolléga?

Munkánk során napi szinten dolgozunk együtt emberekkel, de sokszor nem értjük vajon kollégáink közül páran miért reagálnak túl helyzeteket? Vagy... Teljes cikk