Vigyázat: a végére lesz egy jól működő rendszerünk, de nem lesz, aki működtesse
Hogyan lehetnénk végre hatékonyak? Gyakori válasz, hogy a riportokkal levelezés rengeteg időt vesz igénybe, az eszközt automatizálni kell. Molnár Tamás, az Ixenit Kft. BI tanácsadója és oktatója elmondta a döntés-támogatás szolgálatába állított folyamatok automatizálásáról, hogy apró lépésekben érdemes haladni, mert nagy ugrással nem hagyunk időt a megértésre. „Azok a munkavállalók, akiknek a riportok összeállítása volt a dolga 8 órában, tarthatnak attól, hogy mi lesz a munkakörükkel, ha ez le lesz automatizálva, mit fognak csinálni utána. Így a végére lesz egy jól működő rendszerünk, de nem lesz, aki működtesse” - mondta Molnár Tamás.
Molnár Tamás Közben előjön a munkatársak kreatív énje, mert lehet, hogy azt korábban elnyomták már bennük
Molnár kifejtette, hogy át kell gondolni, hova akarunk eljutni, a folyamat feltérképezésével időt lehet spórolni. Vonjuk be az érintetteket, és legyen egy vezetője a projektnek. A pénzről az a véleménye, hogy az automatizálás egyszeri nagy kiadással jobban fáj, mint ha sok apró részre bontjuk. Tapasztalata szerint figyelni kell, amikor folyamatot indítunk el. Az elején nehéz, de aztán könnyebb lesz, és közben előjön a munkatársak kreatív énje, mert lehet, hogy azt korábban elnyomták már bennük.
Megmutattam a céges videót anyukámnak és neki is tetszett
Horváth Ádám, a Brandfizz Employer Baranding Kft. Chief Sparkle Officer-e
arról beszélt, hogyan lehet tenni az integrált employer branding stratégiával a mérhető üzleti eredményekért. Az integrált munkáltatói márka kialakításának része a munkavállalói élmény, ezért számít az is, hogy a pénzügy milyen mobilt szerzett be, mert milyen élmény az, amikor a legósdibb mobilt kapja meg a gyakornok, amit legutóbb a nagyiijánál látott, miközben hallgatja a 21. századi szöveget? Megemlítette, hogy a Richard Branson-féle Virgin Media 4,4 millió dollárt bukott a rossz jelöltélményen, ekkor kezdte őket érdekelni. Egy távozó pénztáros 2 millió forintos veszteséget jelenthet, ami szintén fájdalmas. A veszteség oldaláról is meg lehet közelíteni, miért fontos ez a terület.„Fel kell venni a fordulatszámot és adatvezéreltté tenni a munkáltatói márkát” - mondta Horváth Ádám. Ha egy cégnél megértik, hogy mi ez, akkor annak több jó oldala lesz, pl. sok social média megjelenéssel releváns eléréseket csinálhatnak a felületeiken. Egyik megrendelőjük videóját az első hónapban 20 ezren nézték meg. „Ekkor az egyik IT-s srác azt mondta, hogy megmutattam anyukámnak és neki is tetszett. Vagyis növelte az elköteleződést, és javultak a számok is, pl. 20 %-kal nőt a karrieroldal látogatottsága” - tette hozzá. Megemlített más kedvező változást is, pl. több a munkatársnak ajánlás a munkatársak részéről.
Maradjon a munkatársunk: lehet, hogy ő fogja megváltani a világot
Köcse Bálint, az Aon dolgozói életciklus üzletágavezetője
elmondta, hogy a munkavállalói élmény mérhető, de a mérés „csak” egy eszköz, az igazi munka utána történik, a szervezetek pedig szkeptikusak, hogy mennyire képesek elvégezni ezt. A top szervezetek sokkal magabiztosabbak, mennyire képesek gyors és tudatos döntéseket hozni, hogy javítsák a munkavállalói élmény mutatókat. „Az éhség megvan a dolgozói felmérésekre, ehhez szükséges párbeszédet folytatni erről: források és módszertan kell, időzítés és gyakoriság, akciók tervezése - ez az egyik legfontosabb lépés, hiába mérünk e nélkül, ezt integrálnunk kell a szervezetbe, hogy pontos képe legyen a felső vezetésnek, miért foglalkozunk ezekkel a területekkel” - mondta Köcse Bálint. Kifejtette, máshogy kell hozzáállni a munkahelyeknek ahhoz, hogyan kezelik a kollégákat, nem tudjuk, hogy akit hosszú távra elkötelezünk, mit fog tenni a szervezettel, lehet, hogy ő fogja megváltani a világot.Nyitófotó: Pixabay.com
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Tudtad, hogy egy adatvezérelt munkahelyen szeretnél dolgozni?
2. oldal - Vigyázat: a végére lesz egy jól működő rendszerünk, de nem lesz, aki működtesse