Megjelent: 3 éve

A világ már sosem lesz többé olyan lassú, mint most

A munkavállalói élmény mérhető, de a "sok lájk jött a posztunkra" ma már nem elég. Teljesen más megközelítés és tempó kell, ha nemcsak jók, hanem kiválóak akarunk lenni az adatoknak köszönhetően. Nem azt éljük meg, hogy a világ felgyorsult, hanem hogy a világ már sosem lesz többé olyan lassú, mint most. Sok más mellett erről is beszél Horváth Ádám, a Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítója az Adatra fel! konferencián.

Hogyan kapcsolódik a munkád az adatokhoz? Hogyan jutottál el a saját szakterületed kapcsán az adatok elemzéséhez, felhasználásához?

A Brandfizzben kezdetektől fogva azon dolgozunk, hogy olyan munkáltatói márka felépítésében segítsük az ügyfeleinket, ami mérhető üzleti eredményt hoz. Eredményes employer brand nincsen vezetők nélkül, a vezetők bevonásának pedig elengedhetetlen része, hogy adatokkal támasszuk alá a javaslatainkat.

Milyen hozzáadott értéke van az adatelemzésnek a szakterületeden? Miben látod a legnagyobb előnyét annak, hogy adatokon alapuló döntéseket hozol, stratégiákat építesz?



Néhány éve még szakmai konferenciákon is vitatéma volt, hogy lehet-e mérni a munkáltatói márkát. És ha igen, akkor hogyan? A piaci helyzet azonban kikényszerítette, hogy a nemzetközi trendeket a szokásosnál gyorsabban implementálják a hazai vállalatok. Ma már általánosan elfogadott, hogy munkáltatói márkát integráltan, a jelölt- és munkavállalói élménypontok fejlesztésével érdemes építeni és az egész folyamattól üzleti eredményeket várunk. Pár év alatt nagyon fordult a világ ezen a téren (is).

Hogyan jelennek meg adatok az employer branding területén?



Az adatvezérelt munkáltatói márkának számos üzleti haszna van. Kezdve onnét, hogy milyen célokat jelölünk ki a folyamat elején. Amikor ezt meg kell határozni mérhető módon is, akkor a vezetők is jobban tudják artikulálni az elvárásaikat. Tiszta, hogy miért dolgozunk, mit szeretnénk elérni a folyamattal és mi az, amit nem várhatunk tőle. Ez is fontos! Az employer branding nem varázspálca, mégis előfordul, hogy mágikus eredményeket várnak tőle a vezetők. Különösen, amikor látják, hogy milyen mérhető megtérülést értek el mások, adott esetben a versenytársaik. Az viszont, hogy ki honnét indul neki ennek az útnak, teljesen változó, így az utazás itinere sem másolható, mindenkinél egyedi a térkép. Employer brandingben nem működnek a dobozos megoldások.
Adatra Fel! Konferencia - 2018

A sikerhez vezető út adattal van kikövezve!

Időpont: 2018 december 5. szerda Helyszín: Magnet Közösségi Ház

Hol tart a HR, miközben (állítólag) már az egész világ adat alapon működik? Digitalizáció, mesterséges intelligencia és adat-vezérelt döntéshozás - lassan a csapból is ez folyik, de tudjuk-e, hogy mit is takarnak a „buzzword”-ök.

Jelentkezés az Adatra Fel! konferenciára.


Emiatt is fontos, hogy egzaktak legyenek az elvárások már a 0. pontban, valamint a sikeresség mérőszámai kapcsán is legyen egy közös értés. Az adat fókuszálttá tesz, a fókuszálás pedig arról is szól, hogy mire mondunk nemet. Egyszóval már az integrált munkáltatói márka stratégia építésének első fázisától megkönnyíti a saját életét az, aki tudja, mit és hogyan fog mérni.

Miben látod a jövő trendjeit, kihívásait, lehetőségeit a saját szakterületeden belül? Tényleg mindenhol az adatokra fogunk/akarunk majd támaszkodni, ha sikereket akarunk elérni az általad képviselt témában?



Jóformán nincsen olyan iparág, ahol az elmúlt évben ne dolgoztunk volna employer brandingben, így friss tapasztalataink vannak a hazai piacról, legyen szó IT, pénzügyi, SSC területről, autóiparról, kereskedelemről, szállítmányozásról. Néha úgy tűnik, annyi trend van jelen párhuzamosan, hogy a vezetők és a szakemberek csak kapkodják a fejünket: digitalizáció, agilis szervezeti működés, AI, machine learning, generációk együttműködése, work-life balance, big data, experience design és még sorolhatnánk. De minek álljunk neki elsőnek? A saját szakterületünkön - adat szempontból - 3 irányvonal egyértelműen látható:

1. Az élmény mérhető! Több mint 30 szempont szerint tudjuk kvantitatív módon elemezni a vállalatok által nyújtott munkavállalói élményt, valamint azt, hogy számszerűsíthetően hol vannak eltérések a munkavállalói szükséglet és a megtapasztalt valós élmény között. Ezzel a Brandfizz által fejlesztett módszerrel reflektorfénybe kerülnek a jól teljesítő és fejlesztendő szakaszok. Nagyon hamar megmutatjuk a vezetőknek, hogy mire érdemes erőforrást tenni és honnét lehet elvenni a gázpedált. Mindezt nem pocimetriával - a hasunkra csapva - hanem adat alapon.

2. Az akciótervezések KPI számainál az egyes folyamatszakaszok összekapcsolására terelődött a hangsúly. Ma már nem elég, hogy egy-egy szakaszt elkezdünk mérni és rendszeresen szállítjuk róla a riportot. Nagyon sok helyen működik a konverziós tölcsér adatalapú elemzése, de pl. a forgalomgeneráló social felületek mérési rendszereinek automatizált összekapcsolása a karrier oldalakkal, remarketing aktivitásokkal, email listákkal, ATS rendszerekkel...nos itt a legtöbbször előjönnek azok a technikai akadályok, amik miatt nehézkessé válik a teljes jelöltút automatikus monitorozása. Ezt viszont muszáj lesz az elkövetkezendő időkben megugrania azoknak a vállalatoknak, amelyek versenyben akarnak maradni a legjobb jelöltekért. A vezetők csak a teljes képet látva hozhatnak felelős döntéseket, a "sok lájk jött a posztunkra" ma már nem elég.

3. A harmadik trend, hogy az nyer, aki csinálja, az veszít, aki csak beszél róla. A megvalósítás überel mindent. Ugyanis csak akkor van adatom, ha cselekszem és közben mérek. Aztán elképesztően gyorsan újrakalibrálok és megint mérek. Vannak cégek például, akik kialakult hagyományok mentén évente vagy kétévente mérik a munkahelyi ismertségüket vagy a dolgozói elégedettséget hatalmas monstrum programok keretében. Mire összegyűlik az adat már nem is aktuális. Mire eljut a vezetőhöz a prezentáció és mire abból akcióterv készül, már el is telt 6 hónap. Más cégek vezetői meg Facebook Live videóval jelentkeznek be az aktuális csapatépítőről, majd 10 perc múlva osztják tovább Insta storyba. Jól elhelyezett call-to-action üzenetekkel, rendszeres és átgondolt tartalmakkal építik a márkájukat, és ami még fontosabb: a videó nézettsége, engagement és átkattintási számai, valamint hogy hány jelentkezőjük volt az aktivitásból....az bizony már másnap reggel ott van a telefonjukon!

Ez egy teljesen más megközelítés és tempó. Ők nem azt élik meg, hogy a világ felgyorsult, hanem hogy a világ már sosem lesz többé olyan lassú, mint most.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A világ már sosem lesz többé olyan lassú, mint most
2. oldal - Itt van a különbség jók és kiválók között
  • 2021.05.12SAP Human Experience Summit Miért fontos, hogy a vállalatok a munkavállalókat helyezzék tevékenységük középpontjába? Hogyan növelhető a kollégák hatékonysága és elkötelezettsége egy világméretű járvány idején? Ezekre a kérdésekre is választ ad az SAP Human Experience Summit. A közép-kelet-európai régió HR-eseinek szóló rendezvény interaktív virtuális élményt kínál független és SAP szakértők előadásaival, valamint vállalatok vezetőinek kerekasztal-beszélgetéseivel. A konferencia ingyenes, csupán regisztálni kell. Csatlakozik? Részletek Jegyek
  • 2021.05.13 Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban Olyan vezetőknek és (kulcs) munkatársaknak, (HR) controllereknek, HR-eseknek, pénzügyi szakembereknek ajánljuk a képzést, akik a HR munka hatékonyságát, eredményét mérni, számolni, és ezt begyakorolni szeretnék. Ajánljuk továbbá mindazoknak, akik a munkaerő elemzésének, értékelésének vállalati standardizálását, és mérésének elvét és gyakorlatát megismerni szeretnék. Részletek Jegyek
  • 2021.06.07 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.06.19Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Adatalapú döntések - mit mér a HR gyári környezetben?

A kontrollingot testre kell szabni, az adott cég igényeihez igazítani, hogy a mérésekkel keletkezett adatok a lehető leghatékonyabban támogassák az... Teljes cikk

2021-ban is a munkaerő-megtartás lesz a HR kulcsfeladata

Ötödik éve kérdezzük meg olvasóinkat, hogy mit gondolnak, mi lesz az új év kulcsfeladata HR szempontból. Első helyen évek óta a megtarás áll,... Teljes cikk

Vigyázat, HR-területen is tilos a kartell!

A cégek akár úgy is versenyjogsértés gyanújába keveredhetnek, ha nem is kommunikálnak egymással - hangzott el a Magyar-Francia Kereskedelmi és... Teljes cikk