Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 5 hónapja

A világ már sosem lesz többé olyan lassú, mint most

A munkavállalói élmény mérhető, de a "sok lájk jött a posztunkra" ma már nem elég. Teljesen más megközelítés és tempó kell, ha nemcsak jók, hanem kiválóak akarunk lenni az adatoknak köszönhetően. Nem azt éljük meg, hogy a világ felgyorsult, hanem hogy a világ már sosem lesz többé olyan lassú, mint most. Sok más mellett erről is beszél Horváth Ádám, a Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítója az Adatra fel! konferencián.

Hogyan kapcsolódik a munkád az adatokhoz? Hogyan jutottál el a saját szakterületed kapcsán az adatok elemzéséhez, felhasználásához?

A Brandfizzben kezdetektől fogva azon dolgozunk, hogy olyan munkáltatói márka felépítésében segítsük az ügyfeleinket, ami mérhető üzleti eredményt hoz. Eredményes employer brand nincsen vezetők nélkül, a vezetők bevonásának pedig elengedhetetlen része, hogy adatokkal támasszuk alá a javaslatainkat.

Milyen hozzáadott értéke van az adatelemzésnek a szakterületeden? Miben látod a legnagyobb előnyét annak, hogy adatokon alapuló döntéseket hozol, stratégiákat építesz?

Néhány éve még szakmai konferenciákon is vitatéma volt, hogy lehet-e mérni a munkáltatói márkát. És ha igen, akkor hogyan? A piaci helyzet azonban kikényszerítette, hogy a nemzetközi trendeket a szokásosnál gyorsabban implementálják a hazai vállalatok. Ma már általánosan elfogadott, hogy munkáltatói márkát integráltan, a jelölt- és munkavállalói élménypontok fejlesztésével érdemes építeni és az egész folyamattól üzleti eredményeket várunk. Pár év alatt nagyon fordult a világ ezen a téren (is).

Hogyan jelennek meg adatok az employer branding területén?

Az adatvezérelt munkáltatói márkának számos üzleti haszna van. Kezdve onnét, hogy milyen célokat jelölünk ki a folyamat elején. Amikor ezt meg kell határozni mérhető módon is, akkor a vezetők is jobban tudják artikulálni az elvárásaikat. Tiszta, hogy miért dolgozunk, mit szeretnénk elérni a folyamattal és mi az, amit nem várhatunk tőle. Ez is fontos! Az employer branding nem varázspálca, mégis előfordul, hogy mágikus eredményeket várnak tőle a vezetők. Különösen, amikor látják, hogy milyen mérhető megtérülést értek el mások, adott esetben a versenytársaik. Az viszont, hogy ki honnét indul neki ennek az útnak, teljesen változó, így az utazás itinere sem másolható, mindenkinél egyedi a térkép. Employer brandingben nem működnek a dobozos megoldások.
Adatra Fel! Konferencia - 2018

A sikerhez vezető út adattal van kikövezve!

Időpont: 2018 december 5. szerda Helyszín: Magnet Közösségi Ház

Hol tart a HR, miközben (állítólag) már az egész világ adat alapon működik? Digitalizáció, mesterséges intelligencia és adat-vezérelt döntéshozás - lassan a csapból is ez folyik, de tudjuk-e, hogy mit is takarnak a „buzzword”-ök.

Jelentkezés az Adatra Fel! konferenciára.

Emiatt is fontos, hogy egzaktak legyenek az elvárások már a 0. pontban, valamint a sikeresség mérőszámai kapcsán is legyen egy közös értés. Az adat fókuszálttá tesz, a fókuszálás pedig arról is szól, hogy mire mondunk nemet. Egyszóval már az integrált munkáltatói márka stratégia építésének első fázisától megkönnyíti a saját életét az, aki tudja, mit és hogyan fog mérni.

Miben látod a jövő trendjeit, kihívásait, lehetőségeit a saját szakterületeden belül? Tényleg mindenhol az adatokra fogunk/akarunk majd támaszkodni, ha sikereket akarunk elérni az általad képviselt témában?

Jóformán nincsen olyan iparág, ahol az elmúlt évben ne dolgoztunk volna employer brandingben, így friss tapasztalataink vannak a hazai piacról, legyen szó IT, pénzügyi, SSC területről, autóiparról, kereskedelemről, szállítmányozásról. Néha úgy tűnik, annyi trend van jelen párhuzamosan, hogy a vezetők és a szakemberek csak kapkodják a fejünket: digitalizáció, agilis szervezeti működés, AI, machine learning, generációk együttműködése, work-life balance, big data, experience design és még sorolhatnánk. De minek álljunk neki elsőnek? A saját szakterületünkön - adat szempontból - 3 irányvonal egyértelműen látható:

1. Az élmény mérhető! Több mint 30 szempont szerint tudjuk kvantitatív módon elemezni a vállalatok által nyújtott munkavállalói élményt, valamint azt, hogy számszerűsíthetően hol vannak eltérések a munkavállalói szükséglet és a megtapasztalt valós élmény között. Ezzel a Brandfizz által fejlesztett módszerrel reflektorfénybe kerülnek a jól teljesítő és fejlesztendő szakaszok. Nagyon hamar megmutatjuk a vezetőknek, hogy mire érdemes erőforrást tenni és honnét lehet elvenni a gázpedált. Mindezt nem pocimetriával - a hasunkra csapva - hanem adat alapon.

2. Az akciótervezések KPI számainál az egyes folyamatszakaszok összekapcsolására terelődött a hangsúly. Ma már nem elég, hogy egy-egy szakaszt elkezdünk mérni és rendszeresen szállítjuk róla a riportot. Nagyon sok helyen működik a konverziós tölcsér adatalapú elemzése, de pl. a forgalomgeneráló social felületek mérési rendszereinek automatizált összekapcsolása a karrier oldalakkal, remarketing aktivitásokkal, email listákkal, ATS rendszerekkel...nos itt a legtöbbször előjönnek azok a technikai akadályok, amik miatt nehézkessé válik a teljes jelöltút automatikus monitorozása. Ezt viszont muszáj lesz az elkövetkezendő időkben megugrania azoknak a vállalatoknak, amelyek versenyben akarnak maradni a legjobb jelöltekért. A vezetők csak a teljes képet látva hozhatnak felelős döntéseket, a "sok lájk jött a posztunkra" ma már nem elég.

3. A harmadik trend, hogy az nyer, aki csinálja, az veszít, aki csak beszél róla. A megvalósítás überel mindent. Ugyanis csak akkor van adatom, ha cselekszem és közben mérek. Aztán elképesztően gyorsan újrakalibrálok és megint mérek. Vannak cégek például, akik kialakult hagyományok mentén évente vagy kétévente mérik a munkahelyi ismertségüket vagy a dolgozói elégedettséget hatalmas monstrum programok keretében. Mire összegyűlik az adat már nem is aktuális. Mire eljut a vezetőhöz a prezentáció és mire abból akcióterv készül, már el is telt 6 hónap. Más cégek vezetői meg Facebook Live videóval jelentkeznek be az aktuális csapatépítőről, majd 10 perc múlva osztják tovább Insta storyba. Jól elhelyezett call-to-action üzenetekkel, rendszeres és átgondolt tartalmakkal építik a márkájukat, és ami még fontosabb: a videó nézettsége, engagement és átkattintási számai, valamint hogy hány jelentkezőjük volt az aktivitásból....az bizony már másnap reggel ott van a telefonjukon!

Ez egy teljesen más megközelítés és tempó. Ők nem azt élik meg, hogy a világ felgyorsult, hanem hogy a világ már sosem lesz többé olyan lassú, mint most.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A világ már sosem lesz többé olyan lassú, mint most
2. oldal - Itt van a különbség jók és kiválók között
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
1,5 millió forintot is kaphatnak Bécsben azok, akik tanfolyamra mennének

A támogatási program a Digi-Winner nevet kapta és ötmillió eurós keret van rá. A cél, hogy megőrizzék a bécsiek munkaerőpiaci versenyképességét - írja a hvg.hu. Teljes cikk

A MÁV-Start vezérigazgatója is távozik

Felmentették tisztségéből Csépke Andrást, a MÁV-Start Zrt vezérigazgatóját. Az Index úgy értesült, hogy az új vezérigazgató Kerékgyártó... Teljes cikk

A kecskeméti Mercedes egykori vezetője távozik a Daimlertől

Frank Klein búcsút int a luxusautó gyártónak, nyártól a Magna Steyr igazgatóságába igazol. Nyugdíjba vonul Karl-Friedrich Stracke, aki korábban az... Teljes cikk

Rabszolgaként dolgoztatja az észak-koreaiakat Kim Dzsong-un

Jogvédők és észak-koreai menekültek szerint az észak-koreaiakat nem érdekli már a párttagság, vagy a kitüntetések. Tudják, hogy üzleteléssel... Teljes cikk

Gerald Grace az Invitech új vezérigazgatója

Az Invitech bejelenti, hogy a mai naptól Gerald Grace tölti be a társaság vezérigazgatói pozícióját. Gerald a cégvezetői poszton David Blunck-ot... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár