Új módszer az elkötelezettség növelésére
Mire van szüksége egy vállalatnak ahhoz, hogy játékosításra adja a fejét? Hogyan motiválhatóak a munkavállalók a gamification segítségével? Ezekre a kérdésekre adott válaszokat a második Gamification Roundtable online rendezvény, melynek fő témája a felhasználói elköteleződés volt.
Bencze Róbert a beszélgetés felvezetésként elmondta, hogy a munkavállalói elköteleződésnek két formája lehet: elköteleződés a vállalat felé, vagy elköteleződés bizonyos feladatok és konkrét teendők felé.
A gamification direkt módon inkább utóbbit javítja, de indirekt módon a vállalat felé történő elköteleződést is támogatja. A konkrét alkalmazási területekhez kapcsolódóan Arun Manhukhani és a PwC-s HR igazgató révén többször előkerült, hogy azok a játékosított onboarding programok lehetnek a legjobb játékosítási területek, amik megtanítják, hogy hogyan kell "túlélni" egy cégben, hiszen ezen információk átadása által komoly elköteleződést lehet elérni a felhasználóknál.
Mivel egy némileg új módszertanról van szó, ezért természetesen a kerülendő gyakori hibák is előkerültek. Monica Cornetti kiemelte, hogy szinte kivétel nélkül minden esetben nem megfelelően megfogalmazott igényekkel találkozik, amik ezáltal nem megfelelően megfogalmazott célokká és nem megfelelően mérhető eredményekké válnak a projekt során. Krzysztof Przybylski gamification tanácsadóként szintén az üzleti célok meghatározásáról beszélt. Arun Manshukhani ugyanakkor megfordította a kérdést, és elmondta, hogy a megfelelő gamification szolgáltató kiválasztása is nagyon fontos, hiszen képesnek kell lennie átlátni a megrendelő sajátos helyzetét, hogy ezáltal iparágilag és kulturálisan is megfelelő megoldást tudjon adni.
Bencze Róbert emellett elmondta, hogy egy gamification projekt olyan sajátos befektetés is, amit folyamatosan fejleszteni kell, és nem csak pénzben, de munkaidőben is erőforrásokat igényel, ráadásul évről évre meg is kell újulnia a megoldásoknak, hogy hosszú távon is lekössék a felhasználók figyelmét. A folyamatos befektetésekhez csatlakozva Monica Cornetti és Krzysztof Przybylski kifejtették, hogy a lehető legjobb megoldás, ha egy kisebb, de jól skálázható projekttel indul el először a játékosítás útján egy szervezet. Ez a skálázhatóság azért is fontos, hogy a topmenedzsment lássa, hogy értéket teremt neki a beruházás, így lépésről lépésre hajlandó legyen komolyabb büdzsét tenni a projekt mögé.
A megtérülés mind a négy szereplő számára nagyon fontos volt, és talán Krzysztof Przybylski mutatta be a legjobban, hogy a sokszor túlmisztifikált ROI milyen egyszerűen kimutatható. Az általa hozott call centeres példában egy gamifikált fittness-wellness programon a munkaadó évente kétezer dollárt tudott megspórolni munkavállalónként azáltal, hogy alacsonyabb lett a fluktuáció (és így a toborzási költségek is), illetve hogy nyolcvan százalékkal csökkent a hiányzások száma.
A Gamification Roundtable egy olyan online rendezvény, amellyel a Games for Business célja a gamification szakemberek összefogása, és egy olyan platform megteremtése, ahol szakmai párbeszédekben nyilváníthatják ki véleményüket a gamification véleményvezérei.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A KSH adatai szerint tavaly 41 300 magyar vándorolt külföldre, és 2020 óta folyamatos a növekedés. Sokakat vonz a magyarországinál magasabb fizetés... Teljes cikk
Hatalmas lehetőségeket látnak a HR vezetők abban, hogy a készségeknek nagyobb szerep jusson a HR-ben. Az átfogó készségalapú stratégia... Teljes cikk
A férfiak vállalkozási aktivitása – korosztálytól és vállalkozási típustól függetlenül – jellemzően magasabb a nőkénél. A férfiak mintegy... Teljes cikk
- Ezek a legfontosabb prioritások a dolgozók számára a munkahelyen 1 hónapja
- Íme 10 aljas módszer, mellyel kikényszeríthető a felmondás 1 hónapja
- Új korszak jön: a jövő vezetői nem csak számokban gondolkodnak 1 hónapja
- Bizonytalan jövő, nulla megbecsülés: így érez a dolgozó fiatalok nagy része 2 hónapja
- Mi a leggyakoribb felmondási ok és miért nem meri kimondani senki? 2 hónapja
- Itt van május 1-je: mit is ünneplünk ma pontosan? 2 hónapja
- Inkább izgalmas legyen mint stresszmentes? - ilyen szempontok szerint választanak munkahelyet a fiatalok 2 hónapja
- 5-ből 1 munkavállaló úgy érzi, hogy nem uralja a karrierjét 2 hónapja
- A könyvelőnő és az informatikus is megsérült - kórház lett a vége egy céges csapatépítőnek 3 hónapja
- Miért mondanak fel, és hogyan tarthatjuk meg őket? 4 hónapja
- Elég volt a motiválásból! 4 hónapja