kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Visszaesést mutat a telekommunikációs szektor reklámköltése

A Kantar Media szerint 2020-ban itthon 14 százalékos visszaesést mutatott a telekommunikációs szektor teljes reklámköltése a 2019-es évhez képest. A televízióban elköltött összegek 9, a digitális platformokra szántak 3 százalékkal mérséklődtek.

Utóbbit a médiaügynökség szerint érdemes fenntartással kezelni, ugyanis valószínűsíthető, hogy a globális platformokon elköltött összegek jelentősebb mértékben nőttek, csakhogy ezek nem jelennek meg a hazai mérésekben. Márpedig a hazai vonatkozású teljes digitális reklámköltés több mint fele, pontosan 57 százaléka globális platformokra vándorolt az IAB 2019-es adatai alapján, és az arány jó eséllyel tovább nőtt tavaly. Érdemes lehet egyébként a jövőben az online casino magyar nyelvű oldalait és az ezekhez kapcsolódó platformok hirdetési statisztikáit is megnézni, ugyanis az internetes szerencsejáték-ipari cégek weboldalai iránti érdeklődés nemzetközi viszonylatban is nő.

 

Nőtt a napilapok iránti kereslet

Az Üzleti intelligencia – telekommunikáció elnevezésű előrejelzésében a Zenith, a Publicis Groupe Hungary tagügynöksége azt írja, hogy éves átlagban 4,5 százalékkal emelkedhet a távközlési reklámokra fordított összeg 2023-ig, a tavalyi 8,7 százalékos visszaesést követően. De hogyan oszlik el ez a szám? Miközben a rádióra fordított szektorális kiadásokban mérsékelt csökkenést figyelhettünk meg, a napilapok iránti érdeklődés kiemelkedő mértékben nőtt, a költések 300 százalékkal bővültek, igaz, a nyomtatott lappiacon a magazinokra fordított összegek mérséklődtek. A lezárások és a koronavírus-járvány más hatásai miatt a közterületi reklámok is visszaesést mutatnak, éves szinten 40 százalékos volt a csökkenés mértéke.

 

2022-re visszatérhetünk a pandémia előtti szintre

A Zenith kutatása szerint a kiadások a 2020-as 17,8 milliárd dollárról 2021-ben 18,7 milliárdra fognak emelkedni a jelentésben szereplő kulcsfontosságú piacokon (Ausztrália, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Franciaország, India, Kanada, Kína, Németország, Olaszország, Oroszország, Spanyolország és Svájc, amelyeken a globális reklámcélú ráfordítás 73 százaléka realizálódik), és majd csak 2022-ben térünk vissza a pandémiát megelőző, 19,5 milliárdos szintre. Az előrejelzés szerint a televíziós költésekben, éves átlagban 2 százalékos lehet a csökkenés, a rádiós reklámokban pedig 2,8 százalék. De mi ösztönözheti a készülékgyártókat és a kiskereskedőket, hogy saját maguk hirdessék az eszközöket? Leginkább az, hogy a fogyasztók egyre inkább hajlandóak közvetlenül tőlük beszerezni az eszközöket, függetlenül a hálózati szolgáltatóiktól. Közben az utóbbiak pedig új szolgáltatásokkal és drágább adatcsomagokkal igyekeznek majd megtéríteni az 5G frekvenciahasználati díjakba és az infrastruktúrába invesztált összegeket.

A kutatók megállapításai szerint a távközlési piacot az 5G szolgáltatások szélesebb körű bevezetése is alaposan átrendezi majd. A nemzetközi szolgáltatók a vezetékes szélessávval versengő ajánlatokra lesznek képesek, amelyek főleg az elérhető adattartalom tekintetében nyitnak új fejezetet a piacon – ez pedig a teljes szektor reklámköltéseinek is további lendületet adhat. Ezek miatt a szakértők arra számítanak, hogy a távközlés reklámköltései egészséges növekedést mutathatnak az elkövetkező három évben, az előrejelzés szerint az idén 4,7, jövőre 4,4, 2023-ban pedig 4,3 százalék lesz a bővülés éves üteme.

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Könnyű munka otthonról" - ezért kell vigyázni az álláshirdetésekkel

Otthonról végezhető munkáról szóló valótlan álláshirdetések miatt vádat emelt az ügyészség egy férfi ellen - tájékoztatta a Somogy Vármegyei... Teljes cikk

Ekkora nyugdíjkiegészítést kaphat az a nagyszülő, aki az óvoda helyett vigyáz az unokájára

Újszerű megoldással állt elő a dolgozó szülők problémájára a horvátországi Szamobor város önkormányzata. Mivel a helyi óvodákban és... Teljes cikk

Hogyan találj tökéletes megoldást a tárgyak tárolására?

Az otthonokban gyakran találkozunk a mindent beborító rendetlenséggel – ruhák, sporteszközök, karácsonyi kiegészítők halmazaival. Mindez könnyen... Teljes cikk