Megjelent: 1 éve

Visszaesést mutat a telekommunikációs szektor reklámköltése

A Kantar Media szerint 2020-ban itthon 14 százalékos visszaesést mutatott a telekommunikációs szektor teljes reklámköltése a 2019-es évhez képest. A televízióban elköltött összegek 9, a digitális platformokra szántak 3 százalékkal mérséklődtek.

Utóbbit a médiaügynökség szerint érdemes fenntartással kezelni, ugyanis valószínűsíthető, hogy a globális platformokon elköltött összegek jelentősebb mértékben nőttek, csakhogy ezek nem jelennek meg a hazai mérésekben. Márpedig a hazai vonatkozású teljes digitális reklámköltés több mint fele, pontosan 57 százaléka globális platformokra vándorolt az IAB 2019-es adatai alapján, és az arány jó eséllyel tovább nőtt tavaly. Érdemes lehet egyébként a jövőben az online casino magyar nyelvű oldalait és az ezekhez kapcsolódó platformok hirdetési statisztikáit is megnézni, ugyanis az internetes szerencsejáték-ipari cégek weboldalai iránti érdeklődés nemzetközi viszonylatban is nő.

 

Nőtt a napilapok iránti kereslet

Az Üzleti intelligencia – telekommunikáció elnevezésű előrejelzésében a Zenith, a Publicis Groupe Hungary tagügynöksége azt írja, hogy éves átlagban 4,5 százalékkal emelkedhet a távközlési reklámokra fordított összeg 2023-ig, a tavalyi 8,7 százalékos visszaesést követően. De hogyan oszlik el ez a szám? Miközben a rádióra fordított szektorális kiadásokban mérsékelt csökkenést figyelhettünk meg, a napilapok iránti érdeklődés kiemelkedő mértékben nőtt, a költések 300 százalékkal bővültek, igaz, a nyomtatott lappiacon a magazinokra fordított összegek mérséklődtek. A lezárások és a koronavírus-járvány más hatásai miatt a közterületi reklámok is visszaesést mutatnak, éves szinten 40 százalékos volt a csökkenés mértéke.

 

2022-re visszatérhetünk a pandémia előtti szintre

A Zenith kutatása szerint a kiadások a 2020-as 17,8 milliárd dollárról 2021-ben 18,7 milliárdra fognak emelkedni a jelentésben szereplő kulcsfontosságú piacokon (Ausztrália, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Franciaország, India, Kanada, Kína, Németország, Olaszország, Oroszország, Spanyolország és Svájc, amelyeken a globális reklámcélú ráfordítás 73 százaléka realizálódik), és majd csak 2022-ben térünk vissza a pandémiát megelőző, 19,5 milliárdos szintre. Az előrejelzés szerint a televíziós költésekben, éves átlagban 2 százalékos lehet a csökkenés, a rádiós reklámokban pedig 2,8 százalék. De mi ösztönözheti a készülékgyártókat és a kiskereskedőket, hogy saját maguk hirdessék az eszközöket? Leginkább az, hogy a fogyasztók egyre inkább hajlandóak közvetlenül tőlük beszerezni az eszközöket, függetlenül a hálózati szolgáltatóiktól. Közben az utóbbiak pedig új szolgáltatásokkal és drágább adatcsomagokkal igyekeznek majd megtéríteni az 5G frekvenciahasználati díjakba és az infrastruktúrába invesztált összegeket.

A kutatók megállapításai szerint a távközlési piacot az 5G szolgáltatások szélesebb körű bevezetése is alaposan átrendezi majd. A nemzetközi szolgáltatók a vezetékes szélessávval versengő ajánlatokra lesznek képesek, amelyek főleg az elérhető adattartalom tekintetében nyitnak új fejezetet a piacon – ez pedig a teljes szektor reklámköltéseinek is további lendületet adhat. Ezek miatt a szakértők arra számítanak, hogy a távközlés reklámköltései egészséges növekedést mutathatnak az elkövetkező három évben, az előrejelzés szerint az idén 4,7, jövőre 4,4, 2023-ban pedig 4,3 százalék lesz a bővülés éves üteme.

  • 2022.08.29Mit tegyél, hogy tőled vásároljanak? Értékesítése mindig szükség van; nem csak akkor, ha a cégnek jól megy, de akkor is, amikor nehéz időszak következik. Részletek Jegyek
  • 2022.09.16HR és Munkajog modul I.: A munkaviszony keletkezése / Beléptetés Kettő az egyben: egyszerre HR és munkajogi megközelítésben: a munkaszerződés, általános magatartási követelmények, adatvédelem és más, fontos témák neves oktatóktól, mint Berke Gyula, Bankó Zoltán. Részletek Jegyek
  • 2022.09.28 recruiTECH BLUE Kékgalléros foglalkoztatók, termelő logisztikai vállalatok = recruiTECH BLUE konferencia, ahol újra a fizikai toborzáson lesz a hangsúly. Harmadik országbeliek foglalkoztatása, szállásoltatás, online toborzás, outsourcing és még számos aktuális téma! Részletek Jegyek
  • 2022.10.05Tréning Kerekasztal Konferencia 2022. Folytonos változások, aggodalom, stressz, hybrid működés, motivációvesztés, soha nem látott fluktuáció - napjainkban számos már korábban is tapasztalt és rengeteg új kihívással küzdenek a cégvezetők, HR és képzési szakemberek. Az idei Tréning Kerekasztal konferencia több évtizedes hagyományt követve az aktuális szervezeti és HR kihívásokra ad válaszokat és bemutatja a magyar piac vezető tréningcégeinek legújabb fejlesztéseit és tapasztalatait. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Sikkasztó pénzszállító bukott le

Néhány hónap alatt közel 10 millió forintot emelt ki bankjegyautomaták pénzkazettáiból az a pénzszállító, aki ellen sikkasztás miatt emeltek... Teljes cikk

Fanyar humorral és mémekkel keres tanárt egy budapesti iskola

A többféle pedagógust is kereső általános iskola Bud Spencer-es mémeket is elhelyezett az álláshirdetésben. Teljes cikk

Álrendőrt vettek őrizetbe a XIII. kerületben

Csalás és készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel visszaélés kísérlete miatt őrizetbe vettek szombaton egy férfit, aki magát rendőrnek kiadva... Teljes cikk

Facebook