Megjelent: 6 hónapja

Visszaesést mutat a telekommunikációs szektor reklámköltése

A Kantar Media szerint 2020-ban itthon 14 százalékos visszaesést mutatott a telekommunikációs szektor teljes reklámköltése a 2019-es évhez képest. A televízióban elköltött összegek 9, a digitális platformokra szántak 3 százalékkal mérséklődtek.

Utóbbit a médiaügynökség szerint érdemes fenntartással kezelni, ugyanis valószínűsíthető, hogy a globális platformokon elköltött összegek jelentősebb mértékben nőttek, csakhogy ezek nem jelennek meg a hazai mérésekben. Márpedig a hazai vonatkozású teljes digitális reklámköltés több mint fele, pontosan 57 százaléka globális platformokra vándorolt az IAB 2019-es adatai alapján, és az arány jó eséllyel tovább nőtt tavaly. Érdemes lehet egyébként a jövőben az online casino magyar nyelvű oldalait és az ezekhez kapcsolódó platformok hirdetési statisztikáit is megnézni, ugyanis az internetes szerencsejáték-ipari cégek weboldalai iránti érdeklődés nemzetközi viszonylatban is nő.

 

Nőtt a napilapok iránti kereslet

Az Üzleti intelligencia – telekommunikáció elnevezésű előrejelzésében a Zenith, a Publicis Groupe Hungary tagügynöksége azt írja, hogy éves átlagban 4,5 százalékkal emelkedhet a távközlési reklámokra fordított összeg 2023-ig, a tavalyi 8,7 százalékos visszaesést követően. De hogyan oszlik el ez a szám? Miközben a rádióra fordított szektorális kiadásokban mérsékelt csökkenést figyelhettünk meg, a napilapok iránti érdeklődés kiemelkedő mértékben nőtt, a költések 300 százalékkal bővültek, igaz, a nyomtatott lappiacon a magazinokra fordított összegek mérséklődtek. A lezárások és a koronavírus-járvány más hatásai miatt a közterületi reklámok is visszaesést mutatnak, éves szinten 40 százalékos volt a csökkenés mértéke.

 

2022-re visszatérhetünk a pandémia előtti szintre

A Zenith kutatása szerint a kiadások a 2020-as 17,8 milliárd dollárról 2021-ben 18,7 milliárdra fognak emelkedni a jelentésben szereplő kulcsfontosságú piacokon (Ausztrália, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Franciaország, India, Kanada, Kína, Németország, Olaszország, Oroszország, Spanyolország és Svájc, amelyeken a globális reklámcélú ráfordítás 73 százaléka realizálódik), és majd csak 2022-ben térünk vissza a pandémiát megelőző, 19,5 milliárdos szintre. Az előrejelzés szerint a televíziós költésekben, éves átlagban 2 százalékos lehet a csökkenés, a rádiós reklámokban pedig 2,8 százalék. De mi ösztönözheti a készülékgyártókat és a kiskereskedőket, hogy saját maguk hirdessék az eszközöket? Leginkább az, hogy a fogyasztók egyre inkább hajlandóak közvetlenül tőlük beszerezni az eszközöket, függetlenül a hálózati szolgáltatóiktól. Közben az utóbbiak pedig új szolgáltatásokkal és drágább adatcsomagokkal igyekeznek majd megtéríteni az 5G frekvenciahasználati díjakba és az infrastruktúrába invesztált összegeket.

A kutatók megállapításai szerint a távközlési piacot az 5G szolgáltatások szélesebb körű bevezetése is alaposan átrendezi majd. A nemzetközi szolgáltatók a vezetékes szélessávval versengő ajánlatokra lesznek képesek, amelyek főleg az elérhető adattartalom tekintetében nyitnak új fejezetet a piacon – ez pedig a teljes szektor reklámköltéseinek is további lendületet adhat. Ezek miatt a szakértők arra számítanak, hogy a távközlés reklámköltései egészséges növekedést mutathatnak az elkövetkező három évben, az előrejelzés szerint az idén 4,7, jövőre 4,4, 2023-ban pedig 4,3 százalék lesz a bővülés éves üteme.

  • 2021.10.28Távmunka, home-office - eltérő jogi álláspontok - eltérő munkajogi gyakorlatok. Hol hibázhatunk? Rizikók és irányok. Dr. Fodor T. Gábor elismert munkajogász, munkajogi előadó hazai és nemzetközi szinten munkajogi tárgyú cikkek szerzője. Előadásában a Covid19 járványhelyzet kapcsán felmerülő kérdések, tapasztalatok, munkajogi gyakorlatok kerülnek előtérbe, ide értve a home office és távmunka sajátosságait, különbségeit, de szóba kerülnek a veszélyhelyzetet követő időszak várható munkajogi aspektusai is. Részletek Jegyek
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
  • 2021.11.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter