Milyen az ügyélorientált Mikulás?
Kedves Mikulás! Kérlek hozz nekem magas színvonalú szolgáltatást,gyorsan és elérhető áron, szolgáld ki maximálisan az igényeimet és még legyen valami meglepetés! Valószínűleg így nézne ki egy átlagos ügyfél levele, ha az álta
Kedves Mikulás! Kérlek hozz nekem magas színvonalú szolgáltatást,gyorsan és elérhető áron, szolgáld ki maximálisan az igényeimet és még legyen valami meglepetés! Valószínűleg így nézne ki egy átlagos ügyfél levele, ha az általa igényelt szolgáltatásokat a Mikulásnál rendelné meg. De mit tehetünk mi, hogy jóságos, ügyfélorientált Mikulásokká váljunk?
Komolyabban szólva a mai, versenyközpontú piacon az ügyfélorientáció az egyik legfontosabb munkahelyi kompetenciává vált. Hétköznapi tapasztalatainkból is érezhetjük, hogy egy kedves mosoly a fizetésnél, egy szép csomagolás, egy apró ajándék vagy figyelmesség általában tudattalanul, de sokszor tudatosan is befolyásolja, hogy ismét betérünk –e az adott helyre. Ha többnyire nem szemtől-szemben találkozunk az ügyfelekkel, akkor is elengedhetetlen, hogy figyeljünk az egyedi igényekre, hiszen sokan versengenek az ügyfelekért és ha mi nem figyelünk, akkor majd más megteszi.
De milyen személyiség is az, aki igazán ügyfélorientált? Bár Dr. Hogan személyiségprofilja saját bevallása szerint is távol áll a Mikulásétól, ő erre a kérdésre is megtalálta a választ. Alapul véve a Hogan-féle tesztrendszert, amely 3 különálló, de egymást mégis jól kiegészítő méréssel térképezi fel személyiségünk napos és sötét oldalát, valamint fő motivátorainkat, leképezhető, hogy milyen skálákon szükséges magas értéket elérnie azoknak, akik igazán kiemelkedően teljesítik az ügyfelek kívánságait.
Félreértés ne essék, előbb érdemes tisztázni, hogy miről szól az ügyfélorientáltság az üzleti gyakorlatban! Aki igazán jól csinálja, élénken érdeklődik az ügyfelektől, mi is az elképzelésük és folyton azon töri a fejét, hogyan is használhatná fel ezt az információt termékei és szolgáltatási fejlesztésére. Eközben persze képes az ügyfél fejével gondolkodni, bizalomgerjesztő és különleges kapcsolatokat épít ki a vásárlókkal. Akkor ezek alapján hogyan is készül az Ügyfélorientáltság? Szükséges hozzá egy nagy adag Társaságkedvelés és hasonló mennyiségű Személyközi Érzékenység (hétköznapi nevén tapintat), fontos, hogy mindig elérhetőnek tűnjünk és meg kell bíznunk az ügyfélben, hogy Ő is megbízhasson bennünk. Lényeges, hogy motiváljon minket az, ha megcsillogtathatjuk önzetlenségünket , de mégis oda tudunk figyelni arra, hogy mennyit is keresünk ezáltal.
Ha magadra ismertél, akkor valószínűleg már Te is találkoztál az Assessment Systems Hungary Kiváló Ügyfélorientáltság köszönetkártyáival, amelyeket azoknak tartogatunk, akiktől a vásárlásaink során kedvességet kapunk. Ha mégsem, már nem kell sokat várnod, mert a karácsonyi ajándékvadászat új lehetőségeket tartogat erre, sőt, akár Te is megajándékozhatod ügyfélorientált ismerőseidet. Nem kell mást tenned, csak kinyomtatni a képen látható kártyát és osztogatni, ha igazi odafigyeléssel találkozol. Ha pedig megkaptad a sajátodat, azt nem ígérjük, hogy találkozol a Mikulással, de egy gyors regisztráció után nyerhetsz tőlünk egy személyiségfelmérést, amivel felfedezheted további erősségeidet, valamint egy meglepetéssel is megajándékozunk.