logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2021.04.21 - 2 éve
Kovács Kata

Így készíts munkavállalói elégedettség felmérést

Munkavállalói elégedettség felmérést kell készítened, de nem tudod, hogyan kezdj hozzá? Cikkemben azonnal alkalmazható tippeket, konkrét kérdéseket találsz!

Így kezd hozzá a munkavállalói elégedettségméréshez

A cég méretétől, a rendelkezésre álló időtől és a büdzsétől függően többféle megoldás közül választhatsz. 

Kisebb cég esetén érdemes fókuszcsoportos beszélgetéseket szervezned, ahol kollégáid szabadon megoszthatják véleményüket, ötleteiket. Ezzel a módszerrel gyorsabban felmérheted a helyzetet és a javaslatok megvalósításába is könnyebben be tudod vonni a munkatársaidat. Hátránya, hogy nem számszerüsíthetőek az eredmények, így ha a főnököd inkább adatalapon szokott dönteni, sokkal nehezebben fogod tudni meggyőzni a fejlesztések szükségességéről is.

Nagyobb cég esetén, érdemes inkább kérdőíves megoldást választanod.  A kérdőívek előnye, hogy különböző skálák használatával számszerű adatokat fogsz kapni, ráadásul a szabadszavas válaszlehetőségeknél a kollégáid ugyanúgy el tudják mondani véleményüket. A módszer előnye, hogy a munkatársaktól csak 10 perc odafigyelést igényel, ráadásul bármikor kitölthetik a kérdőívet, viszont a szabadszavas válaszok átolvasása rengeteg időt vesz igénybe.

Mire kérdezzünk rá a munkatársi elégedettség felmérés során?

Igények és elégedettség

Értékeltesd a válaszadókkal, hogy mennyire elégedettek például a munkakörükkel, a juttatásokkal, a képzési lehetőségekkel, az előrelépés gyakoriságával, a teljesítményértékelés gyakoriságával és módjával, a közvetlen munkatársaik és a vezetőik kommunikációjával, a csapatmunkával és a mentoringgal. Kérdezz rá a rugalmas munkavégzési formákkal való elégedettségre is. Számos olyan tényező van, amelyek egyszerűen fejleszthetőek és jelentős hatással vannak az elégedettségre, még más faktorok fejlesztése költségesebb és hosszútávú tervezést igényel. 

Ne felejtsük el, hogy a nem megfelelő vezetői stílus, a rossz munkakörnyezet vagy nem megfelelő eszközök, az előrelépés hiánya, a rossz munkatársi kapcsolatok és a rugalmatlan munkakörülmények is olyan tényezők, amelyek megnehezítik a dolgunkat, hiszen jelentős hatást gyakorolnak kollégáink mindennapi munkavégzésére, elégedettségére. 

Kérdezzünk rá, miért választotta a céget!

Ez a kérdés segíteni fog a munkáltatói márka megalapozásában is, hiszen segítségével képet kapsz arról, hogy miért vagytok vonzó munkahely a potenciális munkavállalók körében.

Kommunikációs csatornákkal való elégedettség

A dolgozói elégedettség egyik legkritikusabb pontja a munkahelyi kommunikáció minősége, ezért érdemes rákérdezni, hogy munkavállalóink mit gondolnak az általunk használt csatornákról. Főleg most, hogy sokan jó ideje otthonról dolgozunk, egyre nehezebben viseljük a felesleges meetingeket vagy az ezredik online kávézást. Kérdezzük meg, hogy platformjaink támogatják-e a hatékony munkavégzést vagy épp rengeteg plusz időt és energiát igényel az információk keresgélése vagy épp redundanciája miatt. 

A munkavállalói elégedettség felmérésről, dolgozói elégedettségmérésről írt teljes cikkemet itt tudod elolvasni.

Címkék:
employer branding munkaerő megtartás jó munkahely munkatársi elégedettség munkavállalói elégedettségmérés elégedett kollégák dolgozói elégedettségmérés
Kovács Kata

Általánosban matematikus akartam lenni, gimiben pszichológus. Ezért HR-es lettem, meg egy kicsit marketinges. Szeretem a munkámat. Szeretem, mert nap, mint nap azért dolgozom, hogy mások is szeressék, amit, ahol és ahogyan csinálnak. Hiszek abban, hogy mindenkinek lehet olyan munkahelye, ahová szívesen megy be hétfőnként. Hogyan lettem employer branding specialista? 2016-ban kezdtem el kutatni az employer branding témakörében. 2018 őszén Versenyben a munkavállalókért - Az Employer Branding hatása a munkavállalók munkahely-választási preferenciáira című kutatásommal megnyertem a kari Tudományos Diákköri Konferenciát, majd 2. helyet értem el az ODTK-n. 2016 és 2020 között a BME Management Szakkollégium tagjaként, később vezetőjeként több toborzási, onboarding és szervezetfejlesztési projektekben is részt vettem (teljesítményértékelési- és mentori rendszerek kialakítása, csapatépítések szervezése és lebonyolítása), így volt lehetőségem a gyakorlatban is kipróbálni magam és megvalósítani az ötleteimet. És majdnem minden percét imádtam. Leszámítva azt, amikor nehézkesen ment a toborzás. Rá kellett jönnöm, hogy ma már nincs toborzás online jelenlét nélkül, ezért nem elég a HR-hez érteni, a sikerhez az online marketinget is ismerni kell. Ezért elkezdtem beleásni magam az online marketing rejtelmeibe. Lelkesedem az új dolgok iránt, folyamatos fejlődési vágy jellemez, így a SEO optimalizált szövegírástól a social média menedzsmenten, a PPC-n és a WordPressen át a hírlevél-automatizációig mindenbe beleástam magam, ami HR-esként hasznos lehet. A kivitelezés mellett a tanácsadás is szívügyem, szívesen készítek piackutatást vagy belső elemzéseket is. A tanácsadásba a szakkoliban, majd a Delotte Consulting kurzusán szerettem bele, utóbbi keretében prezentáltam már az E.ON komplett boardjának is. Segítségre van szükséged munkáltatói márkád építéséhez? Látogass el a brandma.hu oldalra és inspirálódj cikkeimből vagy vedd fel velem a kapcsolatot a [email protected] címen!

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2023-03-24 12:11:14
Mi lesz veled, magyar munkaerőpiac?
2023-03-22 11:57:12
A legnehezebb tárgyalások
2023-03-21 14:49:42
Fordítva nem igaz
BrandMA Employer Branding - Toborzás, Onboarding, Munkaerő megtartás

A BrandMa Employer Branding blog célja, hogy kézzelfogható és gyakorlatias tippekkel, ötletekkel lássa el a hazai KKV szektor HR szakembereit. Leginkább toborzás-kiválasztásról, onboardingról és munkaerő megtartásról olvashatsz, de az aktuális trendekre, jó gyakorlatokra is igyekszem majd kitérni. Ha még több szakmai tartalomra vágysz, látogass el a brandma.hu oldalra is!

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2022-05-19 10:39:48 | E-learning

    Gamifikáció előnyök és hátrányok

Cimkefelhő
hr álláskeresés coaching karrier e-learning motiváció vezetés állásinterjú munkavállaló vezető toborzas elearning munkáltató önéletrajz állás Linkedin stressz Dr. Kocsis Ildikó Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda képzés Scotwork tárgyalás munka kiválasztás Munka Törvénykönyve szervezetfejlesztés változás tippek felmondás érthető jog online tanulás tárgyalástechnika coach önismeret tanulás szabadság tipp siker vezetőfejlesztés Y generáció kommunikáció
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu