logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2024.10.18 - 9 hónapja
CoachLab

Ügyfélmanageri​​​​​​​ Coaching: Az Ügyfélkapcsolatok Mesteri Kezelése és a Teljesítménynövelés Útja

Az ügyfélmanageri coaching egy személyre szabott fejlesztési folyamat, amely segít az ügyfélmanagereknek abban, hogy jobban kezeljék az ügyfélkapcsolatokat, növeljék az értékesítési teljesítményt, és hosszú távú, sikeres üzleti kapcsolatokat alakítsanak ki.

Mi az ügyfélmanageri coaching?

Az ügyfélmanageri coaching alatt azt a folyamatot értjük, amelynek célja, hogy egy ügyfélmanager (vagy account menedzser) képességeit fejlesszék, és ezáltal hatékonyabban tudja kezelni az ügyfeleket, javítsa az ügyfélkapcsolatok minőségét, és növelje az értékesítési eredményeket.

 

Ki az ügyfélmanager?

Az ügyfélmanager vagy ügyfélmenedzser (máskor: account manager) egy olyan szakember, aki egy vállalat és annak ügyfelei közötti kapcsolatokat kezeli és ápolja. Fő feladata az, hogy biztosítsa az ügyfelek elégedettségét, fenntartsa a hosszú távú üzleti kapcsolatokat, és elősegítse az ügyfélmegtartást, valamint az üzleti növekedést. Az ügyfélmanager az ügyfelekkel közvetlenül tartja a kapcsolatot, megérti azok igényeit, és gondoskodik arról, hogy a vállalat szolgáltatásai vagy termékei megfeleljenek az ügyfél elvárásainak. Máshol őket azonosítják az új ügyfelek felkütatóinak is, de mi őket inkább business development managereknek hívjuk. Mindegy is, ki mit ért pontosan alatta, egy biztos, hogy ügyfelkekkel való értékesítés és kapcsolattartási feledatokért felelős személyek.

 

Mely területeken támogathatja a coaching az ügyfélmanagereket?

Az ügyfélmanagerek feladatai általában az ügyfelek megtartására, elégedettségük növelésére és a hosszú távú üzleti kapcsolatok fenntartására irányulnak, így a coaching az alábbi területeken kínálhat támogatást:

1. Kommunikációs készségek fejlesztése

Az ügyfélmanagereknek képesnek kell lenniük arra, hogy hatékonyan és világosan kommunikáljanak az ügyfelekkel. A coaching során javíthatók az aktív hallgatás, a kérdezéstechnika és a konfliktuskezelés készségei. A megfelelő kommunikáció segít az ügyfelek igényeinek jobb megértésében, és növeli a bizalom szintjét.

2. Kapcsolatépítési és fenntartási stratégiák

Az ügyfélkapcsolatok ápolása kulcsfontosságú. A coaching segít a menedzsereknek abban, hogy jobban megértsék, hogyan építhetnek ki és tarthatnak fenn hosszú távú, kölcsönösen előnyös kapcsolatokat. Ez magában foglalhatja a személyre szabott ügyfélélmény kialakítását és az ügyfélérték növelését célzó stratégiák kidolgozását.

3. Problémamegoldó készségek

Az ügyfélmanagererek gyakran találkoznak kihívásokkal, mint például reklamációk kezelése, konfliktusok megoldása vagy egyedi ügyféligények kielégítése. A coaching során fejlesztett problémamegoldó készségek segíthetnek ezeknek a helyzeteknek a gyors és hatékony kezelésében, csökkentve az ügyfél elégedetlenség kockázatát.

4. Ügyfélelégedettség és megtartás javítása

Az ügyfélmanagerek egyik legfontosabb feladata az ügyfélelégedettség növelése és a lemorzsolódás csökkentése. A coaching segíthet stratégiák kidolgozásában, amelyekkel az ügyfél élménye javítható, és nagyobb ügyfélojalitás érhető el. Ez magában foglalhatja az ügyféligények proaktív felismerését és a megfelelő megoldások biztosítását.

5. Értékesítési készségek fejlesztése

Az ügyfélmanagerek sok esetben felelősek az ügyfelek számára történő keresztértékesítésért és felülértékesítésért (cross-sell és upsell). A coaching segíthet az értékesítési technikák finomításában, mint például a termékek vagy szolgáltatások bemutatása és a döntéshozatali folyamat befolyásolása az ügyfelek részéről.

6. Idő- és feladatkezelés

Az ügyfélmanagereknek sokféle feladatot kell zsonglőrködniük, beleértve az ügyféltalálkozók szervezését, riportok készítését és az ügyfélszolgálati problémák megoldását. A coaching segíthet abban, hogy a menedzserek hatékonyabban kezeljék az idejüket, és jobban priorizálják a feladatokat annak érdekében, hogy az ügyfelek elégedettek legyenek, és minden feladat megfelelően legyen elvégezve.

7. Érzelmi intelligencia fejlesztése

Az érzelmi intelligencia fontos része annak, hogy egy ügyfélmanager képes legyen empátiát mutatni az ügyfelek iránt, megértse az érzelmeiket, és hatékonyan reagáljon rájuk. A coaching során az érzelmi intelligencia fejlesztésére is hangsúlyt helyeznek, hogy a menedzserek jobban kezeljék az ügyfelek érzelmi szükségleteit és javítsák a kapcsolatok minőségét.

8. Stratégiai gondolkodás és tervezés

Az ügyfélmanagereknek nemcsak rövid távon kell megoldásokat találniuk, hanem hosszú távú stratégiákat is ki kell dolgozniuk az ügyfelek megtartása és fejlesztése érdekében. A coaching segíthet abban, hogy a menedzserek átfogóbb, stratégiai szemlélettel kezeljék ügyfélkapcsolataikat, és hosszú távon is fenntartható üzleti kapcsolatokat alakítsanak ki.

9. Visszajelzések kezelése

Az ügyfelektől érkező visszajelzések feldolgozása és hatékony kezelése szintén kulcsfontosságú készség. A coaching során az ügyfélmanagerek megtanulják, hogyan dolgozzák fel az esetleges negatív visszajelzéseket, és hogyan alakítsák át ezeket lehetőségekké az ügyfélelégedettség javítására.

10. Proaktivitás fejlesztése

Az ügyfélmanagerek akkor tudnak igazán sikeresek lenni, ha proaktívan közelítik meg az ügyfeleket, nem csak akkor, amikor problémák merülnek fel. A coaching segít abban, hogy a menedzserek előrelátóbbak legyenek, felismerjék az ügyfelek igényeit még azelőtt, hogy azok problémává válnának, és proaktívan nyújtsanak megoldásokat.

CoachLab.hu logó

 

Összegzés

Az ügyfélmanageri coaching egy személyre szabott fejlesztési folyamat, amely segít az ügyfélmanagereknek abban, hogy jobban kezeljék az ügyfélkapcsolatokat, növeljék az értékesítési teljesítményt, és hosszú távú, sikeres üzleti kapcsolatokat alakítsanak ki. Ez a fajta coaching fontos lehet a sikeres értékesítési csapatok esetében, hiszen az ügyfélmenedzserek közvetlen kapcsolatban állnak az ügyfelekkel, így a teljesítményük közvetlen hatással van a cég bevételeire és hírnevére is.

 

Radó Róbert - CoachLab.hu - Coaching Services

Címkék:
Coaching Ügyfélmanageri coaching
CoachLab

A CoachLab.hu egy szakmai platform, amely személyre szabott coaching szolgáltatásokat kínál vezetők, vállalkozók és magánszemélyek számára. Célunk, hogy segítjük ügyfeleinket a személyes és szakmai fejlődésükben, támogatva őket a céljaik elérésében és a kihívások kezelésében. Tapasztalt coachokkal dolgozunk együtt, akik különböző szakterületeken, mint a vezetői készségek fejlesztése, karrier tanácsadás, valamint életvezetési coaching, nyújtanak egyéni és csoportos támogatást. A CoachLab.hu filozófiája szerint mindenki képes a változásra és a fejlődésre, ha megfelelő támogatást kap, ezért személyre szabott megközelítéssel dolgozunk minden ügyfelünkkel, hogy a lehető legnagyobb hatást érjük el közösen.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Coaching - CoachLab

https://CoachLab.hu/

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu