MIÉRT FONTOS A JÓ SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ?
Néhány filozófus a múltban, egyenlőségjelet tett a kommunikáció és az élet közé. Azt mondták, hogy egy személy annyira élő, amennyire képes kommunikálni. És a mindennapi életben láthatjuk, hogy ez az állítás meglehetőse
Néhány filozófus a múltban, egyenlőségjelet tett a kommunikáció és az élet közé. Azt mondták, hogy egy személy annyira élő, amennyire képes kommunikálni. És a mindennapi életben láthatjuk, hogy ez az állítás meglehetősen igaz. Általános csodálat övezi a jó kommunikátorokat, színészeket, előadókat, nagy vezetőket. A kommunikációs képességet még a politikában és az üzleti életben is magasra értékelik.
Sőt, nincs ez másképp a vállalkozásokon és cégeken belül sem. De egy szervezet esetében belép a képbe egy másik dimenzió. A személyes kommunikációs képességek itt is elnyerik jutalmukat, illetve egy-egy kiválóan kommunikáló értékesítő, vagy vezető képes alapvető befolyással lenni egy vállalkozás sorsának alakulására.
De a szervezetek szintjén legalább ilyen fontossággal bír az a kommunikációs és információáramlási rendszer, amit annak érdekében kell kialakítania minden cégvezetőnek, hogy minden egyes munkatársa be legyen kapcsolva a cég vérkeringésébe. Ez a rendszer lényegében egy vezető személyes kommunikációs képességeit egészíti ki a cég szintjén, valamint segítséget nyújt minden egyes kollégának abban, hogy kommunikációba kerüljön és kommunikációban maradjon, a munkatársaival és feletteseivel, a munkája végzése során.
A hatékony kommunikációs rendszer
Ha a kommunikáció maga az élet, akkor nem meglepő, hogy a jó kommunikáció előnyei is megszámlálhatatlanok, kiterjednek a vállalati működés minden területére. Az első és legfontosabb ilyen terület a motiváció és a csapatszellem kialakulása, illetve javulása. Ezzel szemben, egy rossz kommunikációs rendszer magában hordozza a súlyos problémák csíráit.
Előre vetíti, hogy a munkatársak között rendszeresek lesznek a félreértések, hiányzó és elveszett adatok miatti viták, valamint rendszeresek lesznek az ügyfélpanaszok is, a helytelen teljesítések és a gyakori kapkodás miatt. Végső soron a kommunikáció minősége kihatással lesz a cég termékének minőségére, a szervezeti hatékonyságra, a növekedési lehetőségekre, valamint a nyereségre is.
Valójában egy hatékony belső kommunikációs rendszer felépítése nem bonyolult feladat. Csak annak a megértése szükséges hozzá, hogy hogyan áramlik az információ egy szervezeten belül, és hogy mit kell tenniük a munkatársaknak a kapott adatokkal. Ha a cégünk belső kommunikációs rendszerét egy gondosan megtervezett pókhálóhoz hasonlítanánk, akkor közel járnánk a helyes megoldáshoz.
A hálózat csomópontjaiban kommunikációs munkaállomásokat kell létrehozni az egyes munkatársak számára, amely állomásokat pedig olyan vonalak kötnek össze, amelyeken az információ áramolni tud az egyik állomástól a másikig. Az állomások felépítésének is megvan a maga technológiája. Érdemes külön kosarakat kialakítani a még elvégzetlen és a már elkészült feladatok számára.
A vonalak pedig nem feltétlenül fizikailag létező dolgok, hanem egyszerűen olyan belső megállapodások rendszerei, hogy kinek hová lehet fizikailag elküldeni egy iratot. Lehet akár olyan egyszerű is, mint kis postaládák sora minden kolléga számára egy alkalmas helyen az irodában.
VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ELŐADÁS
Tudjon meg többet a jó szervezeti kommunikációról és további létfontosságú fejlesztési eszközökről, hogy még eredményesebb legyen a vállalkozása!