logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2012.07.22 - 13 éve
drprezi

A "lift-beszéd" technikái

A következő pár bejegyzésben egy fontos és mégsem eléggé birtokolt prezentációs mikro-technikát veszünk górcső alá. Sajnos nincs jó magyar fordítása az “elevator speech” kifejezésnek. A szó szerinti “lift-beszéd”-del kül

A következő pár bejegyzésben egy fontos és mégsem eléggé birtokolt prezentációs mikro-technikát veszünk górcső alá. Sajnos nincs jó magyar fordítása az “elevator speech” kifejezésnek. A szó szerinti “lift-beszéd”-del különösen nem vagyok elégedett.

.

Hol használjuk? Miért fontos?

Az üzleti életben  nagyon gyakran kell röviden, de figyelemfelkeltően bemutatkoznunk. Legyen szó tárgyalásról, konferenciáról vagy egy egyszerű vacsoráról. Tudjuk, hogy az első 30-60 másodpercben sok minden eldől, néha súlyos milliók. Van, aki jobb ebben a műfajban és valaki azt mondja nagyon gyenge. Pedig szerintem összesen két tényezőn múlik a siker. Az első a tudatosság (felkészülés) a második pedig a rutin. Mindkettő fejleszthető, nincsenek bennük születési előjogok. Számomra az adja a téma egyik aktualitását, hogy elkezdtem dolgozni a BNI nevű üzleti klubbal, ahol minden héten én is be kell, hogy mutassam a cégemet/magamat  60 másodpercben. Eleinte nehéz volt, de jó érzés látnom a saját fejlődésemet. Végül elkezdtem élvezni és másokat is tanítani a témában.

.

Milyen a jó 30 másodperces felépítése?

MEGRAGAD-ÁTAD-ELENGED

1. A FIGYELEM megragadása: Az első pár mondat nem lehet sztenderd. Meg kell ragadni a közönséget. Akarjanak hallgatni, vágyjanak a következő 30 másodpercre. Próbáld megfogalmazni az üzletedet egyetlen erős mondatban. Ez nem egyszerű, de bőven megéri az energiát, mert egy jó mondat évekig használható.(és megmarad mások fejében is :-) )

Ennek eszközei (későbbi bejegyzésben fogom kifejteni):

1. Analógia, párhuzam: egy könnyen megjegyezhető példa, ami lehet akár kép (szókép)

2. Különleges jelzők: pl. egymástól távoli dolgok párosítása

3. Frappáns idézet: Lehetőleg kevésbé ismert, de frappáns idézet

4. Megdöbbentő adat, tény, statisztika

2. Az ÜZENET(k) átadása

Mit szeretnél átadni?

Másképpen megfogalmazva: Mit vigyenek magukkal a résztvevők tőled? Maximum 3 dolgot választhatsz, de én inkább a 2-őt javaslom. Ne többet, de azt jól megfogalmazva. Itt nagyon fontos a mértékletesség.

3. EMLÉKEZTETŐ

Egy utolsó mondat/gondolat/üzenet, amire emlékezzenek a hallgatók.

Egyéb – kapcsolódó – technikák:

  1. Hitelesség kialakítása (lsd az ethos-ról szóló cikkeinket)
  2. USP (Unique Selling Point): Mitől vagy te más? Meg tudod fogalmazni? (tiltott szavak: KÜLÖNLEGES, EGYEDI, RUGALMAS)
  3. Már a beszédedben adj valamit a hallgatóknak! (ingyenes felmérést, kipróbálást, terméket)

dr. Z

Címkék:
drprezi

Dr.Németh Zoltán vagyok. Küldetésem, hogy megszabadítsak mindenkit a szinpadi szereplésben való korlátaitól.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
DrPrezi

Te is lehetsz FESZTELEN és PROFI előadó. Gyakorlás és technika. Ennyin múlik. Sajnos biztonságos közeget nehéz találni és jó blogot is a technikákról :-) . Ebben segítek.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek érthető jog online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu