A kontraszt hatalma
A hallgatóságnak szüksége van a kontrasztra. Előadóként fontos, hogy a hallgatóságunk figyelmét tudjuk irányítani, hogy azt lássák ők is fontosnak, amit akarunk.
Ez a figyelem gyors irányításának legjobb eszköze. Sokféleképpen
A hallgatóságnak szüksége van a kontrasztra. Előadóként fontos, hogy a hallgatóságunk figyelmét tudjuk irányítani, hogy azt lássák ők is fontosnak, amit akarunk. Ez a figyelem gyors irányításának legjobb eszköze. Sokféleképpen teremthetjük meg, de a gyakorlatban kevés lehetőségét használjuk ki igazán. Most csak a vizuális kontrasztról írok, de tudjuk, hogy verbálisan/vokális is nagyon jól használható eszköz. A legfontosabb módszerek:
- Méret
- Forma
- Árnyék, árnyalat
- Szín
- Távolság
Az oldalon lévő elemek közötti kapcsolat felépítése után a következő fontos lépés a kiemelés. A fentiekben bemutatott módszerek nem csak a szövegek esetében használhatók, hanem bármilyen ábra esetében. Persze a slide-okon leggyakrabban szöveg szerepel. A kérdés, hogy a szövegeken belül milyen módszerekkel emeljük ki a tartalmat. Itt gyakran elkövetünk pár hibát. A world-ben olyan jól bevált vastagítást vagy betűdöntést itt is használjuk. Ez powerpoint esetében jelentősen rontja az olvashatóságot és nem is emel ki olyan erőteljesen. A végig nagybetűs mondatokat sem javaslom, nagyon nehéz olvasni. Kerüljük el! Amit én javaslok helyette:
- Emeljünk ki eltérő mérettel (lásd pl. a címek esetében)
A szerkesztés alatt hajlamosak vagyunk spontán kezelni a kiemelést vagy a worldben megszokottak alapján. Ez nem fogja elérni a kívánt hatást a ppt file-ok esetében. “Without contrast you are dead” Paul Rand, designer
A cikk megírását Nancy Duarte könyve inspirálta. (http://drprezi.com/slideology-by-nancy-duarte/ ) dr. Z