logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2017.08.18 - 8 éve
ARTudásmenedzsment

Az interaktív narratív e-learning stratégia előnyei

Érvek az interaktív narratív e-learning stratégia mellett.

Az e-learning szórakoztatóvá és érdekessé tételéhez érdemes interaktív narratív e-learning stratégiát alkalmazni.

Ez a stratégia népszerű a játékok világában és kiváló módszer a tananyagok felépítéséhez is. A hagyományos elbeszélés, a vizuális és interaktív módszerek ötvözésével egy olyan digitális környezetbe helyezhetjük a tanulókat, melyben úgy érezhetik, hogy döntéseikkel központi szerepet játszhatnak a történet kibontakoztatásában. Nézzünk meg 6 olyan érvet, amely az interaktív narratív e-learning mellett szól!

Konceptuális keretet biztosít a virtuális tananyagok felépítéséhez

A tananyag keretrendszerének megalkotása egy történethez hasonlóan a téma és a szereplők bemutatásával, valamint szerepeinek meghatározásával kezdődik. Ezen a ponton a tanulóknak meg kell érteniük a tananyag célját, elemeit és a velük szemben támasztott elvárásokat. Miután a tanulók megtalálták a szerepüket, a következő lépés azoknak a problémáknak és kihívásoknak a megállapítása, melyekkel a tananyag megtekintése során találkozni fognak. A tanulási környezet tanulmányozása és a tanulási tevékenységekben történő aktív részvétel segítségével a tananyag története felkészíti a tanulókat a szükséges tudással és a készségekkel a kihívások és problémák megoldására.

A problémák olyan jellegűek lehetnek, amelyekkel a tanulók szembesülhetnek a munkájuk során, tehát a tananyag teljesítése a tanulási tapasztalat megszerzésének gyakorlati részét képezi. A probléma szimulálásának az a lényege, hogy gazdagítsa a tanulási élményt. Az e-learning tananyag gyakorlati összetevőinek segítségével a tanulók tudása könnyen gyarapodhat, és ez alátámasztható a tanulási eredményekkel is. A narráció segítségével a tananyag történetét is könnyebb lezárni, és visszajelzés is hatékonyabban adható. A narratív keretrendszer segítségével a tanulók könnyedén elsajátíthatják a tananyag tartalmát, hiszen a főszereplő szerepének átvételével a problémát több nézőpontból is megismerhetik a történet cselekedeteikkel történő kibontakoztatása során.

Megfelelő szövegkörnyezetbe helyezi a tananyagot

Általában a tanulókat egy olyan történettel ismertetjük meg, mellyel a munkájuk során is találkozhatnak. Környezetük visszatükrözésével a tanulás egyszerre lehet ismerős, releváns és hozzáférhető, valamint kifejezheti a tanulás hasznosságát, ami hosszú távon motiválja a tanulókat. Bevett gyakorlat olyan esettanulmányok és példák találása a tanulókról, melyek beépíthetőek az e-learning környezetbe. Ezzel a módszerrel az e-learning tevékenységek hasonlítanak a saját munkájukban végzett tevékenységekre, és személyesen fontosak a számukra.

A kontextus lehetővé teszi az előrejelzést is, ezáltal a tanuló nagyobb befolyást gyakorolhat a tanulási környezetre és a történet kibontakoztatására. A grafikai tervezésben érdemes befektetni a kontextus kialakítására, hiszen a magas színvonalú, valóságosabbnak tűnő képek növelik a tanulási elkötelezettséget és az általános elégedettséget tananyaggal szemben, ami jobb tanulási eredményekhez vezet. Az interaktív narráció segíti a tanulókat abban, hogy valóban megtapasztalják azt, amit egy nagyon kontextusos környezetben tanulhatnak és értelemszerűvé teszi azt.

Hatékony működést eredményez

Az interaktív elbeszélés azt jelenti, hogy a tanuló cselekedetei segítik a történet kibontakoztatását, ennek következtében a történet minden alkalommal különbözik, mikor a tanuló befejezi a tananyagot. Ezt az elágazási stratégiát a modern technológia teszi lehetővé. Ennek a módszernek az az előnye, hogy a tananyag később újra felhasználható, ami különösen hasznos a különböző felkészítő képzések esetén. A tanulók tehát személyes érdeklődésüknek megfelelően fektethetnek energiát a tananyag teljesítésébe, amivel az elköteleződésüket is hangsúlyozhatják.

Az interaktivitás magasabb szintje kapcsolatban áll a történet témájával, struktúrájával és a tananyaggal való általános elégedettséggel is. Az interaktivitás szintjének kiválasztását alaposan meg kell fontolni, hiszen a valódi tanulás elősegítése a cél. Az interaktivitásnak az a szerepe, hogy a tanulók irányíthassák a tanulást a megfelelő eredmények elérésének érdekében.

Fontos az interaktivitás szerepének korlátozása a narratív ív megőrzése érdekében, tehát a tanulót mindig vissza kell téríteni a megfelelő cselekvési sorrendbe. A tanuló számára azonban ennek nem szabad nyilvánvalónak lennie, ezért oktatást támogató funkciók beépítésére van szükség. Ilyen oktatást támogató funkciók lehetnek a különböző visszacsatolások, instrukciók. Az interaktivitás szintje egy narratív tananyag esetén a legmagasabb lenne, viszont ezt befolyásolhatja az ügyféligény, a tanulók igényei és a rendelkezésre álló erőforrások is.

Segíti elmerülni a tanulókat a tanulás élményében

A tanulás akkor hatékony, ha a tanulónak sikerül belefeledkeznie a tanulás élményébe, akárcsak egy jó film vagy könyv esetében. Az interaktív narratív megközelítés segíti a tananyag megtervezését és meghatározza a történet kialakulását. A történet koherenciája megkönnyíti a tanulók számára a belemerülés élményének kialakulását, és ez fokozza a tanulói elkötelezettséget és az ismeretek mélyebb elsajátítását.

Érzéseket ébreszt fel a tanulókban

A történetek kapcsán különböző érzések alakulnak ki a tanulókban. Amikor szemügyre vesszük a szereplőket, beleképzelhetjük magunkat a helyzetükbe és láthatjuk, hogy a döntéseik hogyan hatnak az életükre és talán a miénkre is. A történetekkel való azonosulás valószínűleg azt is lehetővé teszi, hogy a tanuló kilépjen a valós világból és lehetőséget adjon arra, hogy több legyen, mint jelenleg. Ez izgalmat kelt a tanulókban, miközben új cselekvéseket tapasztalhatnak meg. A történetekben próbálunk egy beszélgető hangnemet megütni, ami nem csak érzelmi kapcsolatot teremt a tanulókkal, hanem növeli a megfelelő válasz megtalálásának képességét is. Nyilvánvaló, hogy a megfelelő érzelmek keltése kulcsfontosságú elem a tanulás motiválásához.

Emlékezetes

Karl Kapp, a Tanulás és Oktatás művének Gambling című részében foglalkozik a tanulás történetírásának jelentőségével és jelentésével. Emlékeztet arra, hogy az emberiség évszázadok óta történeteket használ az információk felépítésére és megosztására, valamint a kívánt viselkedés és gondolkodás irányítására. Az e-learning lehetőséget ad a tanulóknak arra, hogy részt vegyenek a történetben és korrekciós észrevételekkel, visszajelzésekkel gyakorolják a kívánt magatartást, ami egy emlékezetes élményt jelent a számukra.

Forrás: https://elearningindustry.com/interactive-narrative-learning-effective-elearning-strategy-6-reasons

Címkék:
e-learning tippek online tanulás interaktivitás interaktív narratív e-learning
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó képzés felmondás kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek profitárgyaló szabadság online tanulás tárgyalásikészség-fejlesztás tanulás siker önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu