logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2022.10.14 - 3 éve
ARTudásmenedzsment

E-learning hatékonyságának növelése

Az online képzések használatának növekedése magával hozta az igényt az összetettebb, bonyolultabb elearning tartalmak felé. Mindez a tananyagfejlesztőket nagyobb, izgalmasabb feladat elé állítja, mely teret ad a kreativitásnak.

A kihívás azonban sokszor a hatékonyság megteremtésében mutatkozik meg, főleg mivel a legtöbb vállalat olyan e-learning tartalmat szeretne, amely egy méretben használható és amely egyetlen modulban lefed mindent.

Ennél azonban léteznek jobb megoldások is! Cikkünkben öt olyan tippet mutatunk be, mely javítja az e-learning tartalmak hatékonyságát és a szervezetet a jobb képzési és üzleti eredmények felé tereli.

1.Tipp: E-learning tartalmak használata a scrom modulokon túl

Az LMS-alapú SCORM modulok a vállalati e-learning alappillérei és számos esetben valóban a legjobb választásnak tekinthetőek. De messze nem az egyetlennek! Mikrolearning, szöveges üzenet, chatbot alapú tartalom, infografikák, videók, podcastok, e-könyvek, szimulációk stb… a lehetőségek listájának csak a képzelet és a rendelkezésre álló erőforrások szabnak határt.

Vizsgáljuk meg, mire képes a csapatunk és eszközeink, találjunk ki új ötleteket, és ami a legfontosabb, gondoljuk át, kik a célcsoportunk, és hogyan fogják használni az e-learning tartalmat.

  • A tudás átadása és megtartása a cél? Válasszunk egy folyamatos tanulási paradigmát, amely alapulhat akár mikrolearningen. Hozzuk létre úgy a képzést, hogy azt naponta vagy hetente többször, rövid sorozatokban létrehozva végezhessék el tanulók. 
  • Viselkedés megváltoztatása az igény? A szimulációs és a forgatókönyv-alapú tanulás erre nagyszerű megoldásokat nyújt.
  • Folyamat tanítására van szükség a képzésben? A videók használata remek eszközök mindezek bemutatására.

2. tipp: világos, átlátható tanulási célok megfogalmazása

Gondoljuk át, milyen célból képezzük a tanulókat? A képzések befejeztével mi az, amit szeretnénk, hogy tudjanak és hasznosítsanak a tanulóink? A tanulási céloknak konkrétnak és mérhetőnek kell lenniük. Tartalmazniuk kell egy cselekvési tervet a kezdettől a befejezésig, amely segíti az oktatókat abban, hogy a tanulókat az alapismeretektől a magasabb szintű gondolkodás és megértés felé vezessék.

Használjunk táblázatokat, grafikonokat az eredmények követéséhez és leszűréséhez, így az egész folyamat során láthatjuk a teljesítéseket. Így szükség esetén be tudunk avatkozni a folyamat alatt is.

3. tipp: Tanulók bevonása, megtartása egy nagyszerű történettel

Ugyanazt témakört számos verzióban fel lehet dolgozni, el lehet készíteni a tanulók számára. Használhatjuk a narratív vezetés, történetmesélés eszközeit, szituációs, játékos feldolgozást, vagy akár ezek kevert verzióját is. A lényeg, hogy a célcsoport számára azt a leghatékonyabb megoldást válasszuk, mely megragadja őket, és biztosítja az elkötelezettséget számukra a tananyag iránt.

4. tipp: A kevesebb néha több!

Ahelyett, hogy egy enciklopédiát próbálnánk létrehozni a tanulók számára, melyben minden információ megtalálható, inkább szűkítsük a tananyag tartalmát, fókuszálva a lényeges információkra. A tanulók sokkal hatékonyabb eredményt érnek el, ha nincsenek elárasztva végtelen mennyiségű információval. Miután meghatároztuk a tanulási céljait, válasszuk ki azokat a tartalmakat, melyek elengedhetetlen a célok eléréséhez.

5. tipp: A tanulók tájékoztatása

A visszajelzések beépítése az e-learning tartalomba nagy hatással bírnak. A visszacsatolás gyakran tudásellenőrzéseken és egyéb tevékenységeken keresztül történik a képzés során.

Milyen célt szolgálhat?

  • Tájékoztatás,
  • Önellenőrzés,
  • Korrekciók,
  • Bizonytalanság csökkentése.

Ne feledjük, a jobb e-learning tartalom, jobb eredményhez is vezet! Befektetni időt, energiát és pénzt egyaránt kifizetődő egy jól felépített képzéssel.

Forrás: https://www.neovation.com/blog/39-5-ways-to-improve-your-elearning-content

Címkék:
elearning hatékonyság képzés-fejlesztés online learning
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás szabadság profitárgyaló tanulás önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu