ENELFA projekt záró konferencia.
Kollégánk 2014. január 17-én részt vett a Tanulási hatékonyság növelése – innovatÃv vállalkozói képzések a BGF-en cÃmű konferencia panelbeszélgetésén. A konferencia az ENELFA – Entrepreneurship by E-Learning For Adults Vállal
Kollégánk 2014. január 17-én részt vett a Tanulási hatékonyság növelése – innovatÃv vállalkozói képzések a BGF-en cÃmű konferencia panelbeszélgetésén.
A konferencia az ENELFA – Entrepreneurship by E-Learning For Adults Vállalkozási ismeretek felnÅ‘ttek részére e-learning útján cÃmű Leonardo da Vinci projekt záró eseménye volt. A panelbeszélgetés során az ELTE PPK, a BME pénzügy tanszék, a Pannon Egyetem, a Geoview Kft. és a VOSZ képviselÅ‘ivel közösen áttekintettük többek között az e-learning elterjedtségét, lehetÅ‘ségeit és buktatóit a hazai felsÅ‘oktatásban. Elhangzott, hogy az e-learning nem egy opcionálisan választható oktatási forma, amelyre a jövÅ‘ben oda kell figyelni, hanem olyan képzési módszer, amely nélkül a hazai felsÅ‘oktatás elveszÃtheti a tanulóit.
Érdekes beszélgetés alakult ki arról, hogy milyen szinten van, lenne szükség szabványokra, módszertanokra annak érdekében, hogy a felsÅ‘oktatási intézményekben elterjedt Moodle rendszerekben valódi tananyagok jelenjenek meg, de mégse korlátozzuk az oktatói szabadságot. Konkrét példák hangzottak el a tantermi és az e-learning oktatás együtt élésérÅ‘l illetve egymás kiegészÃtésérÅ‘l.
Az ENELFA projekt keretében egy 30 modulból álló e-learning tananyag került létrehozásra, amely vállalkozási készségeket oktat. A modulok általánosak, nem érzékenyek a gyakran változó hazai jogszabályi környezetre, Ãgy a tananyagból például az Üzleti szerzÅ‘désekrÅ‘l, kÃnálat pozicionálásáról vagy a mérleg megértésérÅ‘l szerezhetnek ismereteket a tanulók. Nagyon fontos kiemelnünk, hogy a modulok tananyagszerkesztÅ‘ eszközben készültek (Articulate), amely tudomásunk szerint egyedi a hasonló pályázatok körében. A projekt eredménye Ãgy a látványos, interaktÃv, vagyis az e-learning általunk alkalmazott definÃciójának megfelelÅ‘ e-learning tananyagon túl tucatnyi olyan felsÅ‘oktatási tanár, akik láttak és használtak már tananyag fejlesztÅ‘ eszközt.