logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2012.08.13 - 13 éve
ARTudásmenedzsment

Hogyan álljunk neki egy tesztsor elkészítéséhez?

Legfontosabb, hogy azzal tisztában legyünk milyen célból készül a tesztsor, hiszen csak ennek tudatában tudunk olyan tesztet összeállítani, mellyel el tudjuk érni azt, amire a tesztet használni kívánjuk. Mik lehetnek a legfontosabb c

Legfontosabb, hogy azzal tisztában legyünk milyen célból készül a tesztsor, hiszen csak ennek tudatában tudunk olyan tesztet összeállítani, mellyel el tudjuk érni azt, amire a tesztet használni kívánjuk.

Mik lehetnek a legfontosabb célok, és ezt hogyan érdemes megvalósítani?

Cél:

- A teszt célja annyi, hogy a tanulók elsajátítsák és megtanulják a tananyagot.

Megoldási javaslat:

- Olyan oktatási anyagot készítsünk, melyben az egyes fejezetek végén összefoglaló teszteket teszünk fel, a legfontosabb információkat  felidézésére.

- Addig ne engedjük tovább a tanulót a következő fejezetre, míg nem válaszolja meg helyesen a kérdéseket.

- Ha hibásan válaszol egy-egy kérdésre, mutassuk meg neki újra azokat az információkat, amikre rosszul emlékezett.

- A tananyagzáró tesztbe olyan kérdéseket tegyünk fel, melyek az összes fejezet fontos kérdését átismétlik.

- Ismételtessük meg annyiszor a tananyagzáró tesztet, ameddig a tanuló nem éri el a megfelelő eredményt.

- Állítsuk be, hogy a sikertelen tananyagzáró teszt kitöltése után a tesztet csak néhány óra / nap múlva lehessen megismételni. Erre mindenképpen hívjuk fel a tananyag elején a figyelmet. A tanulók sokkal figyelmesebben fogják átnézni az anyagot, mintha tudnák, hogy korlátlanul próbálkozhatnak a teszt egymás utáni kitöltögetésével.

- A tananyagzáró tesztben használjunk azonnali visszajelzést: írjuk ki, hogy miért és melyik válasz a helyes, hogy ebből is tanuljon.

Cél:

- Azt szeretnénk mérni, hogy mennyire sikerült a tananyagban szereplő pontos információkat, adatok elsajátítani.

Megoldási javaslat:

- Olyan tananyagzáró tesztet állítsunk össze, melynél minimalizáljuk a csalási lehetőségeket. (Ld: korábbi cikkünk)

- Érdemes úgy időzíteni a tesztet, hogy ne tudják egyből a tananyag elvégzése után elkezdeni. Ha valóban fontos, hogy az információra később emlékezzenek, várjunk egy kis időt, hogy ne a rövidtávú memóriájukat használják a tanulók.

Cél:

- Azt szeretnénk lemérni, hogy a hallott információt mennyire tudják egyes munkafolyamatokba illeszteni a tanulók.

Megoldás:

- Állítsunk össze szituációs jellegű feladatokat. Ne a konkrét, száraz anyagra kérdezzünk rá, hanem arra, hogyan használná fel az információt.

Cél:

- Használhatjuk a tesztet egy oktatás előtt is: Felérhetjük, mennyi ismerettel rendelkeznek az adott témakörről, így az oktatást jobban személyreszabhatjuk.

Megoldás:

- Állítsunk össze különböző nehézségű kérdéseket. Súlyozzuk a kérdéseket, használjunk különböző pontszámokat.

- Értékeljük külön az egyes kérdéseket.

Cél:

- Az e-learning alkalmas felmérés készítésére is.

Megoldás:

- Használjunk olyan kérdéseket, melyeknek nincsen jó vagy rossz megoldása.

- Használjunk néhány kifejtős kérdést is.

- Értékeljük a kérdéseket egyesével.

Címkék:
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu