logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.04.17 - 5 éve
ARTudásmenedzsment

Kerüljük a Facebookot: Mikre figyeljünk oda, hogy az online tanulás, tanulás maradjon?

Jelen helyzetben a diákok sokkal több időt töltenek a képernyő előtt, mint azelőtt. Ez hatással lehet a közérzetükre, mindennapjaikra. Számos ok miatt azt gondolhatjuk, hogy a Facebook egy megfelelő platform lehet az online oktatás mellett, azonban érdemes más lehetőségeket találni ehelyett.

A világ egyik legismertebb gazdasági folyóiratában rávilágítottak arra, hogy a fiatalok sokkal több időt töltenek jelenleg online és önmagukban. Éppen ezért érdekes lehet a következő kísérlet, mely a közösségi média hatásaira fókuszál.

Mit jelent neked a Facebook? Mennyiért mondanál le róla?

Hunt Allcott, Luca Braghieri, Sarah Eichmeyer és Matthew Gentzkow egy kísérletet tettek közzé egy Amerikai Gazdasági Folyóiratba „A szociális média jóléti hatásai” címmel. A kutatásában 8 hétre deaktiválták a Facebook-ot 1 670 ember számára, a 2016. évi amerikai elnökválasztás napjával bezárólag. Természetesen a résztvevőket Facebookon keresztül toborozták.

A folyamat első lépéseként azt vizsgálták meg, mekkora összegért lennének hajlandóak az emberek beszüntetni a facebook használatát. Ez tulajdonképpen, bár nem tökéletesen, de a facebook értékét mutatta meg számszerűsítve, egyéni szinteken.

A mintát azokkal készítették, akiknek 102 dollárért, vagy annál alacsonyabb összegért vállalták, hogy deaktiválják profiljukat. Az elővizsgálatban a bemondott összegek medián értéke 180 dollár, az átlag 100 dollár volt, meghaladva a korábbi vizsgálatok eredményeit. Ez azt jelenti, hogy az emberek a Facebookot nagyon értékesnek vagy additívnak tekintik. Ezután a csoportot két részre osztották, véletlenszerűen: a csoport egyharmada 102 dollárt kapott, a többieknek 0 dollárt kaptak az első 4 hét során. A fennmaradó hetekben pedig egy másik összeget kínáltak fel nekik, ezúttal véletlenszerűen 0 és 170 dollár között.

Hogyan töltik az emberek az idejüket a platformon?

A kutatók megkérték a résztvevőket, hogy kezdjék el más dolgokkal kitölteni a Facebookra szánt idejüket. A kutatásból kiderült, hogy a Twittert használták leginkább a közösségi média helyettesítésére. Azonban a Twitter így is csak második lett a "képernyőn kívül egyedül" kategória utána. A TV nézés, illetve a barátokkal és családdal töltött idő a harmadik és negyedik helyen végzett.

A mentális és érzelmi jóllét hatását illetően a kutatók „pozitív, de nem szignifikáns” hatásokról adtak számot. Ezek összhangban állnak a korábbi kutatásokkal, amelyek a Facebook negatív hatásait sugallják a szubjektív jóllétre, de kisebb hatással vannak, mint a korábbi tanulmányokban. Ugyancsak nem volt észrevehető különbség az aktívabb felhasználók között és azok között, akik addig sem használták ki aktívan a platform lehetőségeit. De a Facebook kikapcsolásából származó érzések nem csak pozitívak voltak: az „élettel való elégedettség” után a „szorongás” lett a második, aztán a „boldogság”, a „depresszió”, majd az „unalom”.

A minta demográfiai adatai alapján a résztvevők 57% -a nő volt, 68% fehér, 52% 30 év alatti volt, 51% rendelkezett felsőfokú végzettséggel és 60% -nak az éves jövedelme legalább 50 000 dollár volt. Ezek többé-kevésbé tükrözik a teljes Facebook-felhasználók és az amerikai állampolgárok demográfiai adatait.

További eredmények

A kutatás további eredményei a következők voltak:

A „Facebook-mentes” személyeknek átlagosan napi 60 percnyi idejük szabadult fel. Míg néhányan ezen idő egy részét inkább más közösségi médiára vagy online tevékenységekre fordították, az emberek többsége a felszabadult idejének nagy részét offline állapotban, tévénézéssel vagy barátaival, családjával töltötte.

Voltak, akik a facebookon keresztüli hírek olvasását nem helyettesítették más hírforrással, így ezek a csoportok kevesebb, mint 15 percet töltöttek hírolvasással. Így kevésbé voltak tájékozottak a hírekről és a politikáról és kevésbé tudtak a politika negatív gazdasági hatásairól, de úgy tűnik, hogy ez nem befolyásolta a választási napon való részvételüket, sőt nagyobb valószínűséggel nyitottak meg politikai tartalmú e-maileket kampányidőszakban.

A kutatás nyomán a „Facebook-mentes” csoport tagjai átlagosan 22%-kal kevesebb időt töltöttek a Facebookon néhány héttel a deaktiválást követően, bár voltak, akik egyenesen jobb színben látták ezután a közösségi média oldalt. 5 százalék soha nem nyitotta meg újra a Facebookot.

Mi a tanulság? A közösségimédia-használat mentális egészségre gyakorolt negatív hatása mellett a gyerekeknek azzal a sok, figyelemelterelő ingerrel is meg kell küzdeniük, amit az oldal kínál nekik rögtön belépésnél. Így a Facebook helyett érdemes más platformot választani a távoktatásra, mert az oldalon töltött kalandozás könnyen válhat a tanulás rovására, míg a kisebb mértékű facebook-használat nagyobb felszabaduló, és tanulásra fordítható időt jelent.

Forrás:

https://news.elearninginside.com/fend-off-facebook-what-to-look-out-for-as-students-go-fully-online/

Címkék:
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-07-01 09:23:39
Termékeny zűrzavar
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
2025-06-27 22:06:40
Belülről nem megy? Mit tud az Interim HR, amit más nem?
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek érthető jog online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu