logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2021.04.12 - 4 éve
ARTudásmenedzsment

Személyre szabott képzés kialakítása

A hatékony tanulási stratégia egyik kulcsa, hogy nem egységesen kezeli a tanulókat, hanem személyre szabott képzést nyújt a résztvevők számára. Mindez magába foglalja a tanulók demográfiai jellemzőinek, képesség és készség szintjeinek, motivációjuknak, céljaiknak és tanulási szokásainak a felmérését és figyelembevételét.

Ha egy hatékony tanulási tartalmat szeretnénk elérni, a tanulók igényeire igazítva, akkor ismerkedjünk meg a következő lépésekkel:

1. Információgyűjtés a tanulóinkról

Az első fontos lépés az információgyűjtés, ugyanis minél több adat áll rendelkezésünkre a tanulókról, annál könnyebben szegmentálhatjuk őket különféle csoportokba és nyújthatunk egy valóban rájuk igazított, személyre szabott képzést.

Az információgyűjtésnél a következő adatok lényegesek:

  • Demográfiai adatok: nem, kor, lakhely, végzettségi szint stb.,
  • Technológiai eszközök ismerete,
  • Munkaidő, munkakörnyezet, munkafeltételek,
  • Elvárt cél: az egyén és a munkáltató részéről egyaránt.

Mindezen kívül hasznos lehet, ha a tanulók viselkedésmintáit is megfigyeljük, hiszen ezáltal is egy sokkal személyesebb képzést hozhatunk létre számukra.

2. Összegyűjtött információk elemzése

Az információk elemzése a következő lépés, mely segít bennünket abban, hogy minél inkább megismerjük az egyes tanulókat, kategorizálva az adatokat és csoportosítva a hasonló vagy megegyező tanulói jellemzőket. Emellett egy plusz lépés lehet, hogyha a közös tanulói csoportokon belül kiemeljük az egyes tanulók preferenciáit, beépítve ezt később a tananyagba.

3. Egyedi tényezők kiértékelése

Mivel az egyedi tényezők minden tanulónál eltérőek, így ezek az információk segítenek igazán hozzá ahhoz, hogy a személyre szabottság megvalósuljon.

Ehhez a következő pontoknak kell rendelkezésünkre állnia:

  • Viselkedésiminták,
  • Hosszú és rövidtávú célok,
  • Igények, motiváció.
  • Kompetenciák és készségek.

4. Személyre szabott tananyag megvalósítása

Ha minden szükséges információ rendelkezésünkre áll, akkor kezdődhet meg a munka azon része, amikor ezek beépítésre kerülnek a tananyagba, így létrehozva egy valóban egyedi és személyre szabott képzést a tanulóink számára.

Forrás: https://elearningindustry.com/steps-to-creating-learner-personas

Címkék:
elearning személyre szabott tanulás
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-05-15 20:52:54
Mit tehet egy vezető a pszichésen egészséges munkahelyért?
2025-05-14 09:16:00
A papír, mint az agy izzítója
2025-05-12 09:00:00
Álláskeresés traumák árnyékában – két történet, három tanulság
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda Scotwork tárgyalás önéletrajz Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka Dr. Kocsis Ildikó coach képzés Linkedin felmondás scotwork kiválasztás érthető jog szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás online tanulás profitárgyaló tanulás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu