logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.12.14 - 5 éve
ARTudásmenedzsment

Tananyagfejlesztés időbeli tényezői

Mi történik akkor, ha az ügyfél sokkal rövidebb idő alatt szeretne megkapni egy munkát, mint amennyi idő ténylegesen szükséges annak fejlesztésére, elkészítésére? Az alábbi rövid videó nagyon jól szemlélteti a kérdésben felmerült témát, problémát, amivel mindenképp érdemes bővebben foglalkozni:

Valószínűleg számos értékesítő cég találkozott már a videóban látott problémával, amikor az ügyfél által becsült idő nagy mértékben eltért a reálistól. Természetesen alacsony minőségű munkát senki sem szeretne kiadni a kezéből, így inkább a megegyezés, egy középút találása szokott a célravezető lenni, mintsem a minőségtelen munka átadása. Azonban sok plusz levelezés, esetleges konfliktus, és stressz elkerülhető lenne, ha az ügyfelek tisztábban látnák egy-egy fejlesztési munka tényleges lefutási idejét.

Ennek céljából cikkünkben összegyűjtöttük a tananyag fejlesztés időbeli meghatározóit, hogy egy átfogóbb képet nyújthassunk arról, milyen tényezők játszanak szerepet egy-egy tananyag elkészítése során. Célunk mindezzel, hogy az ügyfelek tudatosabban megtervezhessék igényeiket, annak függvényében, hogy számukra mekkora időkeret áll rendelkezésre arra, hogy megkapjanak egy kész tananyagot.

Tényezők, melyek meghatározzák egy munka elkészülésének az idejét:

  • Igények: Ebbe beletartozik, hogy teljesen új fejlesztési igényről van szó, vagy egy már meglévő frissítéséről, befolyásolja a kért tananyag összetettsége, komplexitása (például gamifikált tananyag vagy sok elágazás az anyagban).
  • Határidő: Sokszor az ügyfelet is tartja egy határidő, amikorra szüksége van a kért fejlesztési csomagra. Ilyenkor ezt fontos számba venni, és ezek alapján megfogalmazni az igényeket, hiszen minél szűkebb időkeret áll rendelkezésre, annál inkább elképzelhető, hogy a tananyag komplexitásából ezzel arányosan vissza kell vennünk.
  • Kapott nyersanyag: A fejlesztési időt szintén befolyásolja, hogy az ügyfél milyen nyersanyagot nyújt a számunkra, például szükséges-e a fejlesztő részéről a nyersanyag átalakítása, vagy akár lektorálása, vagy szinte egy az egyben átemelhető a nyersanyag tartalma a tananyagba. A nyersanyag minőségét az is meghatározza, hogy a fejlesztő számára egyértelmű-e a feldolgozása, vagy hosszú egyeztetés szükséges, hogy közös nevezőre kerüljön az ügyféllel. Az is felmerül, hogy küld-e képeket, design elemeket, elképzeléseket a megrendelő, vagy csak az anyaghoz tartozó szöveget, szabad kezet hagyva a fejlesztőknek a többi kialakításában.
  • Hardver, eszközök: Szintén befolyásolja a fejlesztés idejét, hogy az ügyfél milyen formátumban, szerkesztő programban igényli a tananyagot.
  • Tesztelés: A belső tesztelésen túl az ügyfelek is végig szokták nézni a tananyagot, mielőtt átadásra kerül. Ennek módja is eltérő lehet, mely szintén befolyásolja a fejlesztés hosszának az idejét. Itt felmerül az is, hogy a küldött nyersanyag milyen mértékben lett szakmailag lektorálva, mielőtt a fejlesztőnek átadásra került. Ha egyes szakértők csak a tesztelés során találkoznak először az anyaggal, könnyen előfordulhat, hogy a fejlesztésre szükséges idő jócskán megnyúlik, mert az összerakott tananyagban sokkal időigényesebb módosítani, mint magában a nyersanyagban. Ideális esetben az első tesztelés után már nincsenek nagy módosítási igények és 3 tesztelési kör után átadható az anyag.

Egy tanulmány szerint, fejlesztés alatt az egyes tényezők lefutásának az ideje a következő százalékos arányban oszlanak meg:

  • Külső elemzés, igények áttekintése: 9%
  • Tananyag megtervezése: 13%
  • Forgatókönyv: 11%
  • Grafikai elemek elkészítése: 12%
  • Videó gyártás: 6%
  • Hanganyag gyártás: 6%
  • Fejlesztés, programozás: 18%
  • Belső tesztelés: 6%
  • Projectmenedzsment: 6%
  • Ügyfél véleményezés: 6%
  • Próbateszt: 4%
  • Egyéb: 1%

Természetesen ebből a felsorolásból sokszor nem minden pont igény, így a százalékos arány is változhat ezáltal.

Amikor egy-egy megrendelőnk megkeres bennünket tananyagfejlesztési igényével, mindig időt szánunk arra, hogy a fentieket részletesen átbeszéljük vele annak érdekében, hogy végül minden fél számára kielégítő megoldás születhessen.

Reméljük ez az áttekintés segítségül szolgálhat olvasóink számára és minél inkább egy eredményesebb munkafolyamathoz vezet.

Forrás:

https://www.christytuckerlearning.com/time-estimates-for-e-learning-development/

Címkék:
elearning tananyagfejlesztés
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek érthető jog online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu