logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.02.28 - 5 éve
Mucsi Boglárka

Társadalmi felelősségvállalás - gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan... is!

A klasszikus értelmezés szerint a gazdálkodó szervezet elsődleges célja a profit előállítása - társadalmi szinten azonban az igazán érdekes kérdés az, mire fordítja ezt a profitot.

A globális problémák megoldására tett erőfeszítések, a direkt vagy indirekt segítségnyújtás mellett fontos, hogy egy cég a helyi közösségekről se feledkezzen meg. Azzal, hogy nemcsak (el)használja az erőforrásokat, hanem ösztönzi az újratermelődésüket is, egy vállalat nagyban befolyásolja a társadalmi mellett munkaerőpiaci megítélését is, alakítja munkáltatói márkáját.

Kapcsolódj be a körforgásba!

Egy cég működése során a legkülönbözőbb erőforrásokból merít: a tiszta levegőtől kezdve a szakemberek szellemi tőkéjéig. Így aztán a CSR stratégiában is végtelen lehetőségek rejlenek. Egyéni preferenciától, vagy éppen üzleti profiltól függően jó ötlet lehet a környezetvédelem, az egészségmegőrzés vagy az oktatási és képzőintézmények támogatása. Bármilyen vállalat bármilyen szakembere tarthat előadást egy iskolában (bemutatva az üzleti tevékenységüket, vagy azt, hogyan valósítják meg a munkahelyi esélyegyenlőséget), vagy mentorálhat tehetséges fiatalokat. 

Globális szerepvállalás

Egy nagy multitól napjainkban szinte elvárják az emberek, hogy vállaljon részt a világméretű problémák (pl. az ivóvíz hiánya, az éhezés, a mélyszegénység) megoldásában. Ennek oka leginkább az, hogy ezek a gazdasági szereplők rendelkeznek a tőke mellett azzal a lobbierővel, amely szükséges az országokon, esetenként kontinenseken átívelő kihívások kezelésére.

Lokális szerepvállalás

Emellett azonban a vállalatoknak kellő érzékenységgel kell reagálniuk a közvetlen működési környezetükben felmerülő problémákra is. Találkoztam már olyan cégpolitikával, amely szerint a helyi jótékonysági akciók támogatása mellőzendő - annak érdekében, hogy véletlenül se merüljön fel az egyes telephelyek között egyenlőtlen forráselosztás. Vagyis, hogy ne legyen vita, senki nem kap semmit. 

A dolgozók számára azonban a helyi problémák sokkal nagyobb jelentőséggel bírnak. A tragédiákat nem lehet rangsorolni, de az biztos, hogy minél közelebb vagyunk hozzájuk, annál erősebben hatnak ránk.

Ha a városban, ahol élünk, leég egy családi ház, szinte biztosan körülnézünk otthon, van-e valamink, amivel segíthetnénk - és ugyanerre bíztatjuk majd az ismerőseinket is. Magától értetődő, hogy a munkahelyünkön is legyen gyűjtés... vagy mégsem?

Az a cég, amely elzárkózik attól, hogy részt vállaljon azokban a társadalmi ügyekben, amelyek a dolgozóit érintik, nagyon rossz üzenetet közvetít. Ha a munkaadó nem érzi szükségét annak, hogy visszaadjon a közösségnek, amelyben működik, hogyan várhatja el, hogy munkavállalói lojálisak legyenek iránta? Illetve, vajon a megfelelő értékrendű szakembereket fogja-e így magához vonzani?

CSR mint employer branding eszköz

A valóban képzett, a tudásukat jól alkalmazni tudó, a kihívásokra rugalmasan reagáló munkavállalókat nem lehet pusztán negyedéves bónuszokkal, és évente frissülő gépkocsiparkkal ott tartani egy cégnél. Jó hír viszont, hogy kisebb vállalatok, alacsonyabb bérekkel mégis kedvezőbb munkavállalói megítélés alá eshetnek, ha felelősen működnek... és ezt megfelelően kommunikálják is. Nem álszent dolog, ha a társadalmi felelősségvállaláshoz kapcsolódó akcióinkat felhasználjuk munkáltatói márkánk építésére, sőt. Érdemes CSR stratégiánkat marketing szempontokat figyelembe véve megterveznünk. 

Ebben tudok segíteni :)
 

Illusztráció: Alex Kotliarskyi on Unsplash

Címkék:
HR employer branding CSR társadalmi felelősségvállalás corporate social responsibility
Mucsi Boglárka

Mucsi Boglárka fenntarthatóságra specializálódott közgazdász, marketinges, HR szakember. Különösen érdekli a fenntartható társadalom gondolata, és ennek részeként a munkahelyi well-being. Toborzás-kiválasztásban dolgozó HR-esként gyakran tapasztalta, hogy a munkavállalók és a munkaadók közötti kommunikációt bizalmatlanságból-bizonytalanságból fakadó feszültség nehezíti meg. Cikkeivel az a célja, hogy betekintést adjon a munkavállalóknak a HR-esek működésébe - és fordítva. Ezzel csökkentse a félreértéseket, és közelítse egymáshoz a feleket.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Fenntartható HR

A munka világa kulcsfontosságú szerepet tölt be abban, vajon fenntartható-e a társadalmunk. Ha hosszútávú terveink vannak a Földön, mindent meg kell tennünk azért, hogy az legyen...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás szabadság profitárgyaló tanulás önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu