logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2016.11.30 - 9 éve
interimblogger

Mitől jó egy interim menedzser? (1. rész)

Interim menedzser: olyan vezető, aki egy konkrét feladatra érkezik a céghez, és annak sikeres lezárása után távozik. Időtálló megoldást jelent egy átmeneti helyzetre. A legkiválóbb interim menedzserek közös vonása, hogy korábbi p

Interim menedzser: olyan vezető, aki egy konkrét feladatra érkezik a céghez, és annak sikeres lezárása után távozik. Időtálló megoldást jelent egy átmeneti helyzetre.

A legkiválóbb interim menedzserek közös vonása, hogy korábbi pályaszakaszaikban jelentős eredményeket értek el vállalkozások alkalmazottaiként, és egyre nagyobb felelősségi kört kaptak vezetőként. Sokszorosan bizonyították rátermettségüket egy-egy iparágban vagy szakterületen. (Ugyanakkor remek interim menedzserek lehet az is, akik karrierje során többször is szakterületet vagy akár iparágat váltott, viszont őt nehezebb „eladni”, azaz elfogadtatni az ügyféllel, mert nem annyira egyértelmű, hogy miben profi.)

Az ütős életrajz alap egy kiváló interim menedzsernél. Jellemzően nagy bizonytalanság közepette is komfortosan érzi magát és jól teljesít. Márpedig ez is meghatározó ennél a létformánál. Sohasem tudhatja, mikor és hol találja őt a következő megbízás, alig vagy egyáltalán nem ismeri a megbízó céges környezetét, mégis azt várják tőle, hogy rövid idő alatt mérhető kedvező változást produkáljon az adott cég működésében. Olyan csapattal kell mindezt megvalósítania, amelynek tagjait jellemzően nem ismeri: a közös ötletbörze a belépő, azután a team az interim menedzser irányításával nekivág a megvalósításnak.

A jó fizikai és szellemi állapot is elengedhetetlen. Továbbá, ahhoz, hogy három- vagy hathavonta új megbízást vállalhasson, az interim menedzsernek megfelelő tartalékokkal is rendelkeznie kell, hiszen a feladatok általában nem közvetlenül követik egymást. A köztes időszakokat anyagilag is el kell viselnie. Amikor pedig beindul a munka, hetekig vagy akár hónapokig a bőröndjéből él hétfőtől péntekig.

Jellemzően jó interjúalany. Ez azért fontos, mert az interim menedzser kiválasztási folyamata rendszerint rövidebb, mint amikor fix állásra keres szakembert egy cég. A kiváló interim menedzser képes gyorsan feltérképezni, mi zajlik épp a vállalkozásnál, ahol dolgozni kezd. Elemez, megoldásokat vázol fel, azután az adott idő- és pénzkereten belül meg is valósítja őket a cég embereivel (ez a nagy különbség a tanácsadókhoz képest, akik a végrehajtásba már nem kapcsolódnak be).

Az interim szakma kiválóságaira jellemző még a magabiztosság: képesek „eladni” az ügyfeleknek az eredményeiket, és minden megbízást eredményesen tudnak lezárni. Ha kell, munkájuk egy részét külső cégeknek delegálják, de a munka dandárját nekik maguknak kell elvégezniük. A napidíjuk ugyan magasabb, mint a hozzájuk hasonló feladatokat ellátó vállalati kollégáik díjazása egy napra vetítve, de nekik tűrniük kell az interim életforma nehézségeit. (Paul Clements cikke alapján)

Címkék:
interimblogger

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Fogaskerék

az Interim Kft. szakmai blogja, managment, hr, vezetőfejlesztés egyben

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás szabadság profitárgyaló tanulás önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu