logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2016.09.28 - 9 éve
kisserika

Az iskolaérettségről pszichológus szemmel

Már belerázódtunk a 2016/2017-es tanévbe, és egyre több nagycsoportos gyermek szülője keres meg azzal a dilemmával, hogy vajon iskolaérett-e a gyermeke. Az első válaszom mindig az, hogy még van pár hónap, ami segít a pedagógusoknak

Már belerázódtunk a 2016/2017-es tanévbe, és egyre több nagycsoportos gyermek szülője keres meg azzal a dilemmával, hogy vajon iskolaérett-e a gyermeke. Az első válaszom mindig az, hogy még van pár hónap, ami segít a pedagógusoknak és a szülőknek a döntésben, hiszen ebben az életkorban kevés idő alatt sokat változhatnak a gyermekek. És erősen hangsúlyozom, hogy az iskolaérettség nem a gyermek értékességének fokmérője. Nem mindenki fejlődik azonos tempóban. A legfontosabb, hogy a gyermek lelki fejlődésének zavartalansága, és későbbi sikeres beválása érdekében hozzuk meg döntésünket. Ehhez próbálok ebben a bejegyzésben támpontokat adni.

A biológiai és a kognitív érettség mellett, fontos kérdés a gyermek pszichológiai alkalmassága az iskolába lépéshez. Mit is foglal magában ez a pszichológiai alkalmasság? Lássuk csak: - Szociális érettség: feladathelyzetben együttműködő, elvégzi a munkát, képes önállóan dolgozni. A szabályokat betartja. Tudomásul veszi, hogy a 45 perces tanóra munka, és a szünet a szórakozás ideje. És ezt a munka - szórakozás váltakozást könnyen megszokja. A 45 perces tanórát végig üli, nem áll fel, nem játszik. Elég bátor ahhoz, hogy válaszoljon, ha a tanár felszólítja.

-Feladatérettség: a feladatok instrukcióit megérti, a feladatmegoldás leköti. Motivált a teljesítményre. A jó teljesítmény örömet okoz számára. Ezzel együtt tűri a kudarcot, nem esik kétségbe, nem blokkol le, ha valami nem sikerül. Nem terelődik el a figyelme a feladatról. Munka közben nem beszél a feladathoz nem kapcsolódó dolgokról.

Mindemellett fontos, hogy a gyermek fizikálisan is bírja az egész napos terhelést, és az otthoni gyakorlást. Tudjon tartósan koncentrálni, és késleltetni a szükségleteit: evés, ivás, wc-zés, beszéd.

Esetenként (kétségek vagy egyet nem értés szülő és óvoda között) hivatalos iskolaérettségi vizsgálatra kerül sor, amit az óvoda vezetője vagy a szülő kezdeményezhet. Ezt a tesztet a területileg illetékes pedagógiai szakszolgálatok gyógypedagógusai és pszichológusai, team - munkában végzik. A vizsgálat eredményét tartalmazó szakvélemény hivatalos határozat a gyermek iskolába lépéséről vagy további óvodai neveléséről.

Címkék:
kisserika

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Gyermek- és családpszichológia

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság siker önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu