logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2016.11.22 - 9 éve
humanpriority

Lejárt a lemez: hova tovább IT recruitment?

Az elmúlt évek során kialakult IT munkaerő-piaci helyzet megváltoztatta a követelményeket azokkal szemben, akik toborzással foglalkoznak – legyen szó vállalati, vagy tanácsadói oldalról. Mennyire kezeljük nyitottan az új elvárás

recruiterAz elmúlt évek során kialakult IT munkaerő-piaci helyzet megváltoztatta a követelményeket azokkal szemben, akik toborzással foglalkoznak – legyen szó vállalati, vagy tanácsadói oldalról. Mennyire kezeljük nyitottan az új elvárásokat, vagy még mindig a régi sémákban bízunk?

 

Kiindulásképp egy gyors áttekintés arról, hogy a hazai állásportálokon mi jellemzi az IT recruiter-piacot:

 

  • Számokban: CVonline: 8, Jobline: 5, LinkedIn: 4, Profession: 10 hirdetés.
  • Leggyakrabban kiemelt tulajdonságok: kiváló kommunikációs és kapcsolatteremtő készség: 27, can-do attitűd: 20, kitartás: 17 találat.

 

A legérdekesebbek mégis maguk a hirdetések leírásaiban találhatók:

  • „A legkorszerűbb eszközöket használva fedezhetjük fel együtt az IT piac új tehetségeit, ezáltal is hozzájárulva ügyfeleink, és a mi szükségleteink kielégítéséhez”
  • „Elvárás: táblázatok iránti rajongás :)”
  • „Researcher Padavan”
  • „Candidate Experience Specialist”

 

Változik a divat… a recruitment eszközökben is

Ahogy a vállalatok saját munkáltatói brand-jük építésekor is kreatív, újszerű megközelítéseket fedeznek fel, úgy változott meg az is, hogy fejvadászként milyen eszközökkel lehet sikereket elérni a piacon.

Saját kereséseinken dolgozva érzékeljük, hogy azok a kulcsszavak, amelyek pár éve még jól működtek, és felkeltették a figyelmet, ma már csak üres frázisokként hangzanak, vonzerejüket teljesen elveszítve. Aki megbízóját a „dinamikusan növekvő”, „kreativitást támogató”, „legújabb technológiákkal dolgozó” jelzőkkel szeretné érdekessé tenni, nagy valószínűség szerint nem jár sikerrel, hiszen mindenki ezt ígéri, és pontosan ezért a napi 10-20 állásajánlat között nem lehet különbséget tenni.

Kulcsfontosságúvá vált, hogy egy olyan sztori legyen a pozíció mögött, ami valóban megkülönböztető, amire érdemes odafigyelni, és ami „eladhatóvá” teszi az adott lehetőséget. A sztori viszont nem jön magától, azt meg kell szerezni a megbízótól, vagy a vállalati belső ügyféltől. Mindehhez bizalmat kell kiépíteni, őszinte beszélgetést kell kezdeményezni, és nem feladni, ha rögtön elsőre nem sikerül.

 

Saját márka felépítése = siker?

Többnyire egyetértés van abban, hogy nem feltétlenül szükséges, hogy releváns végzettsége legyen az IT toborzással foglalkozónak, az viszont elengedhetetlen, hogy legyen affinitása az informatika iránt, és legyen benne elköteleződés, hogy megértse, illetve elsajátítsa a szükséges (alap)ismereteket.

A megváltozott álláskeresési technikák (minden eddiginél erősebb networking, social media, szakmai közösségekben való részvétel…) előrevetítik, hogy tanácsadóként az tud nagyobb eséllyel jól működni, aki ezekhez alkalmazkodik. Az executive search-ben elterjedt networking pool építése minden eddiginél nagyobb fókuszt kap. Aki el tudja érni azt, hogyha tanácsadóról van szó, akkor több száz jelöltnek ő jusson először eszébe, annak nyert ügye van.

A kapcsolatépítésen túlmutatva előtérbe kerülnek az értékesítő képességek, viszont nem elegendő csak „nagydumásnak” lenni, a szakmai kérdésekhez érdemben hozzá kell tudni szólni.

Nem kell mindent magunktól kitalálni, könnyen rátalálhatunk az ebben sikeres fejvadászok tanácsaira, melyek között nem csak nemzetközi, hanem hazai szakemberek praktikáit is olvashatjuk. A meetupokra, szakmai csoportokba nem mindig egyszerű „kívülállóként” bekerülni, ez esetben is helytálló az, hogy akinek a neve ismerősen cseng, az könnyebben átjut a virtuális falakon.

Aki szeretne elindulni az IT recruiterré válás útján, rengeteg időt kell, hogy invesztáljon az ismertsége kiterjesztésére, az önfejlesztésre, az ismeretek elsajátítására, illetve arra, hogy megértse az IT-s jelöltek motivációit. A megtérülés hosszú távon lesz mérhető, viszont az erőfeszítések karriert, elismerést és folyamatos megbízásokat hoznak. Mint mindennek, a valódi IT recruiterré válásnak is megvan az ára…és a jutalma.

 

Kedvet kaptál, úgy érzed, Te vagy az, aki igazán sikeres IT recruiter lehetne? Gondolkodjunk együtt, jelentkezz csapatunkba! Szerző: Nagy Szilvia, a Human Priority fejvadász cég leszállítási vezetője

Címkék:
humanpriority

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
2025-06-27 22:06:40
Belülről nem megy? Mit tud az Interim HR, amit más nem?
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
Legnagyobb érték az ember

A Human Priority fejvadász cég szakmai blogja

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin képzés felmondás kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu