logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2011.04.14 - 14 éve
[email protected]

ROI mérés a coachingban

Lisa Ann Edwards cikke a Coaching World áprilisi számából Fordította és szerkesztette: Von Bartheldné Ábri Judit A coaching szakmában a Befektetés Megtérülésének (ROI) mérését az jelenti, hogy mérjük az alkalmazását, a

Lisa Ann Edwards cikke a Coaching World áprilisi számából

Fordította és szerkesztette: Von Bartheldné Ábri Judit

A coaching szakmában a Befektetés Megtérülésének (ROI) mérését az jelenti, hogy mérjük az alkalmazását, a megvalósítását és az üzleti hatását az adott coaching folyamatnak. Mindezeket a szinteket elemezve mi túl mutatunk az ügyfél visszajelzésén a coachingot illetően, vagy hogy milyen elégedettséggel van a coaching folyamat iránt, hanem azt nézzük hogy az ügyfél hogyan tekint arra, amit tanult és a tanultakat hogyan alkalmazza olyan jelentőség teljes módon, hogy az üzleti hatást eredményezzen.

Nem szokatlan, hogy az ügyfél a coachingot hasznosnak, fontosnak és jelentősnek ítéli és olyan visszajelzések is érkeznek, hogy az ügyfél ezáltal megismerte vezetői erősségeit és fejlődési területeit, de sokszor még ekkor sem fordítják le a tanultakat olyan viselkedésbeli változássá, ami üzleti hatást eredményez. És ha már a kezdetek kezdetén nem határozunk meg ROI típusú megközelítést, ahol világos és egyértelmű a kapocs a tanulási folyamat során a viselkedésbeli változás és az üzleti hatás között, akkor kevesebb az esélye annak, hogy a coaching folyamat során elvégzett tanulás viselkedésbeli változássá alakuljon, és még kevesebb az esélye annak, hogy a viselkedésbeli változás összekapcsolásra kerüljön a legfontosabb üzleti hatás mérésével az ügyfélnél és a szervezetnél.

Alkalmazás, megvalósítás és hatás áttekintése

Legyen az egy coaching program egy szervezetnél, vagy egy-két vezetőnél a szervezeten belül,  tisztán  be lehet azonosítani mind az alkalmazás/megvalósítási adatot csak úgy, mint az üzleti hatás adatot.

A szétválasztás kritikus

A coaching program során számos más párhuzamosan futó program, esemény, tényező és piaci körülmény lehet, ami befolyásolja a coaching üzleti hatásának a mérését. A hitelesség fenntartása érdekében és hogy kellően konzervatív számokkal dolgozzunk, amikor ROI mérést végzünk a coaching során, szükséges a coaching folyamat eredményét külön választani a párhuzamosan zajló vállalati belső és külső piaci folyamatoktól. Fel kell tennünk a kérdést, hogy az üzleti eredményekért milyen mértékben felelős a hosszabb ideig tartó coaching program? Különböző módokon lehet ezt mérni, mint pl: tendencia elemzéssel, kalkulációval és kontrol csoportokkal. Hogy melyik szétválasztási technikát alkalmazzuk azt a projekt elején kell meghatározni, mielőtt a coaching folyamat megkezdődik.

Kialakítjuk az alkalmazás/megvalósítás és üzleti hatás adatok mérését

A coaching folyamat indítása előtt meghatározzuk az alkalmazás/megvalósítási és az üzleti hatás adatoknak a mérési pontjait és az adatok begyűjtési folyamatát csak úgy, mint ahogy ez a visszajelzés/elégedettség és tanulási adatok begyűjtésénél szokás.

Még ezeken túl, ahogy fent leírtuk; a szétválasztási tervet és a monetáris/pénzbeli értékek begyűjtésének tervét is még a coaching program kezdete előtt el kell készíteni.

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
ICF Coach Klub

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás szabadság profitárgyaló önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu