logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2011.05.11 - 14 éve
[email protected]

Úton a coaching ROI felé - A coaching és az üzleti célok összekapcsolása, a coaching hatása

Szerző: Ábri Judit (A cikk alapjául Lisa Ann Edwards ACC azonos témájú cikkei szolgálnak a Coaching World-ból) A legtöbb coachnak és a coaching programot szorgalmazó HR vezetőnek, a programok szponzorainak az napjaink kihívása

Szerző: Ábri Judit

(A cikk alapjául Lisa Ann Edwards ACC azonos témájú cikkei szolgálnak a Coaching World-ból)

A legtöbb coachnak és a coaching programot szorgalmazó HR vezetőnek, a programok szponzorainak az napjaink kihívása, hogy a coaching munkát az üzleti igények figyelembe vételével alakítsák annak érdekében, hogy a coachingra fordított idő és energia kézzel fogható és pénzben, számokkal mérhető eredményt hozzon.

Üzleti eredmény - elvárás orientált megközelítést alkalmazva, már az induláskor kötelező az összes ráható és befolyással bíró személy igényének, a coaching folyamat iránt támasztott szempontoknak és várakozásnak a felmérése.

Ha a következő kérdéseket tesszük fel leendő ügyfelünknek akkor ezek segítenek előmozdítani az üzleti eredmény elvárású megközelítést.

-Mit remél mi fog megváltozni vagy másképp lenni a coaching eredményeként?

-Hogyan fognak a viselkedésbeli változások üzleti/pénzbeli hatást elérni? (pl: bevétel, hatékonyság, ügyfél elégedettség..stb.)

-Hogyan fogja mérni és kiértékelni a coaching sikerességét?

-Mi fog történni másként ha a coaching megüti az Ön által felállított sikerességi mércét?

A coaching egyedülálló vezetői fejlesztési eszköz, mert testreszabott, hatékony, kizárólagos és időtakarékos, kreatív megoldást kínál az ügyfélnek. De ahhoz, hogy TÉNYLEG HASZNOS tudjon lenni, a business coaching titka, hogy a coaching folyamat célja szorosan kell, hogy kapcsolódjon az üzleti célokhoz, hogy valódi, megfogható, pénzben is érzékelhető eredményt hozzon.

Az első és legegyszerűbb mérési pont írásos visszajelzés bekérése a coaching folyamatról. Majd ezt követően a visszajelzések kiértékelése a módja annak, hogy hosszú távon javítsuk és hogyan javítsuk a coaching programot. Sok visszajelzés arról tanúskodik, hogy a coaching program résztvevői hasznosnak találták magát a coachingot, sokat tanultak belőle, de azt is sokszor kifejtik, hogy konkrétan a sikeres munkavégzésükhöz nem járult hozzá. Ebből az a tanulság, hogy szorosabb kapcsolat és kapcsolódás kell a coaching program és a résztvevő/ügyfél igénye között.

A második mérési pont és lehetőség ha azt vizsgáljuk meg, hogy mit tanult, milyen ismereteket sajátított el az ügyfél a coaching folyamat részeként.

A harmadik mérési pont a viselkedésbeli változások; hogy itt mi történt mi változott a coaching folyamat eredményeként.

Az utolsó negyedik mérőpont az elért üzleti hatás kiértékelése, hogy itt milyen konkrét számokat tud felmutatni az elvégzett coaching. Ezeknek a számoknak a pénzben való megjelenítése az ROI szám.

Ha a coaching költségek megtérülését akarjuk mérni akkor a coaching folyamat során adatokat kell gyűjtenünk, amelyek a későbbi mérhetőségét biztosítják. Írásos visszajelzés kérése és tanulási paraméterek rögzítése habár könnyűnek tűnik mégis ez az első komoly lépés a coaching ROI megállapítása felé és komolyabb lezárást ad a coaching folyamatnak mintha csak szóbeli visszajelzésre bíznánk a kiértékelést.

Ahhoz, hogy meg tudjuk határozni, hogy milyen adatokat gyűjtsünk be, meg kell értenünk a coaching program célját.

Ebben a fázisban a kérdéseink például a következők lehetnek:

- Mit gondol miért a coaching a megfelelő megoldás az adott témában? - Kritikus fontosságú-e az adott ügy/téma? - Lehetséges-e a témát üzleti eredményhez kötni? - Mire számítunk mit fog tanulni/elsajátítani az ügyfél a coaching folyamat során? - Vannak-e szervezeti prioritások, amelyek tanulási célként megjelennek a coaching folyamat részeként mint plusz elvárások az ügyfél egyéni fejlődése mellett?

Ha ilyen és hasonló kérdésekre megkapjuk a választ, akkor tudjuk megtervezni a kiértékelés mérési pontjait és szempontjait és azt hogy ezeket ki, mikor és hogyan végzi.

Ekkor már úton vagyunk a Coaching Megtérülésének (ROI) mérése felé.

Az alábbi táblázat a fent leírt  (ROI) ÚT 4 szintjét határozza meg, amikor indulunk a visszajelzéstől, következik a tanulás,majd a viselkedésbeli és a legvégén a leghatásosabb és a leginkább üzleti eredményt tükröző mérési pont; az üzleti hatásbeli változás mérése a coaching folyamat végén. Az első két szint sem elhanyagolható mert bármelyiket is választjuk már észrevehető, hogy valamilyen szinten, pontosabban különböző szinteken, de tudatosul bennünk, hogy mit értünk el a coaching folyamat során, milyen változás jött létre.

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
ICF Coach Klub

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu