Mi lett a marketinges álláskeresővel?
Néhány héttel ezelőtt bemutattam egy amerikai marketinges álláskeresői kampányt, amelyben egy fiatalember a Google-t célozta meg. Kiderült, sikerült-e neki...
Három hete a blogomban foglalkoztam egy amerikai marketinges álláskeresővel, aki közösségi médiakampányt indított azért, hogy bejusson a Google-hoz. Google, please hire me (Google, kérlek, vegyél fel), ezzel a szlogennel hirdette magát. Emellett egy álláskeresői image-videót forgatott, amelyen álbajuszt ragasztva mutatkozott be a vállalati döntéshozóknak (bővebben itt: www.googlepleasehire.me).
Néhány nappal ezelőtt Matthew Epstein – így hívják a fiatalembert – bejelentette, hogyan végződött álláskeresése. A legnagyobb kérdés az volt, felveszi-e a Google. Nos, interjún ugyan járt a keresőóriásnál, ám végül nem kapott munkaszerződést. Ennek ellenére nem maradt állás nélkül és online "self-marketing" kampánya is látványos számokat hozott:
450 ezren látták álláskeresői image-videóját a youtube-on 400 ezer egyedi látogatót vonzott a www.googlepleasehire.me oldal 17 ezren lájkolták a Facebookon kampányoldalát 80 állásinterjúra kapott meghívást (közte olyan világmárkáktól, mint a Google, az Amazon vagy a Microsoft)
Epstein végül egy kevéssé ismert, feltörekvő kaliforniai cégnél Sig Fig (www.sigfig.com) mellett döntött, amely befektetési tanácsadással foglalkozik és olyan innovatív terméket kínál, ami új elemet vihet a befektetési világba.
A fiatalember azt nyilatkozta, nagyobb név mellett is dönthetett volna (két ismert nagyvállalat is tett ajánlatot), ám neki nem a márka a legfontosabb, hanem csapat, a növekedési potenciál és hogy higgyen a termék sikerében.
Ennek kapcsán néhány gondolat: Némi rosszindulattal elintézhetnénk azzal az egészet, hogy hát… jobb nem jutott neki, ezért igazolt egy no name céghez. A másik két nagy név pedig inkább blöff, nehogy leégjen a kampánya végén. Epstein ezt cáfolja egyébként és miért ne hinnénk neki. A kampány kívülről is annyira sikeresnek tűnt, hogy nehéz elképzelni, ismert cégek miért nem kapkodnak egy ilyen fiatal tehetség után.
Szóval: A fiatalember választása számomra merész és egyben mintaértékű. Azt sugallja, nem csak a nagy multik jelentenek perspektívát egy pályakezdő számára. Egy innovatív kkv legalább olyan jó választás lehet, ahol laposabb a struktúra, családiasabb a légkör, nagyobb tér kínálkozik az önmegvalósításra. És még egy fontos tényező: hinni a termék sikerében. Nagyon nehéz ugyanis bármit is eladni vagy promotálni, ha ezt nem így gondoljuk.
Epstein az első napok után azt gondolja, nagyon jól döntött. Ezt majd az idő igazolja. Ha nem is jutott be a Google-hoz, már széles körben ismerik a marketing szakmában. Szerintem ez egy sikeres álláskeresési akció volt.
A facebookon is jelen vagyok.