logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2011.09.12 - 14 éve
zkaracsony

Mi lett a marketinges álláskeresővel?

Néhány héttel ezelőtt bemutattam egy amerikai marketinges álláskeresői kampányt, amelyben egy fiatalember a Google-t célozta meg. Kiderült, sikerült-e neki...

Három hete a blogomban foglalkoztam egy amerikai marketinges álláskeresővel, aki közösségi médiakampányt indított azért, hogy bejusson a Google-hoz. Google, please hire me (Google, kérlek, vegyél fel), ezzel a szlogennel hirdette magát. Emellett egy álláskeresői image-videót forgatott, amelyen álbajuszt ragasztva mutatkozott be a vállalati döntéshozóknak (bővebben itt: www.googlepleasehire.me).

Néhány nappal ezelőtt Matthew Epstein – így hívják a fiatalembert – bejelentette, hogyan végződött álláskeresése. A legnagyobb kérdés az volt, felveszi-e a Google. Nos, interjún ugyan járt a keresőóriásnál, ám végül nem kapott munkaszerződést. Ennek ellenére nem maradt állás nélkül és online "self-marketing" kampánya is látványos számokat hozott:

450 ezren látták álláskeresői image-videóját a youtube-on 400 ezer egyedi látogatót vonzott a www.googlepleasehire.me oldal 17 ezren lájkolták a Facebookon kampányoldalát 80 állásinterjúra kapott meghívást (közte olyan világmárkáktól, mint a Google, az Amazon vagy a Microsoft)

Epstein végül egy kevéssé ismert, feltörekvő kaliforniai cégnél Sig Fig (www.sigfig.com) mellett döntött, amely befektetési tanácsadással foglalkozik és olyan innovatív terméket kínál, ami új elemet vihet a befektetési világba.

A fiatalember azt nyilatkozta, nagyobb név mellett is dönthetett volna (két ismert nagyvállalat is tett ajánlatot), ám neki nem a márka a legfontosabb, hanem csapat, a növekedési potenciál és hogy higgyen a termék sikerében.

Ennek kapcsán néhány gondolat: Némi rosszindulattal elintézhetnénk azzal az egészet, hogy hát… jobb nem jutott neki, ezért igazolt egy no name céghez. A másik két nagy név pedig inkább blöff, nehogy leégjen a kampánya végén. Epstein ezt cáfolja egyébként és miért ne hinnénk neki. A kampány kívülről is annyira sikeresnek tűnt, hogy nehéz elképzelni, ismert cégek miért nem kapkodnak egy ilyen fiatal tehetség után.

Szóval: A fiatalember választása számomra merész és egyben mintaértékű. Azt sugallja, nem csak a nagy multik jelentenek perspektívát egy pályakezdő számára. Egy innovatív kkv legalább olyan jó választás lehet, ahol laposabb a struktúra, családiasabb a légkör, nagyobb tér kínálkozik az önmegvalósításra. És még egy fontos tényező: hinni a termék sikerében. Nagyon nehéz ugyanis bármit is eladni vagy promotálni, ha ezt nem így gondoljuk.

Epstein az első napok után azt gondolja, nagyon jól döntött. Ezt majd az idő igazolja. Ha nem is jutott be a Google-hoz, már széles körben ismerik a marketing szakmában. Szerintem ez egy sikeres álláskeresési akció volt.

A facebookon is jelen vagyok.

Címkék:
zkaracsony

Az ELTE német és média szakán végeztem 1999-ben. Ösztöndíjasként tanultam a Dortmundi Egyetem média szakán és a berlini Humboldt Egyetemen. 2001 óta foglalkozom álláspiaci újságírással. A Monster.hu állásportál karriermagazinjának és a Haszon gazdasági magazin szerkesztőjeként dolgozom. Blogom célja érdekes és tanulságos pillanatképeket felvillantani az álláspiacról. Szubjektíven, röviden... nem klasszikus újságíróként.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Job(b) Állás

A legújabb karriertrendek, a legérdekesebb álláshírek saját kommentárral

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek érthető jog online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu